جلبک‌های چسبنده در سواحل ترکیه
کد خبر: ۲۱۴۲۶۳
تاریخ انتشار: 2021 June 16    -    ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
با این تصاویر نگاهی می‌افکنیم به جهان پیرامون‌مان. تصاویری از رویدادهای خارق‌العاده یا روزمره، از زیبایی‌ها و زشتی‌ها. و البته در این تصاویر همیشه انسان‌ها و حیوانات جایگاهی خاص دارند.

جلبک‌های چسبنده در سواحل ترکیهتابناک باتو ـ با این تصاویر نگاهی می‌افکنیم به جهان پیرامون‌مان. تصاویری از رویدادهای خارق‌العاده یا روزمره، از زیبایی‌ها و زشتی‌ها. و البته در این تصاویر همیشه انسان‌ها و حیوانات جایگاهی خاص دارند.

جلبک‌های چسبنده در سواحل ترکیه

جلبک‌های چسبنده در سواحل ترکیه
سواحل ترکیه در کنار دریای مرمره چند هفته‌‌ای است که از شر لجن‌های چسبنده‌ای رها نمی‌شود. دمای بالا و فاضلاب آلوده که هم‌چون کود شیمیایی عمل می‌کند باعث شده که جلبک‌های دریایی به طرز بی‌سابقه‌ای رشد کنند و سواحل را به لجنزار تبدیل کنند. نه تنها شنا کردن در این سواحل ممکن نیست، بلکه ماهیگیران نیز جرئت نمی‌کنند که با قایق‌های خود از میان این جلبک‌ها عبور کنند.

جلبک‌های چسبنده در سواحل ترکیه

کرونا ساخت کلیسای معروف بارسلونا را ۴ سال به عقب راند
ساگرادا فامیلیا، کلیسایی در شهر بارسلوناست که از نظر جذب گردشگران با الحمرا، کاخ مشرف به شهر گرانادای اسپانیا برابری می‌کند.هزینه ساخت این کلیسا از محل درآمد گردشگری تأمین می‌شود. قرار بود که ساخت این بنا در سال ۲۰۲۶ در صدمین سالمرگ آنتونیو گائودی، معمار مشهور اسپانیایی تمام شود. اما شیوع کرونا و پیامدهای منفی آن این کلیسا را نیز بی‌نصیب نگذاشت و ساخت آن را دست کم تا سال ۲۰۳۰، به عقب انداخت.

جلبک‌های چسبنده در سواحل ترکیه

شب‌نشینی اَبَرماه و پوسایدون
۲۶ مه ۲۰۲۱: ابرماه در حال برآمدن از پس معبد پوسایدون (پوزئیدون) در نزدیکی آتن. هر گاه ماه کامل در مدار خود در نزدیکترین نقطه نسبت به زمین قرار می‌گیرد، بزرگتر از همیشه به نظر می‌رسد. این پدیده "ماه‌افروختگی" خوانده می‌شود یا از اَبَرماه سخن می‌رود. پوسایدون در اسطوره‌شناسی یونان باستان ایزد دریاها، برادر زئوس و یکی از ۱۲ ایزد المپ‌نشین بوده است.

جلبک‌های چسبنده در سواحل ترکیه

شنا در آسمان
آب و هوا در یک پروژه معماری چشمگیر در لندن در هم آمیخته‌اند. فضای بین دو ساختمان لوکس ۳۰ متری در لندن را یک استخر پر می‌کند؛ استخری برای آب‌تنی ساکنان آپارتمان‌ها و حیرت رهگذرانی که در پیاده‌رو انگشت به دهان مانده‌اند. جذاب یا ترسناک؟

جلبک‌های چسبنده در سواحل ترکیه

کبوترهای اغواگر
«مکان‌هایی هستند که ما در زندگی روزمره به آنجا پناه می‌بریم، برای مثال زیر شیروانی خانه.» این حرف پدرو ماررو، رئیس انجمن پرورش‌دهندگان کبوتر در هاوانا است. از آنجایی که پاندمی کرونا زندگی مردم کوبا را نیز محدود کرده است، بسیاری به پرورش کبوتر روی آورده‌اند. بسیاری از شهرهای کوبا مملو از پرنده به‌خصوص کبوتر شده است. پرورش‌دهندگان برای تشکل خود عنوان "انجمن کبوترهای اغواگر" را برگزیده‌اند.

جلبک‌های چسبنده در سواحل ترکیه

لذت خنک شدن در مسابقه دو
شهر اومسک واقع در سیبری در روسیه روز یکشنبه میزبان برگزاری مسابقات دو نیمه‌ماراتن بود. با نزدیک شدن فصل گرما دمای هوا در این کلانشهر نیز به شدت افزایش یافته است. علیرغم همه‌گیری کرونا زندگی در این شهر آرام‌آرام به روال عادی بازمی‌گردد. برگزاری رویدادهایی ورزشی از جمله گام‌ها در این راستاست. تصویری از یک دونده ‌دو نیمه‌مارتون که در زیر قطرات آب گرمای راه را وامی‌نهد و خنک می‌شود.

جلبک‌های چسبنده در سواحل ترکیه

آینده‌ای شکننده چون یخ
گروهی هنرمند در نزدیکی والاسی واقع در غرب بریتانیا با تهیه و ارائه این مجسمه‌های کودکانه یخی می‌کوشند توجه جهانیان را به تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین جلب کند. این ابتکار عمل هنری مجموعا ۲۶ مجسمه یخی را دربرمی‌گیرد که نمایانگر آینده شکننده و آسیب‌پذیر اقلیم و افزایش سطح آب در کره زمین است.

جلبک‌های چسبنده در سواحل ترکیه

پرچمی برای عشق‌های رنگین
پرچم رنگین‌کمان که از جمله نماد دگرباشان جنسی است در این روزها در جلوی برج تلویزیونی برلین برافراشته شده است. این ابتکار عمل در راستای مبارزه با همجنس‌گراهراسی به جریان افتاده است. تا تاریخ ۲۴ ژوئیه که رژه و مراسم روز خیابان کریستوفر برگزار می‌شود، این پرچم همچنان در اهتزاز خواهد بود.

جلبک‌های چسبنده در سواحل ترکیه

فوتبال به جای خشونت
کاملا متمرکز، چشم‌ها تنها به توپ خیره شده‌ و البته راضی و خوشحال؛ این تصویری از یک نوجوان در برزیل است؛ کشور فوتبال و خشونت، کشوری که بالاترین آمار قتل در دنیا را دارد. بسیاری از ورزشکاران نیز قربانی حملات مرگبار شده‌اند. امید که این نوجوان خشنود از بلای خشونت مصون بماند.

جلبک‌های چسبنده در سواحل ترکیه

دوچرخه‌های ابدی
هنرمند چینی آی وی‌وی از متصل کردن ۹۶۰ دوچرخه از مارک "forever" سازه‌ای آهنی خلق کرده که ده سال است در شهرهای مختلف به نمایش در می‌آید. این اثر در نمایشگاه بزرگ او که جمعه چهارم ژوئن در لیسبون پرتغال افتتاح می‌شود، مرکز توجه خواهد بود. دوچرخه‌هایی در هم آمیخته و فاقد پدال و زین که از هر زاویه شکل دیگری می‌یابند و تمامی ندارند.

جلبک‌های چسبنده در سواحل ترکیه

بادبادک به جای پهپاد در آسمان بغداد
اینبار خبر از پرواز پهپادهای مسلح و جت‌های جنگی نیست؛ آسمان بغداد در آخرهفته گذشته شاهد پرواز بادبادک‌های قابل کنترل بود. "جشنواره کایت بغداد" فرصتی بود تا آسمان این شهر به جای دود ناشی از انفجار، پهنه پرواز بادبادک‌های رنگی باشد.

جلبک‌های چسبنده در سواحل ترکیه

ادای احترام به ماه
لوک جرام، هنرمند بریتانیایی به دلیل چیدمان‌های تماشایی‌اش معروف است. او ویروس کرونا و کره زمین را نیز به گونه‌ای هنری بازسازی کرده است. از سال گذشته نیز ماهی با شعاع هفت متری ساخته که نه در آسمان بلکه همین نزدیکی در "چرخش" است. در حال حاضر این کره عظیم نورانی و بی‌وزن در کلیسای جامع استراسبورگ در حالت بی‌وزنی شناور است؛ ادای احترام به ماهی که در نزدیکی ماست اما همچنان برایمان ناشناخته است.

جلبک‌های چسبنده در سواحل ترکیه

چرت گروهی فیل‌ها
این فیل‌های وحشی که این چنین از نفس‌افتاده‌اند و زیر آفتاب در آرامش چرت می‌زنند بیش از ۵۰۰ کیلومتر از زیست‌گاه طبیعی خود در جنوب غربی چین فاصله دارند.مسئولان حیات‌وحش چین می‌گویند علت ترک زیست‌گاه طبیعی این گله فیل و شروع این راهپیمایی طولانی مشخص

جلبک‌های چسبنده در سواحل ترکیه

از کوه راشمور تا کوه آشغال
کوهستان راشمور در ایالت داکوتا به خاطر مجسمه‌های حکاکی شده چهار رئیس جمهور آمریکا بر صخره‌ها شهرت دارد. حالا جو راش، یک هنرمند انگلیسی به مناسبت اجلاس سران هفت کشور صنعتی در کورن‌وال، چیدمان مشابهی خلق کرده اما در ریشخند رهبران. این بار روسای دولتی از دل خاک سر برآورده‌اند و از پسماند اقلام الکتریکی ساخته شده‌اند. کنایه‌ای به فجایع زیست محیطی و اهمال کشورهای صنعتی در بازیافت وسایل برقی دور ریخته.

جلبک‌های چسبنده در سواحل ترکیه

سلفی با کرکس ریشو
حدود ۱۴۰ سال از انقراض کرکس ریش‌دار در آلمان می‌گذرد اما دو جوجه پرورشی نر و ماده به تازگی در پارک ملی بایرن رهاسازی شده‌اند. به این دو پرنده استخوان‌خوار، ردیاب و دوربین متصل شده تا محیط بانان بتوانند آنها را در همه حال تحت نظر داشته باشند. آنها فعلا در حال خورد و خواب هستند اما به زودی خودشان به جست‌و‌جوی طعمه خواهند رفت. در اینترنت هم وبلاگی برای رصد کردن تحرکات این شکاری‌ها باز شده است.

جلبک‌های چسبنده در سواحل ترکیه

استقبال باکو از مسابقات جام ملت‌های اروپا
مسابقات جام ملت‌های اروپا با یک سال تاخیر آغاز شد. بر خلاف دوره‌های پیشین یک یا دو کشور میزبان این مسابقات نیستند، بلکه بازی‌ها در ۱۰ کشور مختلف برگزار می‌شود. جمهوری آذربایجان یکی از میزبانان این دوره است. به یوفا، فدراسیون فوتبال اروپا، به دلیل این انتخاب انتفادهای فراوانی شده است. اما همانطور که در این عکس دیده می‌شود باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان به استقبال این مسابقات رفته است.

منبع: دویچه وله

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار