اگر بیشتر از ۵۵ ساعت در هفته کار می‌کنید، بخوانید!
کد خبر: ۲۱۳۹۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 June 10    -    ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
داده‌های جدید سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۶ حدود ۷۴۵ هزار نفر در اثر ساعت‌های کار زیاد، جان خود را از دست دادند. این تعداد از سال ۲ هزار تا کنون نزدیک به ۲۹ درصد افزایش یافته است. در این گزارش‌ها تصریح شده هفته‌های کاری ۵۵ ساعته یا بیشتر در مرگ این افراد تاثیر زیادی داشته است.

اگر بیشتر از ۵۵ ساعت در هفته کار می‌کنید، احتمالا یکی از این چیزها باعث مرگ شما می‌شوند!

اگر بیشتر از ۵۵ ساعت در هفته کار می‌کنید، احتمالا یکی از این چیزها باعث مرگ شما می‌شوند!«تابناک با تو» - مطالعات زیادی در سال‌های اخیر نشان دادند کار زیاد و در ساعت‌های طولانی اثرات مثبتی ندارد. شما از هر جنبه، تحقیقات کلاسیک اقتصادی، انسان‌شناسی، علوم اعصاب و غیره به این موضوع نگاه کنید؛ یک تصویر خواهید دید.

کیفیت کار همه افراد پس از ۴۰ ساعت کار در هفته به طرز چشم‌گیری افت می‌کند و هفته‌های کاری طولانی هیچ افزایش کارایی به همراه ندارند. حالا، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که این وضعیت می‌تواند کشنده هم باشد.

داده‌های جدید سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۶ حدود ۷۴۵ هزار نفر در اثر ساعت‌های کار زیاد، جان خود را از دست دادند. این تعداد از سال ۲ هزار تا کنون نزدیک به ۲۹ درصد افزایش یافته است. در این گزارش‌ها تصریح شده هفته‌های کاری ۵۵ ساعته یا بیشتر در مرگ این افراد تاثیر زیادی داشته است.

اگرچه اطلاعات جدید از مرگ افراد بر اثر کار زیاد در سال‌های اخیر منتشر نشده است ولی محققان احساس می‌کنند قرنطینه و کار در خانه باعث افزایش خطرات هفته‌های کاری طولانی شده است.

اگر بیشتر از ۵۵ ساعت در هفته کار می‌کنید، احتمالا یکی از این چیزها باعث مرگ شما می‌شوند!

مطالعه جدید نشان می‌دهد ۵۵ ساعت کار یا بیشتر در یک هفته منجر به افزایش ۳۵ درصدی سکته مغزی و افزایش ۱۷ درصدی خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی در مقایسه با هفته‌های کاری ۳۵ تا ۴۰ ساعته می‌شود.

۴۵ درصد افرادی که فوت کردند؛ مردان میان‌سال یا مسن‌تر بودند. آمار دیگری نشان می‌دهد ۹ درصد کارگران در سراسر جهان طی یک هفته بیش از ۵۵ ساعت کار می‌کنند.

اما ساعت‌های کار طولانی چگونه منجر به مرگ افراد می‌شود؟ بیایید با هم دلایل مختلف آن را بررسی کنیم:

استرس مزمن

زندگی طولانی‌مدت با استرس می‌تواند آسیب‌های جدی به بدن وارد کند. طبق گفته‌های کلینینک مایو، تمام افرادی که بدن‌شان به طور مداوم آدرنالین و کورتیزول تولید می‌کند؛ در معرض افسردگی، بیماری‌های قلبی، افزایش وزن و کمبود خواب بیشتری قرار دارند.

شاید تعجب‌آور نباشد که هفته‌های کار طولانی باعث افزایش احتمال سکته مغزی در شما شود. براساس مطالعه جدید، زنانی که ساعت‌های کار طولانی دارند؛ بیشتر دچار افسردگی می‌شوند.

وقتی برای عادت‌های سالم نیست

هفته‌های کار طولانی و زیاد نه تنها به طور مستقیم و فعال بدن را نابود می‌کنند؛ بلکه مانع از انجام کارها و عادت‌های مثبتی مانند ورزش، خواب کافی، پختن وعده‌های غذایی سالم و مشابه این‌ها می‌شوند. دور شدن از عادت‌های زندگی سالم می‌تواند اثرات منفی بسیار بیشتری به سوی شما روانه کند.

واکنش‌ها و انتخابات ناسالم

بی‌رحمانه کار کردن، افراد را در معرض انتخاب روش‌های ناسالمی مانند مصرف بیش از اندازه الکل یا کشیدن زیاد سیگار برای مقابله با استرس و خستگی می‌کند.

شاید یک کارآفرین برای گذراندن یک دوره پر فشار و استرس‌زا به سیگار زیاد پناه ببرد ولی تحقیق جدید انجام شده می‌گوید اگر این وضعیت به یک روال و برنامه کاری طولانی مدت و پشت سر هم در سال‌های زیادی منجر شود؛ عواقب ناگواری برای سلامتی دارد.

این سیاست بدی است که همکاران یا کارمندان تیم خود را مجبور کنید ساعت‌های طولانی کار کنند و بعد آن‌ها را آزاد بگذارید به الکل یا سیگار و غذاهای ناسالم پناه ببرند تا شما احساس بدی نداشته باشید.

تحقیقات نشان می‌دهد ساعت‌های کار طولانی به معنای بهره‌وری بیشتر نیست و در عوض می‌تواند برای سلامتی کارمندان مضر باشد. باعث غیبت و زمزمه‌های بیشتر، گردش مالی بیشتر و افزایش هزینه‌های بیمه و درمانی می‌شود.

نکته اصلی، این است که درباره کار زیاد باید با مدیر و رئیس خود صحبت کنید و خطرات ساعت‌های طولانی کار را به آن‌ها گوشزد کرده و سعی کنید آن‌ها را مجاب به تغییر رویه و سیاست اشتباه مرگ‌بار کنید.

منبع: یک پزشک

برچسب ها: کار ، کار زیاد ، عمر ، مرگ ، علت مرگ
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
0
0
من و خانم در هفته جمعا حدود ۸۰ ساعت کار میکنیم تا زندگی بچرخه . تازه خانه هم داریم و هزینه ای بابت خانه نداریم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار