چند کیک خوشمزه و متفاوت برای آخر هفته
کد خبر: ۲۱۲۷۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 June 05    -    ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
خوردن کیک لذتبخش است اما بی‌شک خوردن کیکی که در خانه و با ذوق و طعم دلخواه تهیه شود، لذتش دوچندان است. مزیت دیگر کیک خانگی از کیک‌های قنادی در این است که می‌دانید چه چیزی در آن ریخته شده و همه‌‌چیز مطابق خواسته شماست. برای درست‌کردن کیک خانگی نیاز به مواد غذایی چندان گران و دور از دسترس نیست...

چند کیک رمانتیک برای یک آخر هفته عاشقانه«تابناک با تو» - خوردن کیک لذتبخش است اما بی‌شک خوردن کیکی که در خانه و با ذوق و طعم دلخواه تهیه شود، لذتش دوچندان است. مزیت دیگر کیک خانگی از کیک‌های قنادی در این است که می‌دانید چه چیزی در آن ریخته شده و همه‌‌چیز مطابق خواسته شماست.

چند کیک رمانتیک برای یک آخر هفته عاشقانه

برای درست‌کردن کیک خانگی نیاز به مواد غذایی چندان گران و دور از دسترس نیست فقط ذوق و کمی خلاقیت نیاز است. سرآشپز این هفته ما شما را در تهیه کیک‌های خانگی خاص و متفاوت راهنمایی خواهد کرد.

کیک مهیاوه پنیری

مهیاوه نوعی کیک شورمزه و مرسوم در مناطق جنوبی کشور و به‌ویژه در کشور امارات است. این کیک بافتی نرم دارد و از سسی به نام مهیاوه در آن استفاده می‌شود که از نوعی ماهی گرفته می‌شود. از همین رو این کیک به این نام شهرت دارد.

چند کیک رمانتیک برای یک آخر هفته عاشقانه

مواد لازم

تخم‌مرغ: ۳عدد آرد: ۲/۵ پیمانه
روغن مایع: یک چهارم پیمانه
آب ولرم: یک پیمانه شیرخشک: ۳ قاشق سوپ‌خوری
خمیرمایه ترش و شکر (هرکدام): یک قاشق سوپ‌خوری
نمک و بکینگ پودر (هرکدام): نصف قاشق چای‌خوری
مواد میانی و رویه:
پنیر چدار (خامه یا پنیر صبحانه): ۱۲۰ گرم
تخم‌مرغ: یک عددکامل و یک زرده
مهیاوه: حدود یک‌سوم پیمانه
کنجد و سیاه‌دانه: به مقدار لازم

طرز تهیه

آب ولرم و خمیر مایه و شکر را مخلوط کرده و رویش درپوش بگذارید تا پف کند و مطمئن شوید خمیر مایه سالم باشد. در ظرفی تخم‌مرغ‌ها را با مفتول مخلوط کرده و سپس روغن را افزوده و دوباره مخلوط کنید. حالا خمیر مایه عمل آمده را نیز به مواد اضافه کنید. آرد، بکینگ پودر، شیرخشک و نمک را باهم الک کرده و با رازیانه‌های نیم‌کوب ترکیب کنید و هم بزنید. سپس موادخشک (مواد آردی) را به ظرف مخلوط تخم‌مرغ‌ها بیفزایید و کاملا مخلوط کنید. در نهایت مواد شلی به‌دست می‌آید مانند مواد کیک که باید استراحت کند. سپس روی آن را بپوشانید و بگذارید حجم‌اش ۲برابر شود.

حالا نیمی از مواد را در قالب ریخته و با دست خیس یکدست کنید و رویش را صاف کنید. یک تخم‌مرغ کامل را هم‌زده و نیمی از سس مهیاوه را با تخم‌مرغ مخلوط کرده وسط مواد ریخته همراه با کمی رازیانه که روی آن می‌پاشید. و حالا نیم دیگر خمیر را روی آنها بریزید. دوباره روی آن را پوشانده و استراحت دوم داده تا بالا بیاید. فر را روی درجه حرارت ۱۷۵سانتی‌گراد گرم کنید. پنیر صبحانه را خرد کرده و بعد از استراحت با فاصله در مواد فرو کنید. زرده تخم‌مرغ روی خمیر رومال کرده و کنجد و سیاه‌دانه پاشیده و در فر قرار دهید. مدت زمان پخت بین ۳۰ الی ۴۰ دقیقه است. بعد از پخت خارج کرده و در صورت تمایل نیم دیگر مهیاوه را رویش ریخته و بعد از خنک شدن برش دهید.

دسر مخملی

دسر مخملی، نوعی دسر عربی است که ته‌ مزه قهوه و نسکافه دارد و برای مهمانی‌ها یک گزینه بسیار راحت و آسان است و اگر وقت کافی برای پخت‌وپز انواع دسر دارید و می‌توانید زمان صرف کنید، این دسر حتما انتخاب خوبی برایتان است.

چند کیک رمانتیک برای یک آخر هفته عاشقانه

مواد لازم

شیر: ۴ لیوان
پودر کرم کارامل: یک بسته
پودر ژلاتین: ۲ قاشق غذاخوری
شکر: ۴ قاشق غذاخوری
نسکافه: ۲ قاشق غذاخوری
آب: ۵ قاشق غذاخوری
بیسکوئیت پتی‌بور ساده: یک بسته

طرز تهیه

برای شروع ژلاتین را روی آبی که از قبل سرد شده است بپاشید تا اسفنجی شود. سپس شیر، شکر، نسکافه و پودر کرم کارامل با هم ترکیب کنید و بعد ژلاتین را که اسفنجی شده به آن اضافه کنید و مخلوط را روی حرارت بگذارید. مخلوط را تا زمانی که داغ و ژلاتین کاملا حل شود روی حرارت نگه‌دارید. وقتی به جوش آمد از روی حرارت بردارید تا بیشتر نجوشد. سپس یک بسته بیسکوئیت پتی‌بور را به آن اضافه کنید و وقتی که کمی بیسکوئیت‌ها نرم شدند در غذاساز یا مخلوط‌کن میکس کنید و در قالبی که چرب کرده‌‌اید بریزید. سپس در حدود ۸ ساعت در یخچال استراحت بدهید تا دسر سفت شود و بعد از قالب دربیاورید و به دلخواه تزئین کنید.

کیک شعریه

کیک شعریه یا کیک نئوکلاسیک، یک کیک عصرانه با بافتی نرم، پوک، سبک و عالی است که می‌توانید این کیک را برای عصرانه یا بعد از شام درست کرده و در کنار خانواده از مزه دلچسب آن به‌همراه چای یا قهوه لذت ببرید.

چند کیک رمانتیک برای یک آخر هفته عاشقانه

مواد لازم

تخم‌مرغ: ۳ عدد (زرده و سفیده جدا)
شکر: یک پیمانه
کره آب شده و شیر (هرکدام): ۳/۴ پیمانه
آرد: ۱/۵ پیمانه
بیکینگ پودر: ۱.۵ قاشق غذاخوری
وانیل: کمی
مواد لازم برای رویه:
شعریه: یک بسته
کره: ۵۰ گرم
شیرعسلی: نصف قوطی
هل: به میزان دلخواه

طرز تهیه

زرده و سفیده را از هم جدا کنید. سفیده را با شکر فرم بدهید. در یک ظرف جدا زرده و وانیل و مابقی شکر را با همزن بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود. حالا به آن شیر و کره آب شده را اضافه کرده و در حد ترکیب شدن هم بزنید. آرد و بکینگ پودر را با هم الک و ترکیب کنید و بعد به تناوب آرد و سفیده فرم گرفته را با مواد زرده ترکیب و با لیسک فولد کنید. (فولد کردن اصطلاحی در آشپزی است که به معنی تا کردن مواد است و با هم زدن فرق دارد. با لیسک مواد را از ته ظرف به روی ظرف می‌آید.) تنها باید در حد یکدست شدن مواد با هم فولد کنید و نه بیشتر! زیرا بافت خمیر باید پُر هوا بماند.

حالا در قالب کاغذ روغنی بیندازید و مواد را در آن ریخته و سطح آن را صاف کنید. سپس در فر روی حرارت ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد قرار دهید. برای درست کردن رویه باقلوایی کره را آب کنید و شعریه‌های خردشده را به آن اضافه کنید و تفت بدهید و بعد شیرعسلی را بریزید و اجازه دهید روی حرارت در حد ۲-۳ دقیقه بجوشد. دور کیک را با رینگ فیکس کنید یا طلق بکشید. سطح آن را با کرمفیل یا کارامل یا عسل مرطوب کنید و از مواد رویه روی آن بریزید و سطحش را صاف کنید. اجازه بدهید خنک شود و بعد طلق یا رینگ را باز کرده و طبق سلیقه خود تزئین کنید.

منبع: همشهری

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
0
1
تابستان و کیک؟؟؟!!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار