محدودیت های روسای جمهور امریکا پس از پایان ریاست
کد خبر: ۲۱۳۷۵۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2021 June 08    -    ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
وقتی به روسای جمهور گذشته ایالات متحده فکر می کنیم ، ممکن است بلافاصله تصور کنیم آنها کتابخانه ریاست جمهوری خود را راه اندازی می کنند، به کارهای خیرخواهانه پرداخته و سعی می کنند زندگی نسبتاً آرام و خارج از کانون توجه داشته باشند. اما اوضاع کمی پیچیده تر از آن است.

زندگی خاص روسای جمهور امریکا پس از پایان ریاست

زندگی معمولی روسای جمهور امریکا پس از پایان ریاست؟اختصاصی تابناک با تو؛ محدودیت هایی در مورد کارهایی که روسای جمهور ایالات متحده می توانند پس از ترک کاخ سفید انجام دهند، وجود دارد.

وقتی به روسای جمهور گذشته ایالات متحده فکر می کنیم، ممکن است بلافاصله تصور کنیم آنها کتابخانه ریاست جمهوری خود را راه اندازی می کنند، به کارهای خیرخواهانه پرداخته و سعی می کنند زندگی نسبتاً آرام و خارج از کانون توجه داشته باشند. اما اوضاع کمی پیچیده تر از آن است.

مایک پوردی، مورخ ریاست جمهوری و نویسنده ۱۰۱ توهین به ریاست جمهوری، می گوید: هنگامی که یک رئیس جمهور کاخ سفید را برای آخرین بار ترک می کند و کلیدها را به جانشین خود می دهد، یک تغییر اساسی در او ایجاد می شود.

زندگی خاص روسای جمهور امریکا پس از پایان ریاست

"این فقط در مورد خروج رسمی از کاخ سفید نیست! بزرگترین تغییر زمانی اتفاق می افتد که ساعت در هر چهار [یا هشت] سال در 20 ژانویه متوقف می‌شود. آن لحظه ظهر زمانی است که رئیس جمهور جدید سوگند یاد می کند و رئیس جمهور سابق ناگهان دوباره یک شهروند عادی می شود.

روسای جمهور گذشته ایالات متحده حتی پس از ترک مقام خود همچنان چهره های عمومی هستند. اگرچه ممکن است دیگر آنها تصمیمات مهم را نگیرند، اما از زمان حضور در دفتر بیضی شکل هنوز اطلاعات طبقه بندی شده زیادی در مورد ایالت و دولت دارند و روسای جمهور آمریکا باید آنها را نگه دارند.

البته آنها می‌توانند از واشنگتن‌دی‌سی خارج شوند و مثلا پیگیر کارهای هنری و نقاشی و غیره شوند، اما همچنان رئیس جمهور سابق بودن در ایالات متحده بر ادامه جنبه های مختلف زندگی آنها تاثیر می‌گذارد از جمله مراسم تشییع جنازه آنها که مثل یک شهروند عادی برگزار نمی‌شود.

تابوهایی که روسای جمهور سابق آمریکا پس از ترک مقام باید از آن اجتناب کنند

زندگی خاص روسای جمهور امریکا پس از پایان ریاست


نقض قانون مساوی با پیگرد قانونی 

در حالی که رئیس جمهور فعلی می تواند ادعا کند که از پیگرد قانونی برای برخی اعمال بعنوان رئیس جمهور مصون است، اما به عنوان یک شهروند معمولی، رئیس جمهور سابق مانند بقیه بدون سپر قانونی است.

پوردی توضیح می دهد: "مانند سایر شهروندان معمولی، رئیس جمهور سابق نمی تواند قانون را زیر پا بگذارد."

"اگر این کار را انجام دهد ، مثل بقیه مردم تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرد."

فروش یا به اشتراک گذاری اطلاعات محرمانه: ممنوع 

اگرچه روسای جمهور سابق وسوسه شده اند که در دوره پس از کاخ سفید با فروش اسرار دولتی مقداری پول نقد اضافی بدست آورند، پوردی می گوید این کار نیز مجاز نیست.

"در صورت نقض عمده امنیت ملی کشور، رئیس جمهور سابق ممکن است اطلاعات طبقه بندی شده را که در زمان ریاست جمهوری بدست آورده است بفروشد یا به اشتراک بگذارد."

زندگی معمولی روسای جمهور امریکا پس از پایان ریاست؟

 

کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری پس از اتمام دو دوره: ممنوع 

پس از انتخاب فرانکلین روزولت برای دوره چهارم به عنوان رئیس جمهور، برخی از نمایندگان مجلس این عقیده را داشتند که اجازه دادن به کسی برای ماندن طولانی مدت  در این سمت ممکن است با رویکرد دموکراتیک کشور در تضاد باشد. 

در اصلاحیه بیست و دوم قانون اساسی ایالات متحده نوشته شده است که یک شخص فقط می تواند دو بار به ریاست جمهوری انتخاب شود.

اصلاحیه بیست و دوم همچنین می‌گوید اگر فردی به دلیل صعود به ریاست جمهوری به دلیل مرگ یا استعفای رئیس جمهور ، کمتر از دو سال به عنوان رئیس جمهور خدمت کرده باشد، هنوز هم می توان با دو دوره کامل انتخاب شود.

زندگی معمولی روسای جمهور امریکا پس از پایان ریاست؟

 

رانندگی به تنهایی: ممنوع

روسای جمهور سابق نمی‌توانند رانندگی کنند قانونی که پس از ترور جان اف. کندی تصویب شد این است که روسای جمهور سابق آمریکا دیگر نمی توانند در خیابان ها یا جاده های باز رانندگی کنند - فقط در املاک خصوصی اجازه این کار را دارند.

آنها باید توسط پرسنل سرویس مخفی آموزش دیده در مانورهای رانندگی فرار، جا به جا شوند.

زندگی معمولی روسای جمهور امریکا پس از پایان ریاست؟

 

دریافت بسته های محرمانه: ممنوع

رئیس جمهور سابق احتمالاً نمی خواهد کسی بداند که او از طریق برگه‌های تبلیغات، در اواخر شب فست فود سفارش داده است، اما عوامل سرویس مخفی همیشه این موضوع را می فهمند.

این به این دلیل است که سرویس مخفی بر اساس گزارش قانون بلومبرگ ، همه نامه های روسای جمهور سابق را قبل از اینکه به خانه هایشان تحویل شود، بررسی می کند.

این بازدید در یک مرکز جداگانه خارج از منطقه زندگی رئیس‌جمهور سابق، انجام می شود تا تهدیدات احتمالی را از رئیس جمهور سابق تا آنجا که ممکن است دور نگه دارد.

این سیاست در سال 2018 زمانی مفید واقع شد که سرویس مخفی "بسته های مشکوکی" را که برای کلینتون و اوباما ارسال شده بود ، شناسایی کرد.

زندگی خاص روسای جمهور امریکا پس از پایان ریاست

 

خرید وسایل الکترونیکی از جمله تلفن همراه: ممنوع

رئیس جمهور سابق نمی تواند به راحتی وارد فروشگاه اپل شود و جدیدترین آیفون را بخرد! چنین فناوری ای - که البته توسط رئیس جمهور سابق ترامپ استفاده میشد - ابتدا باید توسط سرویس مخفی تأیید شود.

رئیس جمهور یا رئیس جمهور سابق باید فقط از طریق دستگاه های تأیید شده ارتباط برقرار کنند، اما رئیس جمهور سابق ترامپ این قانون را نادیده گرفت و بدون هماهنگی با مراکز امنیتی، تلفن همراه و سایر وسایل الکترونیکی را می‌خرید و بنابراین همیشه هک می شد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
حق بین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
4
11
من موندم این کارتر چرا هنوز زنده است؟!
پاسخ ها
صمدپاشازاده
| |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
زنده مونده تا فضولهای دنیا شناسایی بشه (O:-)
سیاوش
| |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
خدا لعنتش کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار