نوزادان هم باید واکسن کرونا بزنند؟
کد خبر: ۲۱۳۴۲۸
تاریخ انتشار: 2021 June 03    -    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲
عضو هیات مدیره انجمن عفونی کودکان توضیحاتی درباره واکسیناسیون کرونا میان نوزادان ارائه داد.
حسین معصومی اصل، عضو هیات مدیره انجمن عفونی کودکان درباره واکسیناسیون کرونا در میان نوزادان اظهارداشت: واکسیناسیون نوزادان هنوز در جهان توصیه نشده و در کشورهای دنیا برای افراد زیر 18 سال هم چندان این موضوع صورت نگرفته است.
 
او افزود: کارزار واکسیناسیون کرونا در بسیاری از کشورهای جهان با اولویت گروه های آسیب پذیر و پرخطر آغاز شده و در حال حاضر واکسیناسیون کودکان در دستور کار دولت ها قرار ندارد. اما به گفته متخصصان و کارشناسان، نیل به هدف مصونیت جمعی مستلزم واکسیناسیون کودکان نیز در گام های بعدی مبارزه با بحران شیوع کرونا است.
 
عضو هیات مدیره انجمن عفونی کودکان ادامه داد: احتمال بروز عوارض ناشی از تزریق واکسن بر روی کودکان وجود دارد و این موضوع به صورت تحقیقاتی پس از واکسیناسیون کرونا میان همه بزرگسالان مد نظر قرار خواهد گرفت.
 
دکتر حسین معصومی اصل ادامه داد: کرونا به طور کلی جامعه بزرگسالان و گروه های پر خطر را درگیر کرده و تعداد اندکی از مبتلایان به کرونا در جهان از میان کودکان و نوزادان بوده اند.
 
او خاطرنشان کرد: واکسیناسیون کرونا در کشور ما مشابه سایر کشورها از اقشار پرخطر با رده سنی بالا آغاز شده و پس از آن گروه های پر ریسک واکسینه خواهند شد.
روزپلاس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار