خانه‌های کوچکتان را با این کار‌ها متحول کنید
کد خبر: ۲۱۲۳۶۳
تاریخ انتشار: 2021 May 23    -    ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲
نکات مهمی که خانه‌های کوچک را متحول می کند که باید آن‌ها را در نظر بگیرید و اینکه طراحی و اصول دکوراسیون منزل را از کجا شروع کنیم. تمام این نکات و قوانین را ما برای شما جمع آوری کرده ایم. با ما همراه باشید و اصول طراحی خانه را ببینید. اگر به فکر تغییر دکوراسیون داخلی خانه خود افتاده‌اید باید اصول طراحی خانه را بدانید.

نکات مهمی که خانه های کوچک را متحول میکند

نکات مهمی که خانه های کوچک را متحول میکند«تابناک باتو» ـ اگر به فکر تغییر دکوراسیون داخلی خانه خود افتاده‌اید باید اصول طراحی خانه را بدانید. طراحی دکوراسیون و چیدمان منزل از اصول مشخصی پیروی می‌کند باید شیوه درست و اصولی آن را بدانید.

اصول طراحی خانه

خانه‌های کوچک امروزی آنقدر هم بدون فضا برای هر طراحی خاصی نیستند. مهم اشتباه‌هایی است که ما در طراحی داخلی این خانه‌های خاص مرتکب می‌شویم، اما با چند نکته‌ی کوچکبه سادگی می‌توانید بهترین استفاده را از تمام قسمت‌های فضای کوچک خود داشته باشید، مهم این است که این نکات را بدانید و با آن دکوراسیون منزل خود را تغییر دهید. امروز ترفند‌هایی را برای این منظور با هم مرور می‌کنیم با ما همراه باشید.

نکات مهمی که خانه های کوچک را متحول میکند

زیر تخت را انباری نکنید! اگر تختخواب پایه بلندی دارید از خوشبخت‌ترین آدم‌های روی زمین هستید. این خوشبختی را وقتی درک می‌کنید که به یک خانه ۵۰ متری می‌روید و نمی‌دانید با کلی خرت و پرت اضافه‌ای که هم شان هم به درد بخور هستند چه کنید. این‌جور وقت‌ها زیر تخت مناسب‌ترین جا برای سر و سامان دادن به آنهاست. البته دقت کنید. طبقه بندی و نظم دهی! بی‌نظمی زیر تخت بدترین اشتباه طراحی داخلی است. می‌توانید برای نظم دادن به اشیای زیر تخت از سبد استفاده کنید. لباس‌های فصلی، کفش‌ها و…جایشان زیر تخت‌هاست.

سینک سرویس بهداشتی فقط مربع نیست! اگر یک روز بخواهید سینک سرویس بهداشتی خانه‌تان را عوض کنید چه طرحی انتخاب می‌کنید؟ تصور بیشتر ما از سینک سرویس بهداشتی یک مستطیل سفید رنگ سرامیکی است که اگر بخواهیم خیلی مدرن باشیم به آن یک کابینت زیر سینک هم اضافه می‌کنیم و تمام. در حالی که بهترین و راحت‌ترین نوع سینک دستشویی در خانه‌های کوچک امروزی یک سینک سرویس بهداشتی گرد است. سینک‌های دایره‌ای فضای بیشتری برای حرکت در فضای محدود ایجاد می‌کنند ضمن اینکه از نظر زیبایی هم با نمونه‌های قبلی‌شان فرق بسیاری دارند.

نکات مهمی که خانه های کوچک را متحول میکند


اگر به فکر تغییر دکوراسیون داخلی خانه خود افتاده‌اید باید اصول طراحی خانه را بدانید. طراحی دکوراسیون و چیدمان منزل از اصول مشخصی پیروی می‌کند باید شیوه درست و اصولی آن را بدانید.

طراحی دکوراسیون پذیرایی بزرگ

در حمام کابینت نگذارید! این روز‌ها یکی از شاخصه‌های مدرن کردن فضای مشترک سرویس بهداشتی و حمام خانه‌ها استفاده از کابینت‌هاست؛ کمد‌های خاصی که برای طبقه بندی لوازم بهداشتی و آرایشی مورد استفاده قرار می‌گیرند و البته نقش زیبا سازی محیط را هم بر عهده دارند. مساله اینجاست که کابینت‌ها در فضا‌های کوچک غیر از شلوغ کردن فضا کار دیگری نمی‌کنند. بهتر است به جای استفاده از کابینت‌ها از سبد‌ها یا میله‌های خاص استفاده کنید. نگران لوازم بهداشتی هم نباشید. گیره‌ها می‌توانند آن‌ها را راحت دم‌دست‌تان قرار بدهند.

نکات مهمی که خانه های کوچک را متحول میکند

قناسی‌های خانه را نپوشانید! خیلی از خانه‌های کوچک امروزی یک جور نقص‌هایی در معماری‌شان دارند. گاهی سقف اتاق‌ها به سبب شیروانی خانه کوتاه‌تر می‌شود یا دیوار‌ها به خاطر پخی‌های گوشه و کنار کج و بی‌قوارهاز آب در می‌آیند. در این مواقع بهترین کار به جای پنهان کردن این قناسی بزرگ جلوه دادن آنهاست. یعنی هرقدر نقص کار را بزرگ‌تر کنید کمتر دیده می‌شود. دیواری که کج است را یک کاغذ دیواری خاص با رنگ و طرح متفاوت بزنید. آن وقت مطمئن باشید کسی جز زیبایی چیزی نمی‌بیند.

راهکار‌های بزرگتر نشان دادن خانه

طراحی را قربانی فضا کنید! چه اشکالی دارد که گاهی سبد‌های حصیری جور زیبایی خانه را به دوش بکشند؟ خیلی‌ها ترجیح می‌دهند خانه‌شان شلوغ ودر هم باشد، اما از وسایل غیر متعارف در طراحی خانه استفاده نکنند. این دسته آدم‌ها معمولا فقط دنبال ذخیره کردن اشیای دلخواه‌شان هستند و به قول معروف زیبایی خانه را قربانی داشتن فضای بیشتر می‌کنند. در حالی که می‌شود هر دوی این اهداف را با هم دنبال کرد. قرار دادن سبد‌های حصیری در گوشه‌های خانه برای جا دادن وسایل اضافه و نظم بخشی به فضا یکی از همین کارهاست.

نکات مهمی که خانه های کوچک را متحول میکند

لطفا کنج‌ها فراموش نشوند! همه خانه‌ها کنج‌های بدون استفاده زیاد دارند؛ فضا‌هایی خالی که می‌توانند به راحتی و با کمی ایده کلی از نقص‌هاو کمبود‌های هر خانه‌ای را رفع کنند. کنج‌ها بهترین مکان برای درست کردن یک کتابخانه طاقچه‌ای و یک میز کار ساده هستند. این تصویر را ببینید. میزی که در کنج ساخته شده فقط یک پایه دارد؛ در نهایت سادگی و بدون گرفتن هیچ فضای اضافی؛ فقطکنجی در میان بوده و ایده‌ای ناب! مبلمان ال‌شکل هم بد نیست! دیدن مبلمان مجلل در پشت ویترین‌ها آن‌قدر آدم را سر حال می‌آورد کهممکن است هر کدام از ما بدون فکر به فضا و مکان یکی از آن‌ها را بخریم و به خانهبیاوریم. پیشنهاد می‌کنیم زمانی که دارید به وسوسه خریدن یک مبل تازه برای خانه تن می‌دهید به خریدم مبل‌هایی ال‌شکل یاهمان مدولار هم فکر کنید.


نکات مهمی که خانه های کوچک را متحول میکندمنبع: نیک صالحی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار