چرا جک کابینت خراب می‌شود؟
کد خبر: ۲۱۳۱۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 May 31    -    ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸

چرا جک کابینت خراب می‌شود؟

کابینت‌ها از جمله بخش‌های آشپزخانه هستند که در طول روز بارها سروکارمان به آن می‌افتد. در حقیقت ممکن است بسیاری از کابینت‌هایی که لوازم کلیدی را در خود جای داده‌اند، در طول روز بارها و بارها باز و بسته شوند. به همین دلیل توجه به کیفیت درب کابینت و جک به کار رفته در ساختار آن، می‌تواند خیال شما را از طول عمر کابینت‌ها راحت کند. اما اگر در باز و بسته کردن درب کابینت دچار مشکل هستید، باید در اولین قدم سلامت جک را بررسی کنید. در اغلب موارد مشکل باز و بسته شدن درب کابینت، به دلیل خرابی جک کابینت اتفاق می‌افتد. به همین دلیل بهتر است دلایل خرابی جک کابینت را بشناسید و راه حل‌های ساده‌ای را برای پیشگیری از خرابی آن بدانید. ادامه این مطلب یک راهنمای کامل برای شماست.

علت خرابی جک کابینت؛ چه عواملی باعث ایجاد اختلال در عملکرد جک کابینت می‌شوند؟

قبل از اینکه دست به آچار شوید و برای تعمیر جک کابینت تلاش کنید، باید مشکل را شناسایی کنید. آگاهی از مشکل جک کابینت تنها با بررسی عوامل ایجاد آن ممکن است. در ادامه با رایج‌ترین دلایلی که باعث خراب شدن جک کابینت می‌شوند آشنا شوید:

انتخاب جک نادرست برای درب کابینت

حقیقت این است که دنیای یراق آلات کابینت بسیار متنوع و گسترده است. جک کابینت نیز مانند دیگر یراق آلات انواع متفاوتی دارد و هر کدام برای کابینتی خاص مناسب است. یکی از رایج‌ترین دلایلی که باعث از بین رفتن جک درب کابینت و عملکرد ضعیف آن می‌شود، عدم تناسب نوع جک با وزن درب کابینت است. جک کابینت با توان‌های متفاوتی در بازار وجود دارد. بنابراین برای جلوگیری از بروز این مشکل بهتر است هنگام خرید برای فروشنده توضیح دهید که جک مورد نظر را برای چه کابینتی با چه اندازه وزن نیاز دارید.

چرا جک کابینت خراب می‌شود؟

شکستن قطعات جک درب کابینت

گاهی ممکن است با نگاهی کلی به جک درب کابینت، متوجه مشکل خاصی نشوید. اما بهتر است بدانید که در موارد زیادی، شکستگی بخشی از جک و قطعات کوچکتر آن می‌تواند باعث اختلال در عملکرد آن شود و باز و بسته کردن درب کابینت را با مشکل مواجه کند. برای تشخیص شکستگی باید به دقت همه بخش‌های جک کابینت را بررسی کنید. معمولا بعد از ایجاد شکستگی باید جک را به طور کلی تعویض کنید. اما برای اینکه تصمیم بهتری بگیرید، بهتر است با یک متخصص و تعمیرکار ماهر در این حوزه مشورت کنید. توجه کنید که هنگام خرید جک برای جایگزینی، علاوه بر قیمت جک کابینت به کیفیت، برند و نوع ساختار آن نیز توجه کنید. هرچه جک منتخب شما هماهنگی بیشتری با وزن و جنس کابینت داشته باشد، کمتر دچار خرابی خواهد شد.

نگهداری نادرست از جک درب کابینت

شاید برای شما واژه نگهداری از جک درب کابینت عجیب به نظر برسد. اما حقیقت این است که همه یراق آلات به کار رفته در کابینت، با رعایت شیوه نگهداری صحیح می‌توانند طول عمر بالاتری داشته باشند. جک درب کابینت از جمله بخش‌هایی است که هنگام تمیز کردن کابینت باید از آن محافظت کنید.

بسیاری از مواد شوینده و پاک کننده‌ها به دلیل اسیدهای محلول ممکن است باعث ایجاد زنگ زدگی در بخش‌هایی از جک شوند. این زنگ زدگی‌ها در نهایت باعث کند شدن حرکت جک و پس از مدتی خرابی آن می‌شود. بنابراین سعی کنید هیچگاه به طور مستقیم پاک کننده را روی جک نزنید و تنها با یک دستمال نخی مرطوب یا آغشته با مواد پاک کننده ملایم جک را تمیز کنید.

همچنین به دلیل مکانیزمی که جک درب کابینت برای  باز و بسته کردن درب دارد، ممکن است پس از مدتی دچار اصطکاک شود. این اصطکاک و خشکی در میان قطعات در نهایت باعث ایجاد آسیب به جک و اختلال در عملکرد آن خواهد شد. بسیاری از افراد بنابه عادت، اقدام به روغن کاری این نوع از جک‌ها می‌کنند. اما باید بدانید که روغن کاری جک پمپی کابینت نه تنها باعث رفع مشکل نمی‌شود، بلکه ممکن است به مکانیسم آن آسیب جدی وارد کند. چراکه این نوع جک‌ها در ساختار خود روان کننده‌هایی دارند. به همین دلیل توصیه می شوددر صورت ایجاد کندی در باز و بسته شدن درب، قبل از اقدامات سنتی از یک متخصص کمک بگیرید. این فرایند برای همه یراق آلات مانند ریل کشو که مکانیزم مشابهی دارد نیز توصیه می‌شود. چراکه تکنولوژی‌های جدید به کار رفته در ساختار این یراق آلات متفاوت از یکدیگر است و نمی‌توان یک نسخه مشابه برای همه آن‌ها داشت.

چرا جک کابینت خراب می‌شود؟

چگونه جک کابینت را تعمیر کنیم؟

بعد از اینکه علت دقیق خرابی جک درب کابینت را پیدا کردید، باید به دنبال رفع مشکل باشید. توجه کنید که همه مشکلاتی که باعث خرابی جک می‌شوند، راه حلی یکسان ندارند. برای مثال گاهس تنها با از بین بردن زنگ زدگی و چربی‌های ایجاد شده روی جک می‌توانید عملکرد آن را به حالت اولیه باز گردانید. اما در بسیاری از موارد، برای رفع مشکل به متخصصان این حوزه نیاز دارید. به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنیم که بدون دانش کافی دست به آچار نشوید.

علاوه بر موارد گفته شده، عوامل دیگری مانند ضربه ناگهانی، باز و بسته کردن بیش از حد درب کابینت و پوسیدگی پیچ‌های جک نیز می‌توانند از دلایل خرابی جک کابینت باشند. اما همه مشکلات ایجاد شده را نمی‌توان تعمیر کرد. در حقیقت گاهی عمر جک کابینت به سر رسیده و تنها راه حل شما جایگزینی است. به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنیم جک‌هایی را جایگزین کنید که از کیفیت آن‌ها اطمینان کافی دارید.

برای خرید انواع یراق آلات و بهترین جک کابینت، خرید از فروشگاه اینترنتی تجهیز یراق را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این فروشگاه معتبر می‌توانید انواع یراق آلات را ببیند و پس از مطالعه همه ویژگی‌های آن ها، محصول مورد نظر را به صورت اینترنتی سفارش دهید. برای مشاهده محصولات به سایت تجهیز یراق مراجعه کنید.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
0
1
اگر جنس اصلی باشه و هنگام ساخت کابینت از مواد بیکیفیت استفاذه نگردد به این زودیها خراب نمیشود
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار