سرقت تسبیح طلایی ملکه اسکاتلند
کد خبر: ۲۱۲۹۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 May 29    -    ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۶
ملکه کاتولیک ماری از تخت پادشاهی اسکاتلند سرنگون و به اتهام خیانت به زندان افتاد، سپس به عنوان بخشی از وقایع مهم تاریخ انگلیس به دستور دختر عموی پروتستان خود، الیزابت اول، اعدام شد

سرقت تسبیح طلایی ملکه اسکاتلند

سرقت تسبیح طلایی ملکه اسکاتلنداختصاصی تابناک با تو؛ انگلیس از سرقت تسبیح با مهره‌های طلا خبر داد که ملکه ماری اسکاتلند در روز اعدامش در سال ۱۵۸۷ با خود حمل کرده بود.

تسبیح از دیگر اشیای تاریخی بود که با بیش از یک میلیون پوند (۱.۴ میلیون دلار) ارزش از قلعه‌ای در جنوب انگلیس به سرقت رفته است.

ماری ملکه‌ی کاتولیک، از تخت پادشاهی اسکاتلند سرنگون و به اتهام خیانت به زندان افتاد، سپس به عنوان بخشی از وقایع مهم تاریخ انگلیس به دستور دختر عموی پروتستان خود، الیزابت اول، اعدام شد.

همچنین در میان وسایل به سرقت رفته تعدادی جام تاج گذاری و سایر وسایل طلا و نقره وجود داشت. این اشیای قیمتی از ویترین نمایشگاه قلعه آروندل در ساسکس غربی به سرقت رفته‌است.

سرقت تسبیح طلایی ملکه اسکاتلند

عصر روز جمعه کارکنان قلعه از سرقت مطلع شدند و پلیس در عرض چند دقیقه به محل رسید.

پلیس ساسکس می‌گوید: تسبیح از نظر قیمتی چندان با ارزش نبوده، اما به عنوان بخشی از میراث ملت می توان گفت سرقتی غیر قابل جبران است.

ماری برای مدت کوتاهی ملکه فرانسه بود. اشراف شورشی او را از اسکاتلند بیرون راندند و در سال ۱۵۶۸ در سن ۲۵ سالگی به جنوب فرار کرد تا به الیزابت دختر عمویش پناه ببرد.

اما الیزابت از ماری استقبال نکرد، زیرا می‌دانست با وجود تعداد زیاد کاتولیک‌ها در اروپا، مردم ماری را از او که پروستان بود شایسته‌تر به حکومت خواهند دانست، به خاطر همین تصمیم گرفت از شر او که خطری برای تاج و تختش بود، راحت شود.

 

سرقت تسبیح طلایی ملکه اسکاتلند

ماری ملکه اسکاتلند 

ماری در بسیاری از قلعه‌ها و زندان‌های انگلیس نگهداری شد و سپس به اتهام توطئه علیه ملکه انگلیس و خیانت، به اعدام محکوم شد. البته ماری همه اتهام‌ها را رد کرد، ولی با وجود این سر وی را بریدند.

اندرو گریفیتس، نماینده پارلمان منطقه‌ای که قلعه آروندل واقع شده است گفت: همه ملت امروز صبح در غم و اندوه ما شریکند. از دست دادن این قطعات غیر قابل جبران که ما را به تاریخ مشترکمان متصل می‌کند، یک جرم علیه همه ماست.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد ثانیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
0
0
این سرقت بهانه ای شد برای یادکرد وی... ارزشش را داشت
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار