۳ کیلو مو در معده یک بیمار +تصاویر
کد خبر: ۲۱۳۸۲۸
تاریخ انتشار: 2021 June 08    -    ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
پزشکان ۳ کیلو مو از معده جوان مصری که مبتلا به اختلال کندن موی وسواسی بود، بیرون کشیدند.
در جراحی عجیبی تیم پزشکان مصری در استان مطروح کشور مصر با اختلال کندن و خوردن موی وسواسی مواجه شدند.
 
پزشکان پس از مراجعه پسر ۲۷ ساله به بیمارستان و شکایت از معده درد بسیار شدید از دستگاه گوارش او تصویربرداری کرده و  توده سیاه و عجیبی که بافت آن نامشخص بود را مشاهده می‌کنند.
 
۳ کیلو مو در معده یک بیمار +تصاویر
۳ کیلو مو در معده یک بیمار +تصاویر
 
این تیم پزشکی پس از جراحی چند ساعته توانستند توده مو ۳ کیلویی را از معده این جوان که به علت ابتلا به اختلال وسواسی مو‌های ریش خود را کنده و می‌خورده، خارج کنند.
 
اختلال کندن موی وسواسی یا « تریکوتیلومانیا » یک اختلال روانپزشکی شایع، اما کم تشخیص داده شده است. طبق وب سایت تحقیق NCBI افراد مبتلا به تریکوتیلومانیا از تمایل شدید به کندن مو‌های خود رنج می‌برند.
 
اکثر بیماران مو‌ها را از پوست سر می‌کنند با این حال برخی از افراد ممکن است از ریش، مژه‌ها یا ابرو‌های خود نیز مو بکنند و برخی از افراد مبتلا به این اختلال نیز مو‌هایی را که می‌کنند می‌خورند، وضعیتی که می‌تواند باعث ایجاد مشکلات گوارشی قابل توجهی شود.
 
مبتلایان به اختلال کندن موی وسواسی در نوجوانی به این بیماری مبتلا می‌شوند و برخی از این افراد ممکن است به طور مداوم یا متناوب در طول بزرگسالی به این بیماری مبتلا شوند.
 
پزشکان گاهی اوقات نوعی تغییر شکل روده ، از معده تا روده کوچک را مشاهده می‌کنند که توده‌هایی در سیستم هضم است که با تجمع مداوم غذا یا فیبر غیر قابل جذب، حجم آن‌ها افزایش می‌یابد و این توده‌ها همان مو‌های خورده شده هستند.
 
هنگامی که رشته‌های مو در چین‌های مخاط معده نگه داشته می‌شود و با جمع شدن مقدار بلعیده شده، مو‌ها به صورت گلوله شروع به جمع شدن می‌کنند و از آنجا که این گلوله‌ها برای خروج از معده بسیار بزرگ می‌شوند سپس توده مو محکم‌تر به هم چسبیده و معمولاً به صورت یک توده جامد یک پارچه و سیاه در تصویربرداری‌های پزشکی دیده می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار