ایده‌هایی برای تزیین بالکن آپارتمان
کد خبر: ۲۱۳۰۶۲
تاریخ انتشار: 2021 June 04    -    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
امروزه خانه‌های ویلایی و حیاط دار در سطح شهر‌ها کم‌تر به چشم می‌خورند و آپارتمان‌های بزرگ و آسمان خراش جای این منازل را گرفته اند و با وجود امکانات و راحتی زندگی آپارتمانی از فضای سبز دور است. ایده‌های زیادی برای طراحی دکوراسیون و تزیین بالکن وجود دارد که میتوانید از آن الگوبرداری کنید.

ایده هایی برای تزیین بالکن آپارتمان

ایده هایی برای تزیین بالکن آپارتمان«تابناک با تو» - امروزه خانه های ویلایی و حیاط دار در سطح شهرها کم تر به چشم می خورند و آپارتمان های بزرگ و آسمان خراش جای این منازل را گرفته اند و با وجود امکانات و راحتی زندگی آپارتمانی از فضای سبز دور است. ایده های زیادی برای طراحی دکوراسیون و تزیین بالکن وجود دارد که میتوانید از آن الگوبرداری کنید.

برای این که در بالکن خود یک فضای زیبا و شیک درست کنید و برای بالکن خود دکوراسیون شیک و زیبا انتخاب کنید باید به نکات زیر توجه کنید. تزیین بالکن کوچک آن قدر هم سخت نیست و م با استفاده ی درست اصولی می توان یک فضای گرم و صمیمی را ایجاد کرد.

>> معمولاً از مبلمان سبک با رنگ های خنثی میتوان برای بزرگ نشان دادن و تزیین بالکن استفاده کرد.

>> برای تزیین بالکن از انواع میز و صندلی های همراه با تشکچه استفاده کنید، سعی کنید از تشکچه هایی با پارچه های شاد و رنگی استفاده کرده و از کوسن های زیاد و رنگی برای روح بخشیدن به فضا در صورت وجود فضای کافی بهره گیرید.

ایده هایی برای تزیین بالکن آپارتمان

یکی از اعضای جدانشدنی تزیین بالکن، کوسن نام دارد. فقط کافی ست تعدادی کوسن و تشکچه رنگارنگ که با تم کلی تراس تان هماهنگی داشته باشند، انتخاب کنید. وجود این کوسن ها هم برای قرار گرفتن روی صندلی ها و هم برای قرار گرفتن روی قالیچه لازم است. در فصل های سرد سال بهتر است از کوسن هایی به رنگ های زرد، نارنجی و قرمز استفاده کنید و از کوسن های آبی کاربنی و سبز تیره در کنارشان کمک بگیرید. از رنگ های خنک هم در فصل های گرم سال استفاده کنید.

>> نباید نداشتن حیاط و فضای باز برای پرورش گیاهان سبب شود که گل و گیاه فراموش شود. سعی کنید برای تزیین بالکن خانه ی خود یک باغچه کوچک بسازید و از رشد و پروش گیاهان لذت ببرید. امروزه گیاهان آپارتمانی در انواع طرح و رنگ های متفاوت وجود دارند و در هر مکانی از ساختمان قابل استفاده است. زیبایی را در خانه خود با استفاده از این گل ها به ارمغان بیاورید.

>> چنانچه تمایل دارید که فضای شما از دید همسایگان دور بماند، از گلدان های آویز و فلاورباکس ها به جای شیشه های مات استفاده کنید. یکی دیگر از راه هایی تزیین بالکن، استفاده از قفسه های دیواری برای گلدان هایتان است. این قفسه ها را میتوانید به دیوار کناری بالکن خود نصب کنید و درون آن، گلدان های کوچکتان را چیدمان کنید. بهتر است به جای گذاشتن گلدان ها روی زمین، از آویز گلدان استفاده کنید تا باتوجه به فضای کوچکی که دارید، بالکن خود را به زیباترین حالت ممکن دکور کنید.

>> از دیگر راههای تزیین بالکن بزرگ، قرار دادن یک میز بزرگ و نیمکت هایی به دور آن میباشد که برای صرف غذا در فضای آزاد محل مناسبی خلق میکنید.

>> افرادی که بالکن آپارتمانشان متراژ کمی دارد، می توانند برای تزیین بالکن از میزهای کوچک یا تاشو استفاده کنند. این میزها قابلیت جابه‎ جایی و تاشدن دارند؛ به همین علت می‎توانید به راحتی با جمع کردنشان در مواقع نیاز فضای بالکن خود را به شکل قبلی بازگردانید.

ایده هایی برای تزیین بالکن آپارتمان

>> با رنگهای زیبا و شاد سقف بالکن را رنگ آمیزی کنید و برای تزیین بالکن، دور نرده ها را با ریسه های ظریف نور پردازی کنید. برای این کار بهتر است از نور های معمولی زرد و سفید رنگ استفاده کنید که به زیبایی بالکن و حس آرامشتان کمک بیشتری می کند.

>> بسیاری از خانواده های ایرانی این روزها در پشت بام و روی تراس خانه هایشان باربکیو دارند. داشتن این وسیله امکانی برای درست کردن غذاهای خوشمزه برای شما را فراهم می کند؛ مخصوصاً در حالیکه در روف گاردن یا روی بالکن ایستاده اید و کمی هوا به سرتان می خورد، میتوانید یک پیک نیک کوچک راه بیندازید. برای بالکن های بزرگ استفاده از باربکیو با رعایت نکات ایمنی، بسیار توصیه می شود؛ زیرا این تزیین بالکن، برای جمع شدن اعضای خانواده در کنار هم و هواخوری فضای کافی را فراهم می کند.

>> طراحی و تزیین بالکن به ترکیب اِلمان های بیرونی و داخلی بستگی دارد. درصورت تمایل به داشتن چنین فضای زیبا و دوست داشتنی باید از یک فرش نرم و مناسب استفاده نمایید. در زمان انتخاب فرش دقت داشته باشید، از نوع مقاوم آن دربرابر آب استفاده نمایید.

ایده هایی برای تزیین بالکن آپارتمان

>> یکی از سبک های طراحی و تزیین بالکن کوچک نیز سبک سوئدی می باشد. این سبک الهام گرفته از آب و هوای اسکاندیناوی می باشد. از کفپوش چوبی در طراحی بالکن به سبک سوئدی استفاده می شود و انتخاب رنگ اجزای این مکان طبق رنگ های روشن از جمله رنگ سفید، صورتی ملایم، خاکستری، زرد کم رنگ، سبز ملایم و … صورت می گیرد.

استفاده از رنگ های خنثی و روشن در تزیین بالکن به سبک سوئدی به چشم می خورد. کاربرد رنگ های قوی مثل قرمز در کنار رنگ های آرام و خنثی سبب میشود فضا زنده تر شود و انرژی و نشاط را به ارمغان بیاورد. طراحی بالکن های مدرن به سبک سوئدی، طراحی داخلی را به نور طبیعی متصل می کند و همچنین مردم را به طبیعت وصل کرده و برای استراحت فضای بسیار زیبایی را فراهم می کند. در کل تزیین بالکن های کوچک موجب افزایش زیبایی خانه میشوند.

ایده هایی برای تزیین بالکن آپارتمان

ایده هایی برای تزیین بالکن آپارتمان

ایده هایی برای تزیین بالکن آپارتمان

ایده هایی برای تزیین بالکن آپارتمان

منبع: سرپوش

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار