واکسیناسیون کرونا برای افراد بالای ۶۰ سال کی شروع می شود؟
کد خبر: ۲۱۳۹۵۴
تاریخ انتشار: 2021 June 09    -    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۰
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: به علت تاخیر در رسیدن واکسن کرونا، واکسیناسیون گروه‌های سنی با وقفه مواجه شده اما به محض رسیدن واکسن این برنامه تکمیل خواهد شد و تا نیمه تیرماه واکسیناسیون همه افراد بالای ۶۰ سال تمام می‌شود.
علیرضا رئیسی روز چهارشنبه افزود: فاز یک واکسیناسیون کرونا برای کادر بهداشتی و درمانی تمام شده است، بعد از آن فاز دوم واکسیناسیون برای گروه های سنی بالای ۸۰ سال، بالای ۷۵ سال و در مرحله بعد بالای ۷۰ سال شروع شده و اکنون در مرحله تکمیل واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال هستیم.
 
وی ادامه داد: با توجه به تاخیری که در رسیدن محموله جدید واکسن پیش آمده فعلا واکسیناسیون افراد ۶۵ سال به بالا را شروع نکرده ایم اما به محض رسیدن واکسن که زمان آن دور نیست واکسیناسیون گروه های سنی بالای ۶۰ سال تکمیل می شود.
 
معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: خبر خوش دیگر این است که واکسن تولید داخل مراحل نهایی تایید را می گذارند و امیدواریم به زودی با تایید مجوز مصرف واکسن ایرانی و رسیدن محموله های جدید واکسن خارجی بتوانیم برنامه واکسیناسیون گروه های سنی را بر اساس وعده ای که داده بودیم تا نیمه تیر تمام کنیم.
 
رئیسی افزود: بعد از اتمام واکسیناسیون گروه های سنی بالای ۶۰ سال وارد فاز واکسیناسیون گروه های پر خطر و مشاغل پر خطر می شویم و با توجه به تولید انبوه واکسن های داخلی امیدواریم تا نیمه دی ماه واکسیناسیون دوز اول همه گروه هدف واکسیناسیون را انجام دهیم.
 
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار