تأثیر واکسن کرونا روی باروری از شایعه تا واقعیت
کد خبر: ۲۱۲۱۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 May 21    -    ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۲
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری "CDC" تأیید می‌کند: هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد، هر واکسنی از جمله واکسن کرونا، باعث مشکلات باروری و بارداری می‌شود، در عین حال ویروس کرونا ممکن است اثرات طولانی مدت روی باروری مردان داشته باشد.

تأثیر واکسن کرونا روی باروری از شایعه تا واقعیت

تأثیر واکسن کرونا روی باروری از شایعه تا واقعیتاختصاصی تابناک با تو؛ شبکه فاکس‌نیوز آمریکا جدیدترین نتایج پژوهش‌های بهداشتی مرتبط با باروری را منتشر کرد؛ این نتایج به نگرانی‌ها بابت تاثیر واکسن‌های کرونا روی باروری و بارداری پایان داد و تاکید کرد که این نگرانی‌ها بی‌پایه است.

این شبکه گفت که اینک کارشناسان سلامت تاکید می‌کنند که واکسن‌های معروف ویروس کرونا مانند فایرز، مودرنا، جانسون اند جانسون روی کودکان در شرف بلوغ، باروری کودکان یا باروری زنان و مردان تأثیری ندارد.

این نتایج جدید مبتنی بر این واقعیت است که واکسن های کرونا که به آر ان‌ای پیام رسان "mRNA" وابسته هستند مانند هر واکسن دیگری به بدن کمک می‌کند تا در برابر ویروس ایمن شود، اما از این نظر متمایز هستند که به ویروس مرده یا خاموش وابسته نیستند. این واکسن ها به سلول‌ها برای ساختن آنتی بادی علیه ویروس پوشیده شده با پروتئین های خارجید پیام ارسال می‌کنند تا در صورت تماس با این پروتئین ها، سیستم ایمنی بدن آنتی بادی هایی برای دفاع در برابر آن ایجاد کند. دانشمندان معتقدند که تداخل این واکسن ها با DNA غیرممکن است.

دانشمندان بر این باورند که غیرممکن است که این واکسن ها با DNA که در یک مکان خصوصی و محافظت شده در هسته سلول قرار دارند و به RNA نزدیک نمی شود، تداخل داشته باشند و این بدان معنی است که مانند همه واکسن‌های دوران کودکی، واکسن های کرونا در مرحله بلوغ، یا باروری در آینده مشکلی ایجاد نخواهند کرد.

این شبکه به نقل از استاسی دی لین متخصص زنان گفت: این ذرات نمی‌توانند در دراز مدت باعث بیماری‌های خودایمن شوند و بر باروری یا بارداری تاثیر بگذارند.

تأثیر واکسن کرونا روی باروری از شایعه تا واقعیت

پیتر هوتز استاد اطفال می‌گوید: هیچ دلیلی بیولوژیکی برای RNA برای دخالت در DNA وجود ندارد که رشد نوجوانان را متوقف کند.

این گزارش حاکی از آن است که هیچ شواهدی از تغییر طولانی مدت در چرخه قاعدگی یا چرخه تخمک‌گذاری رحم در زنان یا دختران بعد از زدن واکسن کرونا وجود ندارد. دکتر جنیفر اشتون می‌گوید که این تغییرات ممکن است همزمان با مصرف واکسن اتفاق بیفتد، اما به این معنا نیست که واکسن دلیل آن است.

متخصصان تأیید می‌کنند که این واکسن هیچ خاصیت هورمونی ندارد که باعث ایجاد اختلال در باروری، بلوغ یا روند هورمونی در بدن شود. هزاران زن پس از ابتلا به ویروس و همچنین پس از واکسیناسیون کرونا زایمان کردند، که هیچ تأثیری بر باروری نشان نمی‌دهد.

تأثیر واکسن کرونا روی باروری از شایعه تا واقعیت

شایعه شده بود که پروتئین اسپایک که مشخصه شکل ویروس کروناست؛ این همان پروتئین دیگری است کهSyncitin-1 نامیده می‌شود. این عامل رشد جفت در دوران بارداری است و واکسن‌ها، مقاومت بدن در برابر این پروتئین را افزایش می دهند. اما دکتر جفری گلدشتاین استادیار پاتولوژی دانشکده پزشکی دانشگاه نورث وسترن می‌گوید: جفت مانند جعبه سیاه هواپیماست ... اگر در بارداری مشکلی پیش بیاید، تغییراتی در جفت مشاهده می‌کنیم که به ما کمک می کند بدانیم چه چیزی اتفاق افتاده و این در مورد واکسن‌های کرونا اتفاق نیفتاده است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری "CDC" تأیید می‌کند: هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد هر واکسنی از جمله واکسن کرونا، باعث مشکلات باروری و بارداری می شود، در عین حال ویروس کرونا ممکن است اثرات طولانی مدت روی باروری مردان داشته باشد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شیخ فااگیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
0
2
علایم اخرالزمان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار