مافیای پخش و بد سرودن‌ شعرها
کد خبر: ۲۱۲
تاریخ انتشار: 2015 April 30    -    ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳
فرهاد عابدینی با انتقاد از وضعیت بد پخش کتاب شعر که آن را به مافیا تعبیر می‌کند می‌گوید بد نوشتن‌ها و بد سرودن‌ شعرها در رکود شعر بی‌تأثیر نبوده است.

این شاعر در گفت‌وگو با ایسنا، درباره علت بی‌رغبتی مخاطبان به شعر گفت: یکی از مشکلات شعر توزیع کتاب‌های شعر است که حالت مافیایی پیدا کرده است. این موضوع باعث شده شاعران جوانی که کتاب شعر چاپ می‌کنند، دچار افسردگی شوند.

عابدینی افزود: یکی از دلایل به وجود آمدن این وضعیت، نبود پخش بی‌طرف و دلسوز است. پخش‌های دولتی هم که با پخش کتاب‌های شاعران مستقل کاری ندارند بنابراین وقتی کتاب‌های شعر خوب توزیع نشوند خواننده هم نخواهند داشت.

این شاعر اظهار کرد: از طرف دیگر، بد نوشتن‌ها و بد سرودن‌های بدون شناخت شعر کلاسیک و نیمایی و چاپ کتاب شعر به نام شعر آوانگارد در رکود وضعیت شعر بی‌تأثیر نبوده است. با این حال روزگار غربال خوبی است و بعد از مدتی دست به غربالگری می‌زند بنابراین آن‌هایی که خوب هستند می‌مانند و آن‌هایی که خوب نیستند بعد از انتشار یکی، دو کتاب به فراموشی سپرده می‌شوند.

عابدینی همچنین درباره انتشار مجموعه شعر تازه خود گفت: تازه‌ترین مجموعه شعرم با نام «باران که بیاید» شامل شعرهای آزاد سروده‌شده از سال‌ 1388 تا سال 1393 زیر چاپ است و در نمایشگاه کتاب پیش رو عرضه می‌شود.

او افزود:‌ این مجموعه حدود 50 شعر دارد که موضوع آن‌ها بیش‌تر حول و حوش شعرهای تغزلی است اما در قالب شعر آزاد. این کتاب از سوی انتشارات شاملو منتشر می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار