بحث پرداخت یک‌میلیون یوان برای تولد هر نوزاد چینی
کد خبر: ۲۱۱۴۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 May 13    -    ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
 نتایج یک سرشماری در چین حکایت از کاهش رشد جمعیت چین نسبت به دهه‌های اخیر دارد.
 نتایج یک سرشماری در چین حکایت از کاهش رشد جمعیت چین نسبت به دهه‌های اخیر دارد.
 
به گزارش عصر ایران، اینک کارشناسان و سیاست‌مداران چینی نگران کاهش رشد جمعیت و به دنبال آن کاهش نیروی کار در آینده هستند.
 
کارشناسان حوزه جمعیت چین پیشنهاد سیاست‌های تشویقی را مطرح کرده‌اند.
 
رویترز در این باره نوشت: یک کارشناس و استاد دانشگاه چینی پس از اعلام نتایج رشد جمعیتی این کشور از دولت خواست تا برای حل مشکل جمعیت به تازه والدان یک میلیون یوان (156 هزار دلار) کمک هزینه بپردازد. این پیشنهاد در شبکه‌های اجتماعی چالش‌های زیادی را در مورد هزینه‌های سرسام‌آور تربیت و بزرگ کردن فرزند به راه انداخته است.
 
پیر شدن جمعیت چین باعث می شود تا این کشور در آینده نیرو و درآمد کافی برای حمایت از سالخوردگان خود نداشته باشد/ عکس: GETTY IMAGES
 
چین براساس سرشماری اواخر سال 2020 حدود یک میلیارد و 411 میلیون نفر جمعیت دارد و تعداد نوزادان متولد شده در این کشور هر ساله کاهش یافته است.
 
آخرین سرشماری چین نشان می‌دهد که روند نزولی رشد جمعیت این کشور در ده سال اخیر (2020- 2010) شدت گرفته و احتمالا نیروی کار آینده قادر به حمایت از نیروی کار سالخورده زمان خود نخواهد بود.
 
برای انجام سرشماری اواخر سال 2020 حدود 7 میلیون نفر به صورت خانه به خانه به جمع‌آوری اطلاعات پرداختند.
 
"ایانگ جیانژانگ" استاد دانشگاه "پکینگ" در منطقه "هایدیان" پکن و بنیانگذار آژانس مسافرتی "سی تریپ" بدر یک پست ویدئویی در رسانه اجتماعی "ویبو" چین گفت: با خرج 10 درصد از تولید ناخالص داخلی چین می‌توان نرخ 1.3 باروری (تولد) کنونی را به 2.1 رساند.
 
"نینگ جیزه" رئیس اداره ملی آمار چین در باره سرشماری و رشد جمعیت اخیر این کشور گفت: سال گذشته ۱۲ میلیون نوزاد متولد شده است که این آمار نسبت به تولد ۱۸ میلیون نوزاد در سال ۲۰۱۶ کاهش قابل توجهی نشان می دهد.
 
در اصطلاح جمعیت شناسی، نرخ باروروی به معنی متوسط تعداد فرزندانی است که یک زن در طول عمر خود متولد می کند. این نرخ به شدت در سطح جهانی کاهش یافته است.
 
"ایانگ جیانژانگ" استاد دانشگاه "پکینگ" در باره سیاست تشویقی یک میلیون یوانی توضیح داد: این میزان کمک می‌تواند در قالب پول نقد، معافیت، تخفیف مالیاتی یا یارانه خانه به تازه والدین تعلق گیرد.
 
وی افزود: من با بسیاری از جوانان صحبت کرده‌ام اگر این میزان تنها چند ده هزار یوان باشد اساسا مردم برای به دنیا آوردن فرزند راضی نخواهند شد.
 
وی افزود این هزینه کرد در آینده و با افزایش نیروی کار جبران خواهد شد.
 
این کارشناس افزود: اگر هر خانواده فرزند دوم خود را به دنیا آورد مشارکت این کودکان در آینده کشور، درآمدهای مالیاتی و سودهای دیگر آن بیش از یک میلیون یوان ارزش خواهد داشت.
 
اما بسیاری از منتقدین این نظریه در وایبو به استاد دانشگاه تاختند و در حالیکه از درباره استفاده معقول از درآمدهای مالیاتی چین بحث می‌کردند، به این موضوع پرداختند که آیا یک میلیون یوان برای پوشش هزینه‌های آموزشی کودکان به دنیا آمده کافی است؟
 
با این حال کاهش رشد جمعیت و نرخ تولد تنها به چین محدود نمی‌شود. کشورهای اسپانیا، پرتغال، تایلند و کره جنوبی ، ایتالیا و ژاپن نیز کاهش نرخ زاد و ولد و جمعیت را تجربه خواهند کرد.
 
در سال گذشته در کره جنوبی برای اولین بار ز تعداد مرگ و میر بیشتری نسبت به شمار نوزادان در این کشور خبر داد.
عصرایران
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
0
0
حرفای این متن خیلی شبیه حرفای مسعولین ایران هست و این خیلی مشکوکه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار