کدام سلبریتی‌ها افسردگی را شکست داده‌اند؟
کد خبر: ۲۱۳۱۱۱
تاریخ انتشار: 2021 May 31    -    ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
در اینجا سلبریتی به شدت معروف این روز‌های دنیا را انتخاب کردیم تا یاد‌آوری کرده باشیم سلامت روانی به اندازه سلامت جسمی اهمیت دارد
 انگار بسیاری از ما در بسیاری از مواقع فراموش می‌کنیم که سلبریتی‌ها هم انسان هستند و با همان مشکلات جسمی و روانی درگیر می‌شوند که برای من و شما پیش می‌آید. هرچند رسیدن به موفقیت و برخورداری از وضعیت مالی مناسب اتفاقات مثبتی در زندگی محسوب می‌شود، اما نباید فراموش کنیم که تقریبا تمام این سلبریتی‌ها صرف نظر از حرفه و میزان موفقیتشان، برنامه کاری به شدت شلوغی دارند و تماشا شدن مستمر توسط مخاطبان و پاپاراتزی‌ها هم کمکی به وضعیت نمی‌کند.
 
در این مقاله ۱۰ سلبریتی به شدت معروف این روز‌های دنیا را انتخاب کردیم تا یاد‌آوری کرده باشیم سلامت روانی به اندازه سلامت جسمی اهمیت دارد و راه سلامت روانی مانند سلامت جسمی تنها از مطب متخصصان این حوزه می‌گذرد.
 
۱۰. لیدی گاگا
 
لیدی گاگا را بدون شک می‌توان یکی از درخشان‌ترین ستاره‌های پاپ در یک دهه گذشته در دنیا دانست و او از آن دست هنرمندانی است که بدون تعارف از شرایط روحی و روانی‌اش حرف می‌زند. کروماتیکا (Chromatica) آخرین آلبوم این خواننده و موزیسین موفق را می‌توان به کتاب شعری با موضوع امید و خوشبینی برای یافتن نور در دل تاریکی‌ها دانست.
 
کدام سلبریتی‌ها افسردگی را شکست داده‌اند؟
 
 
خود هنرمند درباره کلنجار رفتن‌اش با افسردگی در مصاحبه‌ای با بیلبورد چنین توضیح می‌دهد:" در آن زمان به خاطر تمام مسائل جدیدی که حرفه و شهرت به زندگی‌ام افزوده بود، به شدت احساس خطر می‌کردم و مشغله زیاد باعث شده بود به هیچ وجه از سرعت زندگی‌ام راضی نباشم. "
 
۹. دوین جانسون (د راک)
 
بر خلاف لیدی گاگا داستان سر و کله زدن این ستاره فیلم‌های اکشن با افسردگی به دوران کودکی‌اش باز می‌گردد. بر اساس صحبت‌های دوین، ظاهرا منشا تمام این افکار و احساسات به کودکی او و زمانی بازمی‌گردد که او بر اثر تصادف تماشاگر تلاش مادرش برای خودکشی بوده است و این تجربه برای او به حدی تکان دهنده بوده است که تا زمان تحصیل و البته کنار گذاشتن دانشگاه، لحظه‌ای او را تنها نگذاشته است.
 
کدام سلبریتی‌ها افسردگی را شکست داده‌اند؟
 
دوین جانسون درباره آن اتفاق تلخ چنین می‌گوید:" عجیب‌ترین نکته درباره مادرم و آن خودکشی ناموفق اینجاست که تا به امروز او هرگز این اتفاق را به یاد نیاورده است و کسی چه می‌داند؟ شاید این‌گونه برای همه بهتر باشد. "
 
۸. امینم
 
از زمانی‌که امینم اولین تلاش‌هایش را برای رپر شدن انجام می‌داد تا به امروز یک نکته درباره او تغییر چندانی نکرده است و آن این که واقعیات زندگی خصوصی قبل و بعد از معروفیت و البته شرایط روانی‌اش بخش بزرگی از محتویات آثار او را تشکیل داده است. امینم که به خاطر زندگی در منطقه‌ای به شدت فقیر نشین و البته عدم برخورداری از یک خانواده نرمال در کودکی، تقریبا تمام عمرش را با انواع قرص‌ها، مشروبات الکلی، مواد مخدر و افسردگی همدم بوده است در نهایت تصمیم به تغییر شرایط گرفت.
 
کدام سلبریتی‌ها افسردگی را شکست داده‌اند؟
 
هرچند با توجه به محیط پیرامون و البته تصویری که رسانه‌ها از این رپر نابغه ساخته بودند شاید تصور امینم بدون مواد و الکل برای بسیاری غیرممکن می‌نمود، اما او در سال ۲۰۰۸ پاکی‌اش از مواد مخدر را اعلام کرد و با آثاری که پس از آن تولید کرد ثابت کرده است نبوغ‌اش هیچ ربطی به مصرف ماده‌ای خاص نداشته است.
 
۷. جانی دپ
 
جانی دپ برای بسیاری از ما قهرمان کاریزماتیک بسیاری از فیلم‌های به یاد ماندنی هالیوودی است، اما بد نیست بدانید زندگی شخصی او به درخشندگی آثار سینمایی‌اش نبوده است.
 
کدام سلبریتی‌ها افسردگی را شکست داده‌اند؟
 
حالا دیگر کمتر علاقمندی به هالیوود خبر ندارد که جانی تقریبا تمام عمرش با اختلال کم‌توجهی-بیش‌فعالی، افسردگی و مصرف انواع مواد مخدردر مبارزه بوده است. این اطلاعات در خلال شکایت اخیر بازیگر از یک روزنامه انگلیسی به بیرون درز کرده است.
 
۶. دمی لوواتو
 
بزرگ شدن به عنوان یک ستاره بین‌المللی برای یک کودک زندگی آسانی نیست و این زندگی سخت پس از آنکه تشخیص داده شد دمی آنرکسیا (کم اشتهایی روانی)، بولیمیا (نوعی اختلال در غذا خوردن) و اختلال دوقطبی دارد، سخت‌تر هم شد. بد نیست بدانید دمی لوواتو حتی در سال ۲۰۱۰ خودش را در یک مرکز روانی بستری کرد.
 
کدام سلبریتی‌ها افسردگی را شکست داده‌اند؟
 
دمی لوواتو در گفتگو با مجله پیپل، آن سال‌ها را اینگونه توصیف می‌کند:" حالا که به گذشته نگاه می‌کنم همه چیز واضح و مشخص است، اما در آن زمان درک این نکته که بسیاری از خصوصیات رفتاری من نتیجه وضعیت بد روانی‌ام است، برایم غیرممکن بود. آشکارترین نشانه، تغییرات غیر عادی در انرژی و انگیزه‌ام برای زندگی بود. برای مثال در این شرایط در یک شب هفت ترانه می‌نوشتم و البته پس از آن بلافاصله به شدت کم انرژی و کم انگیزه می‌شدم. "
 
۵. بریتنی اسپیرز
 
شاید بسیاری از علاقمندان به پاپ سال ۲۰۰۷ و مجموعه اتفاقات ناخوشایندی که برای بریتنی می‌افتاد را به یاد بیاورند. در آن زمان همه روزنامه‌های زرد پر بود از اخبار کار‌های عجیب بریتنی، از تراشیدن مو‌های سرش گرفته تا حمله به یک پاپاراتزی با چتر.
 
کدام سلبریتی‌ها افسردگی را شکست داده‌اند؟
 
حقیقت ماجرا، اما این بود که سروکله زدن با یک طلاق که به شدت عمومی شده بود و البته افسردگی کهنه‌ای که هیچ وقت درمان نشده بود، همه و همه بریتنی را به دامن یک افسردگی فلج کننده سوق می‌داد. بریتنی در همان سال‌ها به یک مرکز ترک اعتیاد رفت و با کمک گرفتن از افراد متخصص در زمینه بیماری‌های روانی بر خلاف تصور همه ما حالا قدرتمندتر از همیشه بازگشته است.
 
۴. کیتی پری
 
کیتی پری در سال ۲۰۱۷ به سبب برنامه کاری به شدت شلوغ و البته از دست دادن حریم خصوصی‌اش به دلیل شهرت زیاد، به دام افسردگی افتاد. در این راه البته حضور اورلاندو بلوم به عنوان شریک زندگی کمک زیادی به کیتی کرد تا بتواند دوباره کنترل زندگی‌اش را به دست بگیرد.
 
کدام سلبریتی‌ها افسردگی را شکست داده‌اند؟
 
کیتی پری درباره آن زمان می‌گوید:" در آن زمان آماده بودم هرچیزی را امتحان کنم از جلسات تراپی گرفته تا امتحان کردن پروسه هافمن. حالا که به گذشته نگاه می‌کنم ۱۲ سال زندگی پیش چشم همه دنیا کاری غیرممکن به نظر می‌رسد و معتقدم من هم به عنوان یک انسان در این راه اشتباهاتی مرتکب شده‌ام، اما هنوز دست از تلاش برنداشته‌ام. "
 
۳. ادل
 
ادل نمونه دیگری از افسردگی پس از زایمان محسوب می‌شود. این خواننده فوق‌العاده پس از تولد پسرش در سال ۲۰۱۲ به شدت احساس ناخوشی و بیماری می‌کرد. ادل اعتقاد دارد این افسردگی به خیلی پیش‌تر و زمانی‌که او در ۱۰ سالگی مادربزرگش را از دست داد، بازمی‌گردد.
 
کدام سلبریتی‌ها افسردگی را شکست داده‌اند؟
 
ادل به ونیتی‌فر می‌گوید:" به نظرم من یک نیمه تاریک دارم و در تمام زندگی مستعد دچار شدن به افسردگی بودم. فکر می‌کنم همیشه یک قدم با افسردگی فاصله دارم و گاه با یک لغزش به دامش می‌افتم و یا از آن خارج می‌شوم. "
 
۲. اِلن دجنرس
 
اینکه چهره یکی از موفق‌ترین تاک‌شو‌های دنیا باشید، لزوما به این معنی نیست که از زندگی لذت می‌برید. درحقیقت همه چیز به سال ۱۹۹۸ بازمی‌گردد. زمانی‌که الن به دلیل صحبت درباره زندگی خصوصی‌اش، حرفه و برنامه محبوبش را از دست داد و پس از آن برای سال‌ها مجبور بود انواع تهمت‌ها و توهین‌ها را تحمل کند.
 
کدام سلبریتی‌ها افسردگی را شکست داده‌اند؟
 
الن البته در مقابل این فشار‌ها نشکست بلکه قوی‌تر شد و حالا او یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های رسانه‌ای دنیاست.
 
۱. جان هم
 
ستاره سریال درام مردان دیوانه (Mad Men) اندکی پس از از دست دادن پدرش به افسردگی دچار شد. البته او در آن زمان تنها ۲۰ سال داشت و هنوز کسی او را به عنوان یک بازیگر هالیوودی نمی‌شناخت.
 
کدام سلبریتی‌ها افسردگی را شکست داده‌اند؟
 
جان هم بعد‌ها آشکار کرد که در آن زمان و تا پیش از گرفتن تصمیم مبنی بر شروع درمان، گاه روز‌های بسیار زیادی را تنها با دراز کشیدن و خوابیدن می‌گذرانده است.
برترین‌ها 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار