خروج نیروهای ناتو از افغانستان
کد خبر: ۲۱۴۲۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 June 17    -    ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
ده‌ها هزار افغان عضو نیروهای ناتو در صورت خروج ناتو از افغانستان قصد ترک کشور خود را دارند. هراس آنها از انتقام طالبان است. طالبان می‌گوید این افراد را مورد تعقیب قرار نخواهد داد. آیا می‌توان به طالبان اعتماد کرد؟

خروج نیروهای ناتو از افغانستانتابناک باتو ـ ده‌ها هزار افغان عضو نیروهای ناتو در صورت خروج ناتو از افغانستان قصد ترک کشور خود را دارند. هراس آنها از انتقام طالبان است. طالبان می‌گوید این افراد را مورد تعقیب قرار نخواهد داد. آیا می‌توان به طالبان اعتماد کرد؟

خروج نیروهای ناتو از افغانستان

آغاز خروج نیروهای ناتو از افغانستان
حضور نیروهای بین‌المللی در افغانستان پس از ۲۰ سال به پایان می‌رسد. در ماه آوریل سال ۲۰۲۱ اعلام شد که نیروهای نظامی ایالات متحده آمریکا و ناتو خاک افغانستان را ترک خواهند کرد. تدارکات لازم برای اجرای این تصمیم هم از همان زمان آغاز شد. ناتو در آخرین مرحله ۴۳ هزار سرباز از ۴۰ کشور مختلف را به عنوان بخشی از "نیروهای بین‌المللی کمک به امنیت" (آیساف) در این کشور مستقر کرده بود.

خروج نیروهای ناتو از افغانستان

بازماندگان در افغانستان
ده‌ها هزار افغان برای نیروهای نظامی ناتو در کشورشان مشغول به کار بودند. عیاض‌الدین هلال، به عنوان مترجم یکی از این افراد است. هلال به خاطر خدماتش از ایالات متحده آمریکا مدال افتخار دریافت کرده است. او هم مانند بسیاری دیگر اکنون نگران جان خود و خانواده‌اش است. بر اساس گزارش‌ها در حال حاضر تنها سفارت آمریکا مشغول بررسی ۱۸ هزار درخواست ویزا خروج ویژه است.

خروج نیروهای ناتو از افغانستان

ترس از انتقام طالبان
هراس نیروهای محلی بی‌اساس نیست. طالبان در بسیاری از مناطق افغانستان قدرت را در دست دارد. نیروهای محلی نگران‌اند که طالبان با خروج کامل نیروهای نظامی خارجی دست به اقدام‌های تلافی‌جویانه بزند. طالبان چندی پیش در بیانیه خواستار "ابراز پشیمانی" نیروهای محلی از همکاری خود با نیروهای خارجی شده بود، اما اعلام کرد این افراد می‌‌توانند در افغانستان بمانند و نباید هراسی داشته باشند.

خروج نیروهای ناتو از افغانستان

ما را تنها نگذارید!
قرار است خروج کامل نیروهای نظامی خارجی از افغانستان به سرعت انجام و پایان یابد. نیروهای محلی برای اطلاع‌رسانی درباره خطری که آنها و خانواده‌هایشان را تهدید می‌کند از هر فرصتی استفاده می‌کنند. عکس بالا از تجمعی در همین ارتباط در کابل است.

خروج نیروهای ناتو از افغانستان

هراس نیروهای محلی
ارتش دفاعی آلمان برای مشاغلی چون ترجمه، نگهبانی، خدمات و کارهای تخصصی، کارشناسان و افراد بومی را استخدام می‌کرد. شروع خروج کامل نیروهای نظامی خارجی از افغانستان در این گروه به طور خاص هراس ایجاد کرده است. آنها نگران امنیت و جان خود و خانواده‌شان هستند.

خروج نیروهای ناتو از افغانستان

دستگیری و حبس نیروهای محلی
طالبان کسانی را که با نیروهای خارجی همکاری داشته‌اند "بردگان مهاجمان" می‌نامند. نیروهای این گروه افراطی در سال‌های گذشته ده‌ها افغان را به همین "اتهام" مورد شکنجه قرار داده یا کشته‌اند. یگان ویژه ارتش افغانستان بارها برای رهاندن این افراد از اردوگاه‌های طالبان وارد عمل شده‌ است.

خروج نیروهای ناتو از افغانستان

شرایط امنیتی ناپایدار
حملات انتحاری در افغانستان همچنان ادامه دارند. نیروهای محلی که در خطراند می‌توانند برای خود و بستگان نزدیکشان درخواست خروج از افغانستان را بدهند و تقاضای پناهندگی از آلمان را بکنند. بخش بزرگی از این نیروها که با ارتش آلمان همکاری داشته‌اند می‌خواهند با استفاده از این امکان در کشور آلمان زندگی کنند. شمار درخواست‌کنندگان در ماه مه میلادی ۴۵۰ نفر بوده است.

خروج نیروهای ناتو از افغانستان

منبع: دویچه وله

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
0
0
عاقب دل بستن به آمریکا بعد از بیست سال جنایات آمریکا در افغانستان نه تنها طالبان از بین نرفته بلکه در حال گرفتن افغانستان است قابل توجه عزیزان علاقه مند به آمریکا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار