رابطه واکسن فایزر با التهاب قلبی در جوانان چیست؟
کد خبر: ۲۱۳۷۵۴
تاریخ انتشار: 2021 June 09    -    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
سامانه‌های نظارتی سازمان جهانی بهداشت موارد ابتلا به این بیماری را بیش از موارد معمول در کل جمعیت گزارش نکرده‌اند، اما این گروه مشاوران در بیانیه‌ای اعلام کردند به گمان آن‌ها کارکنان بخش بهداشت و درمان باید از گزارش‌های مربوط به «رخدادهای نامطلوب بالقوه» آگاه شوند.عفونت‌های ویروسی می‌تواند باعث بروز مایوکاردیت شود.

رابطه واکسن فایزر با التهاب قلبی در جوانان چیست؟

رابطه واکسن فایزر با التهاب قلبی در جوانان چیست؟تابناک باتو ـ محققان اسرائیلی می‌گویند واکسن فایزر با بروز میوکاردیت ارتباط دارد، فایرز می‌گوید ندارد.

بنا بر این گزارش، محققان اسرائیلی موارد معدودی از التهاب‌های قلبی را اغلب در مردان جوان کشف کرده‌اند که ممکن است با تزریق واکسن فایزر در ارتباط باشد.

این بیماری موسوم به میوکاردیت در ۲۷۵ تن از حدود پنج میلیون نفری که در دوره شش ماهه تزریق واکسن فایزر این واکسن را زده بودند، بروز کرده است.

سن اغلب افرادی که این بیماری در آن‌ها بروز کرده زیر ۳۰ سال بوده و این ارتباط در بیماران مرد ۱۶ تا ۱۹ ساله بیشتر مشاهده شده است. بیشتر این افراد علائم خفیف داشته‌اند.

از علائم این بیماری می‌توان به انقباض قفسه سینه، تنگی نفس، تب، خستگی و بی‌حالی و تپش قلب اشاره کرد.

فایزر می‌گوید تعداد مبتلایان گزارش‌شده از تعداد مبتلایان معمول در کل جمعیت بیشتر نبوده است. این شرکت دارویی گفت که در جریان مطالعه اسرائیلی‌ها قرار داشته ولی تاکنون وجود رابطه معنادار میان تزریق واکسن فایزر و این بیماری ثابت نشده است.

رابطه واکسن فایزر با التهاب قلبی در جوانان چیست؟

مقام‌های بهداشت و درمان اسرائیل برای اولین بار در ماه آوریل در مورد ارتباط واکسن فایزر با بیماری میوکاردیت ابراز نگرانی کردند.

براساس مطالعه‌ای که سه گروه از متخصصان به سفارش وزارت بهداشت اسرائیل انجام داده‌اند، بیشتر بیمارانی که با علایم التهاب قلب به دکتر مراجعه کرده‌اند کمتر از پنج روز در بیمارستان بستری شده‌اند و ۹۵ درصدشان علایم خفیف داشته‌اند.

نویسندگان این گزارش در بیانیه‌ای که رویترز آن را منتشر کرد به نقل از این مقاله گفته‌اند: «گمان می‌رود رابطه‌ای بین دریافت دوز دوم واکسن [فایزر] و بروز بیماری مایوکاردیت در مردان ۱۶ تا ۳۰ ساله وجود دارد.»

مجله سایِنس به نقل از دِرور مِوُراچ، سرپرست گروه تحقیقاتی بررسی ارتباط بین التهاب قلب و تزریق واکسن فایزر، نوشت این یافته‌ها «کاملا حاکی از رابطه‌ای معنادار است». او گفت: «مطمئنم ارتباطی وجود دارد.»

ناخمَن اَش، مدیر طرح مبارزه با همه‌گیری در این کشور، در مصاحبه با یک شبکه رادیویی اسرائیلی گفت: «اثربخشی واکسن به خطرش می‌ارزد.»

ماه گذشته (مه)، یک گروه از مشاوران سازمان مهار و پیشگیری بیماری‌های ایالات متحده توصیه کردند در مورد احتمال وجود ارتباط بین مایوکاردیت و واکسن‌های (mRNA) که واکسن‌های فایزر و مُدرنا را نیز شامل می‌شود تحقیق‌های بیشتری انجام شود.

سامانه‌های نظارتی سازمان جهانی بهداشت موارد ابتلا به این بیماری را بیش از موارد معمول در کل جمعیت گزارش نکرده‌اند، اما این گروه مشاوران در بیانیه‌ای اعلام کردند به گمان آن‌ها کارکنان بخش بهداشت و درمان باید از گزارش‌های مربوط به «رخدادهای نامطلوب بالقوه» آگاه شوند.

رابطه واکسن فایزر با التهاب قلبی در جوانان چیست؟

عفونت‌های ویروسی از جمله کووید- ۱۹ می‌تواند باعث بروز مایوکاردیت شود.

در تارنمای بنیاد قلب بریتانیا اعلام شده بیشتر افراد مبتلا بدون هیچ‌گونه عارضه‌ای بهبود می‌یابند، اگرچه در موارد نادر با التهاب شدید ممکن است به قلب آسیب برسد.
ایندیپندنت

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار