نقش مهم آینه کاری در دکوراسیون داخلی
کد خبر: ۲۱۴۲۳۴
تاریخ انتشار: 2021 June 13    -    ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲

آینه کاری یکی از قدیمی ترین هنرها برای تزیین ساختمان و دکوراسین داخلی بوده است. یک هنر اصیل ایرانی هاست که از دیرباز در آثار باستانی دیده می شود که از دوره ساسانیان در ایران رواج پیدا کرده است. در ایران برای تزیین کاخ ها، منازل، مساجد به شیوه های سنتی و زیبا از آینه دکوراتیو استفاده می شده است. در زیر به موارد استفاده از این هنر اصیل می پردازیم و همچنین می توانید با ابزار و مواد و انواع آینه کاری آشنایی پیدا کنید. پس با ما باشید تا بهترین اطلاعات را در این زمینه کسب کنید.

آینه کاری چه تاثیری بر دکوراسیون داخلی ساختمان می گذارد؟

انجام آینه کاری در واقع به قطعه های کوچک آینه که به شکل های متفاوت هندسی در کنار یک دیگر استفاده و چسبانده می شود را می توان گفت. با استفاده از برش شیشه به شکل های تفاوت، فضایی درخشانی در منازل و بناها ایجاد می شود. استفاده از آینه دکوراتیو در دکوراسیون داخلی باعث می شود که بازتاب نور توسط قطعات زیاد آینه انجام شود و درخشش خاصی در تزیینات خانه ایجاد می شود همچنین زیبایی خاصی به خانه داده می شود. استفاده از آینه دکوراتیو در دکواسیون داخلی ساختمان ها باعث بزرگتر دیده شدن خانه می شود. در زمان های قدیم، از آینه دکوراتیو به عنوان مهم ترین رکن تزیین برای ایجاد یک فضای مجلل و شیک و معنوی در کاخ ها، آرامگاه ها، مساجد و منازل استفاده می شده است.

از این هنر زیبا می توان بر روی دیوار های گچی، دیوار های سیمانی، دیوار رنگ روغن، دیوار کاه گل، دیوار فلزی، دیوار های ام دی اف، دیوار سرامیکی، دیوار سنگی، دیوار چوبی و دیوار کاغذ دیواری شده استفاده کرد و پوشش زیبایی به دیوار ها داد. بهترین نوع آینه های دکوراتیو بر روی دیواری های کاغذ دیواری و دیوارهای دارای گچ بری دیده می شود.

در هنر زیبایی آینه کاری از چه ابزاری استفاده می شود؟

مواد مورد استفاده شده در این هنر را میتوان به صورت زیر اعلام نمود:

  • آینه چسب یا چسب چوب
  • سریش
  • گچ نرم

در زیر نیز به ابزاری که برای کار آینه کاری استفاده می شود می پردازیم:

  • قلم طراحی
  • خط‌ کش
  • میز زیر دست
  • الماس آینه بر

انواع آینه کاری

آینه کاری سنتی ؛ در گذشته این هنر رابطه ای بسیار نزدیکی با معماری ساختمان داشته است و در کنار آجر کاری، گچ بری، کاشی کاری در تزئینات داخلی ساختمان ها و بناها استفاده می شده است. در گذشته بیشتر در ستون ها و سقف بنا ها از این هنر استفاده می شده است. به عنوان مثال در سقف بر روی مقرنس کاری سردرهای مکان های مختلف استفاده می شده است. با پیشرف در تکنولوژی و معماری و پیدایش آینه های رنگی این هنر ماهیت جدیدی به دکوراسیون داخلی داده است.

آینه دکوراتیو منزل؛ از این هنر در زمان حال برهی اشکال متفاوت استفاده می شود و بیشتر در منازل و محیط های مسکونی از این هنر استفاده می کنند به این دلیل که با استفاده از درخشش نور و بازتاب نور منجر می شود که محیط بزرگ تر دیده شود و روشنی فضا نیز بیشتر شود. از این رو آینه دکوراتیو یکی از راه های جالب و مورد پسند برای دلباز نشان دادن فضا های کوچک منزل به کار می آید.

آینه دکوراتیو مدرن؛ با استفاده از آینه در دکواسیون داخلی در فضاهای داخلی طراحان اقدام به طرح فضا هایی با دید جدید کرده و فضای مدرن ایجاد نموده اند که به آینه دکوراتیو مدرن شناخته شده است. این آینه ها براساس نوع و رنگ و مدل شان در سطح های مختلفی مثل سقف، دیوار و .. استفاده می شوند. جنس این آینه ها از شیشه و فلز است  اما از فلز به نسبت شیشه کمتر استفاده می شود.

آینه کاری منزل

تصوری تعدادی از افراد این است که آینه ها را با میخ به دیوار وصل کنند اما آینه دکوراتیو در منزل کاملا متفاوت می باشد این آینه ها مخصوص این کار بود با طرح های درخواستی همراه با چسب های مخصوص شیشه به دیوار چسبانده می شود و به نوعی مانند دیوارپوش همل کرده  عیب و ایراد های دیوار ها را برطرف می کنند. فنگشویی یک هنر چینی است که به افراد کمک می کند تا با استفاده وسیله های منزل در طراحی داخلی سطح انرژی مثبت در خانه را افزایش داده و انرژی منفی را از آن بگیرند. یکی از این عناصر مهم در فنگ شویی نیز استفاده از آینه می باشد فقط کافی است که بدانیم از آینه ها به شکلی و چگونه استفاده کنیم.

نحوه اجرای آینه در دکوراسیون داخلی چگونه است؟

شیوه اجرای این کار در ابتدا مثل پتینه کاری بود به این صورت که در ابتدا طرح مورد نظر نسبت به درخواست متقاضی یا صاحب خانه، توسط معمار و یا شخص آماده می شود سپس کاغذ طراحی شده را سوزنی می کنند و بر سطح کار گذاشته و روی آن گرده زنی می کنند پس از آن از روی طرحی که به وسیله گرده بر دیوار منتقل شده، این هنر را به وسیله چسباندن قطعات آینه روی دیوار با گچ و سریش به انجام می‌رسانند.

جمع بندی

برای انتخاب یک گروه مناسب در زمینه آینه کاری می توانید به صنایع شیشه و آینه آگاهی به آدرس agahiglass.com مراجعه کنید. گروه صنایع شیشه و آینه آگاهی با سابقه چندین ساله می تواند با بهترین کیفیت و بهترین قیمت به شما کمک کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار