پلیس‌ اینفلوئنسرها، دردسر جدید پلیس آلمان
کد خبر: ۲۱۱۵۲۴
تاریخ انتشار: 2021 May 14    -    ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۹
از جمله زنان پلیس که به اینفلوئنسر تبدیل شده‌اند، افسر مایا باباک ۲۴ ساله است که روزانه سلفی‌های خود را منتشر می‌کند. در عکس روزانه، افسر با لباس متحد الشکل اسلحه به کمر و نشان پلیس برلین روی جلیقه ضد گلوله نشان داده شده است...

پلیس‌_اینفلوئنسرها، دردسر جدید پلیس آلمان

پلیس‌_اینفلوئنسرها، دردسر جدید پلیس آلماناختصاصی تابناک با تو؛ با گذشت زمان تعداد بیشتری از افسران پلیس، به ویژه زنان پلیس در آلمان به فضای مجازی روی‌ آورده و به دنبال شهرت هستند، همین مساله بحث و جدال بسیاری در آلمان ایجاد کرده‌ است.

از جمله زنان پلیس که به اینفلوئنسر تبدیل شده‌اند، افسر مایا باباک ۲۴ ساله است که روزانه سلفی‌های خود را منتشر می‌کند. در عکس روزانه، افسر با لباس متحد الشکل اسلحه به کمر و نشان پلیس برلین روی جلیقه ضد گلوله نشان داده شده است.

پلیس‌_اینفلوئنسرها، دردسر جدید پلیس آلمان

باجبوک ۳۶ هزار فالوئر در اینستاگرام دارد و پادکست‌ و وبلاگ‌هایی تحت عنوان روزانه‌های پلیس در اینترنت دارد. او از زندگی روزانه‌اش می نویسد. او تاکنون درباره چگونگی ورود به نیروی پلیس، آزادی‌های شخصی و روابط دوستانه با همکارانش نوشته‌است.

پلیس‌ اینفلوئنسرها، دردسر جدید پلیس آلمان

او پنج سال است،در نیروی پلیس کار می‌کند، و سه سال از آن را در فضای مجازی سپری کرده‌ است.

در همین چارچوب، روزنامه "دی‌فیلت" آلمان نوشت: تعداد پلیس‌های فعال در فضای مجازی بشکل قابل توجهی در حال گسترش است، این اتفاق در نوع خود یک نقطه ضعف برای پلیس است و می‌تواند باعث افشای هویت مامور قانون شود. باجبوک در اینستاگرام عکس‌های سگ، سفرهایش و حتی رسید بانکش را هم منتشر می‌کند.

پلیس‌_اینفلوئنسرها، دردسر جدید پلیس آلمان

بنیامین جیندرو سخنگوی انجمن پلیس‌های برلین در گفتگو با این روزنامه گفت: وقتی پلیس زندگی شخصی خود را به نمایش می‌گذارد باعث تضعیف خود می‌شود. او بر این باور است که چنین رویکردی عواقب وخیمی دارد و افزود: وقتی تعداد پلیس_اینفلوئنسر در اینترنت افزایش یابد، ایده کارآگاه مخفی در آینده از بین خواهد رفت.

دقیقا مشخص نیست، چه تعداد پلیس در فضای مجازی آلمان، زندگی شخصی خود را در دید عموم گذاشته‌اند، هر چه هست، قانونی برای جلوگیری از آن تا امروز وجود نداشته‌ است.

پلیس‌_اینفلوئنسرها، دردسر جدید پلیس آلمان

جولیان کاول استاد مدیریت در دانشگاه فناوری و اقتصاد برلین، به روزنامه دی فیلت گفت: پلیس می‌خواهد نظریات مثبتی دریافت کند، زیرا کار آنها دشوار و زندگی روزمره آنها نابسامان است و در محل کار با انتقادات فراوانی مواجهند.


او می‌گوید، پلیس در اینستاگدام واکنش مثبت بیشتری دریافت می‌کند و کاربران او را در لباس فرم و با هیکل ورزشی می‌پسندند؛ اما وقتی در این ماجرا افراط می‌شود به وجهه سیستم امنیتی لطمه می‌زند.

پلیس‌_اینفلوئنسرها، دردسر جدید پلیس آلمان

برای مثال در شهر دریسدن جنوب شرق آلمان، خانم ادریان کولسزار نتوانست بین نقس پلیس بودن و اینفلوئنسر بودن توازن برقرار کند، عنان از دستش خارج شد و لقب جذاب ترین پلیس را کسب کرد، زیرا با لباس‌های غیررسمی و محرک در فضای مجازی ظاهر شد.

او بیش از ۵۰۰ هزار فالوئر دارد، یک سالی هست که از نیروی پلیس خارج شده و در فضای مجازی پست میگذارد و تولید محتوا میکند.

پلیس‌_اینفلوئنسرها، دردسر جدید پلیس آلمان

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار