حلقه‌های حیرت‌انگیز درخت در ژاپن
کد خبر: ۲۱۴۰۵۷
تاریخ انتشار: 2021 June 12    -    ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸
در یکی از جنگل‌های ژاپن، درختان «سدار»ی با آرایشی عجیب، شبیه دایره‌های متحدالمرکز با نظم و ترتیب وجود دارند که به نظر نمی‌رسد الگوی رشدشان، کار طبیعت باشد. سه سال پیش عکس‌هایی از آنها در اینترنت وایرال یا همه‌گیر شد و بلافاصله تئوری‌های توطئه‌ای هم مطرح شد.

حلقه‌های حیرت‌انگیز درخت در ژاپن

حلقه‌های حیرت‌انگیز درخت در ژاپن«تابناک با تو» - در یکی از جنگل‌های ژاپن، درختان «سدار»ی با آرایشی عجیب، شبیه دایره‌های متحدالمرکز با نظم و ترتیب وجود دارند که به نظر نمی‌رسد الگوی رشدشان، کار طبیعت باشد.

سه سال پیش عکس‌هایی از آنها در اینترنت وایرال یا همه‌گیر شد و بلافاصله تئوری‌های توطئه‌ای هم مطرح شد. مثلا گفته شد که موجودات هوشمند فرازمینی در این امر نقش داشته‌اند یا اینکه این درخت‌ها یک پروژه محرمانه دولتی هستند.

خب! راستش را بخواهید حدس دوم تا حدی درست است. یعنی این پروژه، یک پروژه دولتی بود، ولی محرمانه نبود.

وزرات کشاورزی، جنگلبانی و شیلات ژاپن پشت این کار بوده. در سال ۱۹۷۳، منطقه‌ای در نزدیکی شهر نیچینان انتخاب شد تا میزبان یک پروژه آزمایشی درختکاری شود. حاصل این پروژه این سال‌ها نمایان شده است.

برنامه این بود که درخت‌ها را به صورت دوایری متحد المرکز بکارند، طوری که هر چقدر به مرکز نزدیک‌تر بشویم، فاصله درخت‌ها از هم کمتر شود و آنها به هم نزدیک‌تر شوند.

هدف از این پروژه، کاشت درختان برای ایجاد مناظر بصری زیبا نبود. بلکه هدف این بود که تاثیر چگالی کاشت درختان را بر رشد آنها بررسی کنند. مشخص شد که اگر درخت‌ها خیلی نزدیک به هم کاشته شوند، از ارتفاعشان کاسته می‌شود. پس اگر خوب به عکس دقت کنیم می‌بینیم که به همین سبب از بالا، توده درختان به صورت مقعر به نظر می‌رسند.

تاثیر نزدیک کاشتن درختان تا به آن حد است که اختلاف ارتفاع بین درخت‌های مرکز حلقه و درخت‌های قسمت‌های خارجی حلقه به ۵ متر می‌رسد. دلیل این امر دسترسی کمتر درختان مرکز حلقه به نور خورشید و مواد مغزی است.

حالا که آزمایش به پایان رسیده، قرار است که این درخت‌ها قطع شوند. اما به خاطر توجه و استقبالی که در شبکه‌های اجتماعی از آنها شده، قرار شده که قطع کردنشان چند سالی عقب انداخته شود.

حلقه‌های حیرت‌انگیز درخت در ژاپن

حلقه‌های حیرت‌انگیز درخت در ژاپن

منبع: یک پزشک

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار