قهرمان اصلی دربی، این بازیکن است
کد خبر: ۲۱۱۷۵۴
تاریخ انتشار: 2021 May 16    -    ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
علی شجاعی چند ثانیه پس از ورود به زمین، با حرکتی تماشایی روی خط دروازه، مانع از گلزنی استقلال شد.
علی شجاعی علاوه بر پنالتی پایانی نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا که منجر به صعود پرسپولیس شد و استارت بلندی که برای شادی حضور در فینال آسیا زد حالا به شکلی دیگر نیز در ذهن هواداران پرسپولیس ماندگار شد؛ نجات دروازه پرسپولیس مقابل استقلال از روی خط با یک ضربه سر شجاعانه.
 
قهرمان اصلی دربی، این بازیکن است
قهرمان اصلی دربی، این بازیکن است
 
او در دقیقه ۸۲ دربی در حالی به جای شهریار مغانلو وارد زمین شد که شاید هواداران پرسپولیس انتظار تعویضی تدافعی‌تر از سوی یحیی گل‌محمدی داشتند و شجاعی را مهره مناسبی برای این مقطع از بازی نمی‌دانستند اما او بلافاصله پس از ورود، واکنشی را از خود نشان داد که این بازیکن را تبدیل به یکی از موثرترین بازیکنان دربی ۹۵ کرد.
 
در لحظه ارسال کرنر، شجاعی روی تیر دوم قرار داشت اما پس از این‌که حامد لک و مدافعان در دفع توپ ناکام ماندند و سیاوش یزدانی برای باز کردن دروازه اقدام کرد، شجاعی خیلی سریع و در زمان کمتر از یک ثانیه دو گام برداشت و رفت به نقطه‌ای که توپ در آنجا فرود آمد و به شکلی تماشایی مانع از ورود توپ به دروازه شد.
 
شجاعی ضربه سر خود را در حال حرکت زد و با دور کردن توپ، پرسپولیس را از خطر یک گل حتمی نجات داد و کلین‌شیت حامد لک را حفظ کرد.
 
در دربی قبلی نیز سیدجلال حسینی تلاش کرد تا پشت دروازه‌بان پرسپولیس را روی ضربه قایدی پر کند اما این اتفاق رخ نداد و توپ پس از برخورد به کاپیتان قرمزها وارد دروازه شد اما علی شجاعی آنقدر خوش‌شانس بود که این اتفاق برایش تکرار نشود.
 
او با نجات دروازه پرسپولیس، سه امتیاز ارزشمند را به قرمزها هدیه کرد و کابوس گل خوردن در دقایق پایانی را از بین برد. البته گلزنی عیسی آل‌کثیر و اتفاقات حاشیه‌ای مسابقه سبب شده تا توجه چندانی به شجاعی نباشد.
 
حالا زننده پنالتی منجر به صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا، شب دربی را به عنوان ناجی دروازه پرسپولیس به پایان رسانده و البته باید تلاش کند تا در آینده نه به عنوان یک پنالتی زن و منجی دروازه، بلکه مهره‌ای موثر در کناره‌ها باشد؛ دقیقا مشابه آن نقشی که در نساجی داشت.
خبرورزشی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار