سرانجام مک‌لارن F1 مستربین ‌به فروش رفت
کد خبر: ۲۱۴۵
تاریخ انتشار: 2015 June 11    -    ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰
بازیگر نقش مستر بین اتومبیل مک‌لارن F1 خود را که دو بار دچار تصادف شده بود، به قیمت بسیار بالایی به فروش گذاشته بود. حالا این اتومبیل به فروش رفته است.



قبلاً خبری منتشر کرده بودیم که نشان می‌داد Rowan Atkinson که به دلیل نقش مستر بین معروف است، اتومبیل مک‌لارن F1 عزیزش را به فروش گذاشته است. این اتومبیل فوق‌سریع مدل ۱۹۹۷ که دو بار تصادف کرده است، به قیمت ۱۲ میلیون دلار به فروش گذاشته شده بود.

طبق گزارش نشریه Telegraph، Atkinson بالاخره موفق شد اتومبیل مک‌لارن خود را بفروشد و حالا حساب بانکی‌اش کاملاً پر است.

اگرچه قیمت نهایی فروش این اتومبیل منتشر نشده است؛ اما David Clark، رئیس شرکت Taylor and Crawley جزئیات کمی از این معامله را منتشر کرد. وی گفت: «این معامله یکی از بزرگ‌ترین معاملات ما در بریتانیا محسوب می‌شود. Rowan از این معامله راضی است؛ اما شاید کمی هم ناراحت باشد؛ زیرا تنها ۴۰٬۰۰۰ مایل با این اتومبیل رانندگی کرده بود».




Clark یک داستان جالب با این اتومبیل نیز تعریف کرده است. وی که قبلاً مدیر فروش و بازاریابی شرکت مک‌لارن بوده، این اتومبیل را سال‌ها پیش خودش به Atkinson به قیمت ۸۱۰٬۰۰۰ دلار فروخته بود.
همچنین همه می‌دانند که Atkinson دو بار با این اتومبیل تصادف کرده است. شدیدترین تصادف وی در سال ۲۰۱۱ اتفاق افتاد و چیزی نمانده بود که اتومبیل دو نیم شود. Atkinson اظهار داشته که هزینه تعمیر آسیب ناشی از این تصادف حدود دو برابر قیمت اولیه بوده است.

بخش عملیات ویژه شرکت مک‌لارن این اتومبیل و موتور ۶٫۱ لیتری V12 آن را تعمیر کرده بود. این موتور توانی معادل ۶۲۷ اسب بخار تولید می‌کند. در این اتومبیل قدرت از طریق یک گیربکس دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.
یک فرد ناشناس بریتانیایی این اتومبیل را خریداری کرده است. طبق گفته Clark، وی به اندازه Atkinson به این اتومبیل علاقه دارد.

منبع: فوت و فن
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار