خودروی جدید تسلا با سرعت ۲۰۰ مایل بر ساعت
کد خبر: ۲۱۴۲۰۳
تاریخ انتشار: 2021 June 13    -    ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۵
شرکت تسلا از خودروی جدیدی رونمایی کرده که سرعت آن در کمتر از ۲ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. همچنین بالاترین سرعت آن ۲۰۰ مایل برساعت است.
شرکت تسلا از خودروی جدیدی رونمایی کرده که سرعت آن در کمتر از ۲ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. همچنین بالاترین سرعت آن ۲۰۰ مایل برساعت است.
خودروی جدید تسلا با سرعت ۲۰۰ مایل بر ساعت
 
تسلا پس از چند ماه تأخیر فرایند تحویل خودروی مدل اس Plaid به مشتریان را آغاز کرده است.
 
ایلان ماسک مدیر ارشد اجرایی تسلا و فرانس ون هولژائوسن طراح ارشد این شرکت از خودروی مذکور رونمایی کردند که سرعت آن در کمتر از ۲ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیومتر بر ساعت می‌رسد.
 
البته رانندگان برای آنکه بتوانند با حداکثر سرعت این خودرو (۲۰۰ مایل بر ساعت) حرکت کنند به چرخ‌هایی متناسب نیاز دارند که قیمت آنها هنوز مشخص نشده است. طبق اطلاعات وب سایت تسلا چرخ‌های مذکور تا پاییز ۲۰۲۱ میلادی عرضه نمی‌شوند.
 
این درحالی است که قیمت خودرو ۱۲۹ هزار و ۹۰۰ دلار اعلام شده که ۱۰ هزار دلار بیشتر از تخمین‌های اولیه است. هنوز مشخص نیست چرا تسلا قیمت خودروی جدید را افزایش داده است.
 
ماسک طی مراسم رونمایی مجازی خودرو گفت: این وسیله نقلیه سریع‌تر از پورشه اما ایمن تر از ولوو است.
 
با توجه به اطلاعات موجود در وب سایت شرکت، «مدل اس Plaid» دارای سه موتور است و با هر بار شارژ می‌تواند ۳۹۰ مایل طی کند. حداکثر سرعت وسیله نقلیه ۲۰۰ مایل بر ساعت و قدرت آن ۱۰۲۰ اسب بخار ذکر شده است.
 
در صورتیکه راننده از تنظیمات دو موتوره استفاده کند، می‌تواند با یک بار شارژ مسافت ۴۱۲ مایل را طی کند. به گفته ماسک خودرو پس از ۱۵ دقیقه شارژ، قادر به طی مسافت ۱۸۷ مایل است.
 
همچنین سیستم اتوپایلوت این وسیله نقلیه به رانندگان کمک می‌کند بهترین مسیر را انتخاب کنند. سیستم مذکور قادر است مکان، جهت و مسیر را حدس بزند. «مدل اس Plaid» با وزن ۴ هزار و ۷۶۶ پوند دارای سیستمHVAC است و در مصرف انرژی ۵۰ درصد صرفه جویی می‌کند.
 
در فضای داخلی خودرو یک نمایشگر پانورامیک ۱۷ اینچی قرار دارد و صندلی‌های جلویی مجهز به تهویه هوا هستند. در کنار این موارد فرمان «مدل اس Plaid» نصف اندازه یک فرمان عادی است. درهمین راستا سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا با تسلا تماس گرفته زیرا احتمالاً این بخش خودرو برخلاف استاندارد ایمنی وسایل نقلیه موتوری فدرال است.
 

برای مسافرانی که در صندلی‌های پشتی می‌نشینند نیز نمایشگری ۸ اینچی در نظر گرفته است.

مهر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار