بذر کتان؛ انسولین گیاهی
کد خبر: ۲۱۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2015 June 13    -    ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹
دانه ی کامل کتان نیروگاهی از مواد مغذّی است که فواید بسیاری برای مقابله با دیابت دارد. بذر کتان را به عنوان دارویی گیاهی در برنامه ی غذایی متعادل و سالم خود جای دهید تا از فواید فراوان آن بهره مند شوید.


بذر کتان؛ انسولین گیاهی

آیا به دنبال راهی برای کنترل بهتر قند خون خود هستید؟ بذر کتان به درمان دیابت کمک می کند…

دانه ی کامل کتان نیروگاهی از مواد مغذّی است که فواید بسیاری برای مقابله با دیابت دارد. بذر کتان را به عنوان دارویی گیاهی در برنامه ی غذایی متعادل و سالم خود جای دهید تا از فواید فراوان آن بهره مند شوید.
از نظر طب سنتی دانه ی مغذّی کتان به ثابت نگه داشتن قند خون، کنترل و پیشگیری از دیابت کمک می کند. بذر کتان قند پایینی دارد و به دلیل سرشار بودن از امگا ۳، فیبر، پروتئین و لیگنان فواید بسیاری دارد.

بذر کتان، داروی دیابت در طب سنتی

۱- تاثیر بذر کتان بر قند خون

زمانی که از آرد سفید یا برنج بدون سبوس استفاده می کنید که قند بالایی دارند، سطح قند خون به طور ناگهانی افزایش می یابد؛‌ این در حالی است که پس از مصرف بذر کتان این اتفاق نمی افتد.
بذر کتان قند خون را به آرامی و به میزان کمتر افزایش می دهد و سطح قند خون را برای مدت طولانی تری ثابت و در حد مناسب نگه می دارد. پس از چند ساعت،‌ قند خون به آرامی پایین می آید و این، رمز مفید بودن بذر کتان برای دیابت است.
مصرف بذر کتان را با خوردن شکلات یا نان سفید یا یک لیوان آب میوه مقایسه کنید. مصرف این مواد، قند خون را به طور ناگهانی بالا می برد و به سرعت نیز پایین می آورد.
به همین دلیل است که پزشکان تأکید می کنند قند زیاد مصرف نکنید زیرا پس از مصرف میزان بالای آن، سطح قند خون به یکباره و به طور زیاد کاهش می یابد؛‌ قند خون ما بلافاصله بالا می رود و پس از آن که بدن انسولین کافی تولید کرد، به سرعت پایین می آید.
افزایش ناگهانی و زیاد قند خون به بدن ما آسیب می رساند. بنابراین با مصرف مواد دارای قند پایین همچون بذر کتان، قند خون خود را ثابت و در حد سالم نگه دارید.

بذر کتان؛ انسولین گیاهی


۲-بذر کتان، دانه ای کامل

تجزیه و گوارش غلات کامل بیشتر طول می کشد بنابراین بدن، مواد مغذّی بیشتری را دریافت می کند که میزان قند آن ها پایین است. میزان قند موجود در بذر کتان تقریباً یک سوم قند موجود در شکلات است.

۳- منبع فیبر

بذر کتان حاوی سه نوع فیبر است که به ثابت نگه داشتن قند خون کمک می کنند: فیبر محلول، غیرمحلول و لعاب دار (نوعی فیبر محلول).
این فیبرها باعث احساس سیری می شوند زیرا به مدت بیشتری برای هضم شدن نیاز دارند. این بدین معناست که ما از موادی استفاده می کنیم که مدت بیشتری در بدن باقی می مانند و باعث می شوند مدت بیشتری احساس سیری کنیم.
قند خون هم دچار نوسان های ناگهانی نمی شود زیرا فیبر به ثابت نگه داشتن قند خون نیز کمک می کند.
فیبرهای محلول سرعت جذب گلوکز را کاهش می دهند، یعنی بدن به طور ناگهانی گلوکز زیادی دریافت نمی کند. این روند، به کنترل سطح گلوکز خون و تولید انسولین کمک می کند.

بذر کتان؛ انسولین گیاهی

۴- امگا۳ و سیری

برنامه ی غذایی بیشتر ما، امگا ۳ کافی ندارد. این مسئله، مشکل بزرگی است زیرا بدن ما قادر به تولید امگا ۳ نیست و باید آن را از مواد غذایی دریافت کند.
یکی از فواید امگا ۳ این است که باعث احساس سیری می شود. زمانی که امگا ۳ کافی مصرف نمی کنیم، مغز پیام گرسنگی را ارسال می کند و به همین دلیل ما احساس گرسنگی می کنیم و پرخوری می کنیم. بدن میل به خوردن دارد، در حالی که چیزی را که به آن نیاز دارد دریافت نمی کند.
اضافه کردن بذر کتان به برنامه ی غذایی، گامی کوتاه اما مؤثر در حرکت به سوی سلامتی است و کنترل و پیشگیری از دیابت را آسان تر می کند.

۵- پروتئین های دیرهضم

پروتئین کتان به سرعت گوارش نمی شود و مواد مغذی را برای مدت طولانی تری در بدن نگه می دارد. بذر کتان پروتئین گیاهی و سالمی را به برنامه ی غذایی ما اضافه می کند که به طور خاص برای افراد گیاهخوار بسیار مهم است.

۶- لینگان برای دیابتی ها

لیگنان به سلامت قسمت های مختلف بدن از جمله لوزالمعده کمک می کند؛ لوزالمعده نقش مهمی در کنترل انسولین ایفا می کند. لیگنان ها ترکیبات شیمیایی و دارویی گیاهی هستند که خواص آنتی اکسیدانی دارند.
بذر کتان نه تنها به ثابت نگه داشتن قند خون برای مدتی طولانی تر کمک می کند بلکه به درمان و جلوگیری از بدتر شدن علائم  دیابت کمک می کند.
به راحتی می توانید بذر کتان را به برنامه ی غذایی خود اضافه کنید و تغییر چشمگیری را در کنترل قند خون و سلامت کلی خود ایجاد نمایید.

بذر کتان؛ انسولین گیاهی

منبع:باغ دارو

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
0
0
با تشکر از شما لطفا" بفرمایید چگونه باید مصرف شود و روش صحیح استفاده از آن را بیان فرمایید
ممنون
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار