ایده‌های نوین برای طراحی و تزیین باغ
کد خبر: ۲۱۴۰۵۶
تاریخ انتشار: 2021 June 11    -    ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
تزیین باغ و ویلای کوچک در مقایسه با فضا‌های بزرگ برای اجرایی کردن ایده‌های طراحی به تفکر بیشتری نیاز دارد، ولی فراموش نکنید که کوچکترین فضا‌ها هم میتوانند به مکانی زیبا و کاربردی تبدیل شوند. باغ‌های کوچک دارای مزایای بسیاری دارد که مهم‌ترین آن‌ها نگهداری آسان تر، در مقایسه با باغ‌های بزرگ است.

ایده های نوین برای طراحی و تزیین باغ

ایده های نوین برای طراحی و تزیین باغ«تابناک با تو» - تزیین باغ و ویلای کوچک در مقایسه با فضا‌های بزرگ برای اجرایی کردن ایده‌های طراحی به تفکر بیشتری نیاز دارد، ولی فراموش نکنید که کوچکترین فضا‌ها هم میتوانند به مکانی زیبا و کاربردی تبدیل شوند.

تزیین باغ

باغ‌های کوچک دارای مزایای بسیاری دارد که مهم‌ترین آن‌ها نگهداری آسان تر، در مقایسه با باغ‌های بزرگ می‌باشد. اینگونه فضا‌ها برای به اجرا دراوردن تخیلات فردی اماکن مناسبی در زمینه طراحی باغ محسوب میشوند. استفاده از وسایل دکوراسیون داخلی نظیر کوسن‌های رنگی و استفاده از یک نورپردازی خوب در کنار ترکیب رنگ مناسب بر چنین فضایی تأثیر دراماتیکی خواهد گذاشت. برای تزیین باغ با روش‌های متنوعی می توانید آن را بگونه ای زیبا کنید که در داخل منزل خود طبیعت را ایجاد نمایید.

>> طراحی چند منظوره فضای باغ

درصورت کوچک بودن فضای باغ، مطمئن شوید که طراحی آن بگونه‌ای باشد که بتوانید بهترین استفاده را از آن داشته باشید. از مدل‌های طراحی خوب می‌توان به استفاده صحیح از گیاهان، ایجاد فضای نشیمن کاربردی و ایجاد حفظ حریم شخصی اشاره کرد. استفاده از کوسن‌هایی که رنگ‌های روشن دارند را حتماً در تزیین باغ خود مدنظر قرار دهید.

ایده های نوین برای طراحی و تزیین باغ

 پیش بینی شرایط آبیاری در باغ

توجه داشته باشید که شرایط آبیاری در تزیین باغ از اهمیت فراوانی برخوردار است یعنی قبل از این که محل‌های کاشت گیاهان و درختان و ... را جایگذاری کنید، باید سیستمی را نسبت به روش آبیاری آن‌ها پیاده سازی کنید و یا حداقل برنامه ریزی درستی برای پیاده سازی آن داشته باشید. شرایط آبیاری در سیستم باغداری سنتی نیز حائز اهمیت است و اینک از اصول ابتدایی در شکل باغداری مدرن به حساب می‌آید.

عدم چمن کاری اضافی

در صورتیکه در تزیین باغ از نواحی چمن کاری شده استفاده کنید به معنای مراقبت و نگهداری بالا می‌باشد. در شرایطی که به دنبال ایده‌های طراحی باغ ویلا همستید که به مراقبت کم نیاز دارد، باید در ابعاد کم تر، چمن کاری را حفظ کنید و یا اینکه چمن‌ها را در اندازه فوق العاده کم نگهدارید. بیشتر فضای باغ خود را به دنبال چنین روندی، به محوطه نشیمن با چند جفت صندلی اختصاص دهید.

ساخت دیواره‌های کوتاه

گاهی اوقات فضای نشیمن باغ، یک یا دو صندلی دارد. از این رو هنگامی که بهمراه خانواده و دوستانتان هستید با کمبود فضای نشیمن مواجه میشود. چنانچه دیواره‌ای کوتاه با فاصله از دیوار بسازید، میتوانید برای کاشت گیاهان از فضای داخل آن و برای نشستن از لبه‌ی آن استفاده نمایید. همچنین میتوانید در این قسمت از کوسن‌هایی هماهنگ با رنگ گل‌ها استفاده کنید که در تزیین باغ بسیار مؤثر است.

ایده های نوین برای طراحی و تزیین باغ

استفاده از استخر برای محوطه سازی و زیبایی ویلا

استفاده از استخر در محوطه باغ سبب میشود طراحی آن زیباتر شود. علاوه بر این که استفاده از استخر در تزیین باغ، جلوه ایی زیبا به آن می‌دهد بلکه آن باغ از نظر مادی ارزش زیادی پیدا میکند.

استفاده از گیاهان گلدانی

برای این که باغی سرسبز داشته باشید حتماً نباید چمن بکارید و بجای آن میتوانید از سنگ ریزه برای کفپوش باغ استفاده کنید که به مراقبت زیادی نیاز ندارد و همینطور ایده بسیار خوبی برای تزیین باغ کوچک محسوب میشود. در این فضا نیز میتوانید از گلدان‌هایی که گیاهانش، به صورت کوتاه و بلند کاشته شده است، استفاده کنید واز مبلمانی مناسب در کنار این گلدان‌ها به منظور لذت بردن از منظره استفاده کنید.

سایه بان در طراحی محوطه

از موارد مهم در تزیین باغ می‌توان به طراحی سایه بان و آفتابگیر اشاره کرد که بعضی از آن‌ها شامل آلاچیق، پرگولا، سایه بان چتری و پارچه‌ای می‌باشد. در روز‌هایی که باران میبارد، سایه بان‌ها و آلاچیق‌ها به راحتی قابل استفاده هستند و برای شما فضای دنج و حفاظت شده‌ای را در مقابل آفتاب و باران ایجاد می‌کنند.

ایده های نوین برای طراحی و تزیین باغ

استفاده از نور پردازی در محوطه سازی و زیبایی ویلا

نور پردازی سبب زیبایی باغ و سبزه‌های درون آن میشود. امروزه استفاده از نورپردازی در ساخت و ساز ویلا توسعه پیدا کرده است. نورپردازی در طراحی و تزیین باغ تأثیر به سزایی دارد و با استفاده از آن می‌توانید در تابستان و بهار در محوطه ویلا و باغ خود اوقات لذتبخش تری را سپری کنید. در دیواره‌های استخر و ستون‌های ساختمان میتوانید از نور پردازی استفاده کنید. انعکاس نور در آب باعث میشود که محیط ویلا زیباتر بنظر برسد.

استفاده از آبنما

برای این که فضایی شگفت انگیز در محوطه باغ بوجود بیاورید می‌توانید از آبنما استفاده کنید. اگر فضای باغ شما کوچک است و نمیتوانید در آن یک استخر بسازید، بجای آن میتوانید از یک حوضچه کوچک استفاده کنید. به منظور تزیین باغ می‌توانید در استخر از یک نورپردازی مناسب و برای ساخت آب‌نما یا حوضچه از سنگ طبیعی استفاده کنید.

ایده های نوین برای طراحی و تزیین باغ

ایده های نوین برای طراحی و تزیین باغ

ایده های نوین برای طراحی و تزیین باغ

ایده های نوین برای طراحی و تزیین باغ

ایده های نوین برای طراحی و تزیین باغ

ایده های نوین برای طراحی و تزیین باغ

ایده های نوین برای طراحی و تزیین باغ

ایده های نوین برای طراحی و تزیین باغ

منبع: سرپوش

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار