خورش قلیه مرغ؛ غذای لذیذ جنوبی
کد خبر: ۲۱۱۵۰۳
تاریخ انتشار: 2021 May 13    -    ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
خورشت قلیه مرغ یک غذای خوشمزه و مفید است که طرز تهیه آن مانند قلیه ماهی است، اما تفاوت‌های کمی نیز با آن دارد؛ بنابراین اگر از طعم ماهی در قلیه ماهی خوشتان نمی‌آید و یا به دنبال تهیه یک غذای جدید با مرغ هستید می‌توانید به جای آن قلیه مرغ را تهیه کنید و از طعم آن لذت ببرید.

خورش قلیه مرغ؛ غذای لذیذ جنوبی

خورش قلیه مرغ؛ غذای لذیذ جنوبی«تابناک با تو» - خورشت قلیه مرغ یک غذای خوشمزه و مفید است که طرز تهیه آن مانند قلیه ماهی است، اما تفاوت‌های کمی نیز با آن دارد؛ بنابراین اگر از طعم ماهی در قلیه ماهی خوشتان نمی‌آید و یا به دنبال تهیه یک غذای جدید با مرغ هستید می‌توانید به جای آن قلیه مرغ را تهیه کنید و از طعم آن لذت ببرید.

مواد لازم

سینه مرغ: ۵۰۰ گرم
سیر: ۳ حبه
پیاز: ۱ عدد
رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری
گشنیز: ۱۲۵ گرم
شنبلیله: ۱۲۵ گرم
سیر: ۵ حبه
تمبر هندی: ۱ بسته
زیره: به میزان لازم
نمک، فلفل، زردچوبه: به میزان لازم
فلفل قرمز: به میزان لازم
زنجبیل: به میزان لازم
آرد گندم: ۱ قاشق غذاخوری
زعفران دمکرده: ۱ قاشق غذاخوری
روغن: به مقدار لازم

خورشت قلیه مرغ؛ غذای لذیذ جنوبی


طرز تهیه

استفاده از تمبر هندی به دلیل طعم ترشی که دارد به این غذا طعم خاص و بی نظیری را می‌دهد و برای افرادی که به غذا‌های ترش علاقه دارند می‌تواند خوشمزه و لذت بخش باشد.

مرحله اول

برای تهیه قلیه مرغ ابتدا سینه مرغ را شسته و به تکه‌های مربعی تقسیم می‌کنیم سپس داخل قابلمه مقداری روغن ریخته و پیاز را درون آن به صورت نگینی خرد می‌کنیم و کمی تفت می‌دهیم. بعد از آن سیر را نیز له یا رنده می‌کنیم و به پیاز داغ اضافه می‌کنیم حالا کمی فلفل و نمک و زردچوبه به پیاز داغ اضافه کرده و سپس سینه مرغ را به قابلمه اضافه می‌کنیم و با پیاز داغ تفت می‌دهیم تا تغییر رنگ داده و عطر پیاز و سیر به خورد آن برود. بعد از اینکه تغییر رنگ داد آرد گندم را به مرغ‌ها اضاف می‌کنیم و با آن ترکیب می‌کنیم سپس پودر زنجبیل را به آن‌ها اضافه می‌کنیم و تفت می‌دهیم البته می‌توان به مقدار کم از زنجبیل تازه رنده شده به جای پودر زنجبیل استفاده کرد.

مرحله دوم

بعد زیره را نیز پودر کرده و به موادمان اضافه می‌کنیم. حالا باید سبزی‌ها را اضافه کنیم، اما بهتر است قبل از اضافه کردن سبزی‌ها آن‌ها را ساطوری کرده و در ماهیتابه‌ای جدا تفت دهیم و به اصطلاح سرخ کنیم تا موقع پختن در قابلمه آب نیندازد و بو و طعم آن با موادمان ترکیب شود. هنگام سرخ کردن سبزی‌ها دو حبه سیر را نیز نگینی کرده و به سبزی‌ها اضافه می‌کنیم و همراه آن‌ها تفت می‌دهیم. حالا وقتی سبزی‌ها سرخ شدند آن را داخل قابلمه حاوی مرغ و سایر مواد ریخته و به همراه آن‌ها تفت می‌دهیم. حالا رب گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه می‌کنیم و به همراه مواد تفت می‌دهیم.

مرحله سوم

حالا در یک کاسه تمبر هندی را ریخته و هسته‌ها را از آن جدا می‌کنیم سپس کمی آب ولرم داخل تمبر هندی می‌ریزیم و با دست تمبرهندی را از هم باز کرده و داخل آب حل می‌کنیم. بعد تمبر هندی را به قابلمه اضافه کرده و همه مواد را با هم خوب مخلوط می‌کنیم سپس زعفران دم کرده را به خورشت اضافه می‌کنیم و آن را می‌چشیم تا در صورت نیاز نمک و فلفل آن را تنظیم کنیم.

مرحله چهارم

در آخر نیز پودر فلفل قرمز را مطابق سلیقه خود و به اندازه‌ای که دوست دارید به خورشت اضافه کنید و سپس در قابلمه را بگذارید تا با حرارت ملایم و آرام آرام بپزد و جا بیفتد. بعد از مدتی خورشت شما آماده می‌شود و می‌توانید بعد از دم کردن برنج، آن را سرو کرده و به همراه خانواده از طعم و مزه یک غذای لذیذ و خوشمزه لذت ببرید.

مامی فود

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار