چربی حیوانی چه بلایی سرتان می آورد؟
کد خبر: ۲۱۲۳۵۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2021 May 23    -    ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
یک متخصص تغذیه بیان کرد: چربی اشباع به طور طبیعی در بسیاری از غذاها به خصوص منابع حیوانی، وجود دارند. این نوع چربی تاثیر منفی برای سلامت عمومی بدن به خصوص سلامت قلب دارد.
 شهاب اولیایی، رژیم شناس و متخصص تغذیه اظهار کرد: یکی از مصالح کلسترول نوع خاص اسید چرب است که در روغن‌های اشباع حیوانی مانند دنبه یافت می‌شود. این موضوع می‌تواند رسوب و گرفتگی در رگ‌های قلب را افزایش دهد، همچنین با سخت شدن عروق، زمینه سکته‌های قلبی و مغزی را ایجاد می‌کند.
 
چربی حیوانی چه بلایی سرتان می آورد؟
 
این متخصص تغذیه ادامه داد: چربی‌های حیوانی را می‌توان به صورت موردی و در حد کم استفاده کرد اما جایگزین کردن آن با روغن مصرفی روزانه می‌تواند مشکلات جدی به خصوص در زمینه قلبی عروقی به همراه داشته باشد. تاثیر چربی های حیوانی روی بدن به مقدار خوردنتان و اینکه باقی برنامه غذایی تان چگونه است، بستگی دارد.
 
او بیان کرد: در خصوص روغن‌های گیاهی معتقدیم هر نوع روغنی که در دمای اتاق به صورت جامد باشد برای سلامت بدن مضر است. این تاثیر منفی به خصوص در روغن‌های هیدروژنه که اسید‌های چرب ترانس دارند، برای سلامت بدن بیشتر است.
 
اولیایی گفت: توصیه ما این است که از انواع و اقسام روغن‌ها به صورت چرخشی استفاده کنید، برای مثال سعی کنید روغن زیتون، آفتابگردان، کنجد و ذرت را به صورت چرخشی استفاده کنید تا اسید‌های چرب ضروری بدن از این طریق تامین شوند.
 
او تاکید کرد: برای سرخ کرن غذا به هیچ عنوان از روغن‌های پخت و پز معمولی استفاده نکنید. روغن‌های مخصوص سرخ کردنی حاوی موادی به نام آنتی اکسیدان هستند که باعث می‌شود نقطه دود روغن و تحمل آن نسبت به حرارت افزایش یابد.
 
این متخصص تغذیه تصریح کرد: تا حد امکان از کمترین مقدار روغن‌ها استفاده کنید. روغن‌های مصرفی اگر بیش از نیاز بدن باشند، به صورت سلول چربی تجمع پیدا می‌کنند و در نهایت می‌توانند چاقی‌های ناحیه شکمی را ایجاد کنند که با بسیاری از بیماری‌ها مانند کلسترول خون، کبدچرب، دیابت و فشار خون در ارتباط است.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
1
16
مطمعنن ضررش خیلی کمتر از روغن های کارخانه ایه
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
دقیقا
دیدن کار وبارشون کساد شده، باز شروع کردن
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
0
2
ضررش به روغن نباتی های قلابی نمی رسه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار