دست‌نوشته‌ای کمیاب از نیوتن حراج می‌شود
کد خبر: ۲۱۳۴۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 June 03    -    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸
 حراج کریستی لندن اعلام کرده است قصد دارد دستنوشته‌ای کمیاب از اسحاق نیوتن، ریاضیدان بزرگ انگلیسی و کاشف نیروی جاذبه، را به فروش برساند.
 حراج کریستی لندن اعلام کرده است قصد دارد دستنوشته‌ای کمیاب از اسحاق نیوتن، ریاضیدان بزرگ انگلیسی و کاشف نیروی جاذبه، را به فروش برساند.
 
این اوراق بازنگری‌ها و اصلاحات نیوتن بر چاپ دوم کتاب پرآوازه‌اش «اصول ریاضی فلسفه طبیعی» را شامل می‌شود. نیوتن در سال ۱۶۸۷ این کتاب را منتشر کرد و با طرح نظریه گرانش و معادلات ریاضی نوینی که پایه فیزیک مدرن را تشکیل می‌دهند، درک جدیدی از جهان به دست داد.
 
از کتاب منتشره توسط نیوتن معمولا به عنوان بزرگترین کتاب تاریخ علم یاد می‌شود.
 
دست‌نوشته‌ای کمیاب از نیوتن حراج می‌شود
 
اثر حراج شده شامل یک صفحه و نیم متن دست‌نویس به زبان لاتین است که در حد فاصل مه تا ژوئیه ۱۶۹۴ به تحریر درآمده است.
 
۳۹ خط این سند مربوط به نیوتن و ۱۴ خط و ۲ نمودار متعلق به دیوید گریگوری، ریاضیدان و ستاره‌شناس اسکاتلندی، است که برای آماده کردن چاپ دوم با نیوتن همکاری می‌کرد.
 
این یادداشت‌ها مربوط به زمانی هستند که نیوتن پس از یک دوره مشکلات عصبی و ناراحتی‌های روانی رفته رفته به زندگی عادی بازمی‌گشت.
 
توماس ونینگ، رئیس بخش کتب و نسخه‌های خطی در حراج کریستی، درباره وضعیت نیوتن به هنگام این یادداشت‌ها می‌گوید: «او شخصیت پیچیده‌ای داشت و ما می‌دانیم که یک سال قبل از تاریخ این یادداشت‌ها یعنی در سال ۱۶۹۳ به لحاظ اعصاب به سختی دچار مشکل شده بود. این دوره‌ای بود که او از پارانویا رنج می‌برد و نمی‌توانست بخوابد. با این حال در سال ۱۶۹۴ هنگامی که کار را شروع کرد پر از انرژی و دارای یک ذهن بی‌نهایت خلاق بود.»
 
اسحاق نیوتن در طول زندگی خود به شهرت زیادی دست یافت. وی به دلیل خدمات علمی‌اش به عنوان رئیس آکادمی علمی انجمن سلطنتی برگزیده شد و توسط ملکه نیز به مقام شوالیه نائل آمد.
 
پیشتر در سال ۱۹۳۶ یک نسخه خطی از دستنوشته‌های وی درباره کیمیاگری و الهیات در حراج ساتبی فروخته شده بود.
 
انتظار می‌رود دستنوشته‌های تازه حراج‌شده نیوتن در روز ۸ ژوئیه تا قیمت ۹۰۰ هزار پوند به فروش رود.
یورو نیوز
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Singapore
|
۰۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
0
0
ای جان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار