بلایایی که زندگی روی زمین را تهدید می‌کند
کد خبر: ۲۱۱۸۲۵
تاریخ انتشار: 2021 May 18    -    ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰
پیش‌بینی‌های بسیاری درباره چگونگی پایان زمین از سوی صاحب‌نظران و حتی مردم عادی ارائه می‌شود. کرونا به ما آموخت که هیچ اتفاقی دور از انتظار نیست، در این گزارش فجایع پیش رو که احتمال دارد زندگی روی زمین با آنها پایان یابد را خواهید خواند

بلایایی که زندگی روی زمین را تهدید می‌کند

بلایایی که زندگی روی زمین را تهدید می‌کنداختصاصی تابناک با تو؛ پیش‌بینی‌های بسیاری درباره چگونگی پایان زمین از سوی صاحب‌نظران و حتی مردم عادی ارائه می‌شود. کرونا به ما آموخت که هیچ اتفاقی دور از انتظار نیست، در این گزارش فجایع پیش روی که احتمال دارد زندگی روی زمین با آنها پایان یابد را خواهید خواند.

سلاح‌های بیولوژیکی

بلایایی که زندگی روی زمین را تهدید می‌کند

شاید عجیب‌ترین و قدرتمندترین سلاح‌های امروز سیاره زمین، سلاح‌های فاقد هر نوع باروت اما حاوی میکروب و باکتری باشد. سلاح‌های بیولوژیکی یکی از خطرناک‌ترین سلاح‌های عصر ما و به معنی انتشار عمدی ویروس و باکتری است. این باکتری‌های عمدی خواهند توانست تمام موجودات روی زمین از جمله انسان‌ها را از بین ببرند. علی‌رغم بسياری از توافق‌نامه‌ها که از جنگ‌های بیولوژیکی بین کشورها جلوگیری می‌کند، تحقیقات درمورد ایجاد ویروس و اصلاح ژنتیکی آنها هنوز هم در برخی از آزمایشگاه‌ها ادامه دارد و اگر یکی از این ویروس‌های در حال آزمایش به اشتباه یا عمدا منتشر شود از ویروس کرونا خطرناک‌تر است.


پرتوهای کیهانی

بلایایی که زندگی روی زمین را تهدید می‌کند

پرتوهای کیهانی ذرات اتمی با انرژی زیاد هستند که از فضا می‌آیند و با زمین برخورد می‌کنند و علی‌رغم خطر آنها پدیده‌ای هستند که به مدت ۱۰۰ سال است که کشف شده‌اند. ۹۹ درصد این پرتوها به دلیل میدان مغناطیسی زمین دفع می‌شوند، این اشعه‌ها باعث ابتلای انسان به سرطان و انواع بیماری‌های پوستی می‌شود. متاسفانه به دلیل فرسایش لایه ازن، این اشعه‌ها مکانی برای نشت پیدا کرده‌اند، دانشمندان پیش‌بینی می‌کنند با وخیم‌تر شدن اوضاع لایه ازن، زمین سپر حفاظتی خود را از دست خواهد داد و ما در آینده در معرض پرتوهای مرگبار قرار خواهیم گرفت.

برخورد شهاب سنگ با زمین

بلایایی که زندگی روی زمین را تهدید می‌کند

یکی از ترس‌های بشر برای آینده برخورد شهاب سنگ با زمین است، برخورد یک شهاب سنگ غول پیکر می‌تواند زمین را به طور کامل نیست و نابود کند و یا اگر برخورد شدید باشد، ممکن است منجر به تقسیم سیاره و شکافتن بخشی از آن و ایجاد عدم تعادل در حیات روی زمین شود. افزایش دما از دیگر نتایج برخورد شهاب‌سنگ با زمین است، غبار ناشی از برخورد یک شهاب سنگ بزرگ می‌تواند جلوی رسیدن نور خورشید به زمین را بگیرد.

هوش مصنوعی

بلایایی که زندگی روی زمین را تهدید می‌کند

هوش مصنوعی توانایی ماشین ها برای شبیه سازی توانایی‌های انسانی و انجام عملکردهای آنهاست و این در رایانه‌های مدرن، ماشین‌آلات کارخانه‌ها، اتومبیل‌های خودران و سایر موارد یافت می‌شود. اما به تازگی ربات‌هایی در حال طراحی است که شبیه انسانها توانایی انجام عملیات ذهنی و تصمیم‌گیری، صحبت کردن و ... را دارند، انسانها با دست خود در حال شکل دادن به یک رقیب باهوش‌تر از خود روی زمین هستند. گروهی بر این باورند که سرانجام هوش مصنوعی بلای جان انسانها در آینده خواهد شد.

اگر خورشید بمیرد

بلایایی که زندگی روی زمین را تهدید می‌کند

با وجود فاصله بسیار زیاد بین ما و خورشید که حدود ۱۵۰ میلیون کیلومتر برآورد می‌شود ناپدید شدن آن فاجعه‌ای بسیار بزرگ روی زمین است، خورشید هم مثل هر ستاره دیگری امکان دارد روزی بمیرد و بنابراین زمین منبع اصلی نور و گرما و به عبارتی دیگر حیات را از دست خواهد داد.

بر اساس این گزارش، کمبود آب مهمترین خطری است که ممکن است در مناطق مختلف جهان به دلیل تأثیر آن بر کشاورزی و مواد غذایی لازم برای مردم، باعث مرگ و میر شود. به گفته محققان بلایای طبیعی به نوبه خود، در میان بی تفاوتی دولت ها، به لیست تهدیدات علیه بشریت اضافه می‌شوند. دانشمندان انتظار دارند که طی پنج سال آینده شاهد افزایش فعالیت مرگبار برخی از آتشفشان‌ها نیز بود.

با توجه به تنش جهانی در بیش از یک جبهه به نظر می‌رسد، جنگ هسته ای نزدیکترین شیوع در مقایسه با آنچه در قرن بیستم بود را دارد که تلفات فاجعه بار زندگی را به همراه خواهد داشت.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار