دکوراسیون حمام و نکاتی درخصوص چیدمان آن
کد خبر: ۲۱۱۲۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 May 16    -    ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
کلیه‌ی وسایلی که می‌خواهید در دکوراسیون حمام بگذارید باید با فضای موجود سنجیده شود و برترین مکان را پیدا کنید. مطمعن شوید که از نظر کاربردی همه‌ی وسایل را در جای مناسب خود قرار داده اید. از همان اول ساخت خانه باید دقت کنید که در طراحی دکوراسیون حمام چه کاشی و رنگی را برای حمام خود استفاده می کنید.

دکوراسیون حمام و نکاتی درخصوص چیدمان آن

وجود نور و متریال‌های طبیعی در دکوراسیون حمام بسیار آرامش‌بخش و دلپذیر است

دکوراسیون حمام و نکاتی درخصوص چیدمان آن«تابناک با تو» - از طراحی دکوراسیون حمام در زمان‌های گذشته خیلی استقبال نمیشد. امروزه طراحی دکوراسیون برای این قسمت از منزل نیز با پیشرفت تکنولوژی از اهمیت زیادی برخوردار است. ایده‌های متعددی برای طراحی دکوراسیون داخلی حمام‌های کوچک و بزرگ وجود دارد.

دکوراسیون حمام

در همه‌ی منازل حمام وجود دارد و نبود حمام در یک خانه نشانه‌ی کامل نبودن آن است. پس همان طور که آشپزخانه در خانه کاربرد‌های زیادی دارد حمام هم مثل آشپزخانه کاربرد‌های زیادی دارد. امروزه خانه‌ها را بدلایل گوناگون کوچک میسازند به همین علت برای حمام فضای کمتری را در نظر میگیرند و انتخاب یک دکوراسیون حمام مناسب، دشوار است. دکوراسیون حمام خود را باید طوری تزیین کنید که همه‌ی وسایل‌های لازم را داشته باشد.

کلیه‌ی وسایلی که می‌خواهید در دکوراسیون حمام بگذارید باید با فضای موجود سنجیده شود و برترین مکان را پیدا کنید. مطمعن شوید که از نظر کاربردی همه‌ی وسایل را در جای مناسب خود قرار داده اید. از همان اول ساخت خانه باید دقت کنید که در طراحی دکوراسیون حمام چه کاشی و رنگی را برای حمام خود استفاده میکنید.

دکوراسیون حمام و نکاتی درخصوص چیدمان آن

دکوراسیون حمام یکی از قسمت‌های مهم خانه به شمار می‌رود

یکی از جا‌هایی که به علت فضای کوچک خود به طراحی ایده آل نیاز دارد، حمام می‌باشد. دکوراسیون حمام کوچک به یک امر چالش برانگیز تبدیل شده و نیازمند ایده پردازی و اجرای طرح‌های نوین می‌باشد. حمام بخشی از خانه به حساب می‌آید که شبیه سایر قسمت ها، طراحی آن حائز اهمیت است. با اجرای ایده‌های مبتکرانه و کاربردی در فضای حمام‌های کوچک میتوان دکوراسیونی بی نظیر در آن‌ها ایجاد نمود. کمبود نور و فضای کافی برای نگهداری وسایل و لوازم ضروری یکی از مشکلات حمام‌های کوچک است. یک طرح اصولی و کاربردی میتواند حمام کوچک را به فضای کاربردی و روشن تبدیل کند.

نکاتی در مورد دکوراسیون حمام

در طراحی همه‌ی قسمت‌های خانه‌ها و ادارات و شرکت‌ها حتماً باید به نکات مختلفی توجه کنید تا بتوانید بهترین دکوراسیون حمام را انتخاب کنید. حتماً باید با اصول طراحی حمام در تزیین حمام نیز آشنا شوید تا بهترین انتخاب را داشته باشید اکثر افراد از حمام بعنوان یک مکان برای استراحت و گرفتن انرژی از آب استفاده میکنند. این سبب شده تا حمام هم مانند سایر قسمت‌های خانه اهمیت قابل توجهی داشته باشد و در زیبایی دکوراسیون داخلی خانه تأثیر زیادی داشته باشد.

برای کاهش استرس و افزایش سلامتی، حمام یک مکان مناسب میباشد. امروزه بیشتر طراحان داخلی بدنبال ایجاد یک فضای ارامش بخش در منزل هستند پس بدنبال این هستند تا در زمینه‌ی افزایش زیبایی و طراحی دکوراسیون حمام پیشرفت‌هایی داشته باشند تا برای آرامش و راحتی بهترین فضا را ایجاد کنند.

* سیستم لوله کشی منزلتان را بررسی کنید:

سیستم لوله کشی منزل باید پیش از طراحی دکوراسیون حمام و مشخص کردن محل قرارگیری وان بررسی شود. برای این کار بهتر است از یک متخصص تأسیسات کمک بگیرید. محل مناسب قرار گرفتن وان حمام بسته به سیستم لوله کشی تعیین می‌شود. بهتر است توان پکیج یا آبگرمکن را نیز بررسی کنید از امکان تامین آب گرم کافی مطمئن شوید.

دکوراسیون حمام و نکاتی درخصوص چیدمان آن

هنگام انتخاب دکوراسیون حمام، خود را محدود به رنگ خاصی نکنید

* ترکیب کفپوش تیره با دیوار‌های روشن:

در دکوراسیون حمام دقت کنید که دیوار‌های تیره سبب می‌شوند فضای حمام‌های کوچک دلگیر و کوچک نشان داده شود، ولی دیوار‌های روشن نور را منعکس کرده و سبب میشود فضا روشن‌تر نشان داده شود. در حمام‌های کوچک بهتر است از رنگ‌های روشن استفاده شود و یا در صورت تمایل کفپوش تیره انتخاب کنید. اگر کفپوش حمامتان چوبی است، کاشی‌هایی را انتخاب کنید که با رنگ چوب همخوانی داشته باشند. انجام این کار سبب می‌شود چشمانتان از کف حمام در امتداد دیوار حرکت کند و فضا کوچک بنظر نیاید.

* برای فضای حمام قفسه و کمد طراحی کنید

با داشتن فضای کم میتوانید از قفسه بندی و دکوربندی شیک در دکوراسیون حمام بهره ببرید در صورتی که به درستی از عرض و طول فضا استفاده کنید. در صورتیکه طول حمام و دستشویی شما زیاد است با داشتن فرورفتگی‌های درون دیوار می‌توانید برای تزئین استفاده کنید و اگر عرض فضای شما بیشتر است قفسه بندی‌ها را بر روی دیوار عریض‌تر به کار ببرید. دست شما در انتخاب نوع قفسه کاملاً باز است.

در دکوراسیون حمام، شما نیازمند فضایی برای نگهداری از لوازم بهداشتی و شخصی، سشوار و ریش تراش، حوله و دستمال، شامپوها، نرم کننده‌ها و لوسیون‌ها هستید که این فضا باید مطابق با سلیقه و مدل حمامتان انتخاب شود. به عنوان مثال در صورت داشتن دیوار خالی در حمام، قراردادن چند شلف و طبقه بر روی آن می‌تواند ایده جذابی باشد، یا اگر فضایی بدون استفاده در زیر آینه حمامتان باقی مانده بهترین راه نصب کابینت است. قفسه شما طبق دو عامل سلیقه و نوع فضا، میتواند به صورت کمد کوچک، کابینت روشویی با کشو، شلف، شامپو باکس، قفسه قابل حمل و… باشد.

دکوراسیون حمام و نکاتی درخصوص چیدمان آن

نداشتن تهویه می‌تواند یکی از اشتباهاتی باشد که هنگام دکوراسیون حمام انجام می‌دهید

* انتخاب سینک روشویی مناسب

باید متناسب با فضای حمام، سینک روشویی را انتخاب کنید. برای حمام‌های کوچک باید از نمونه‌هایی که اندازه بزرگی ندارند، استفاده کنید. به همین منظور برای داشتن دکوراسیون حمام زیبا از سینک‌های روشویی که در کنج قرار می‌گیرند نیز استفاده کنید. این کار به استفاده بهینه از فضا نیز کمک میکند. استفاده از سینک روشویی شناور، یکی دیگر از ایده‌ها در این زمینه می‌باشد. با به کارگیری این مدل میتوان از فضای زیر آن نیز استفاده کرد.

* در دکوراسیون حمام از وان استفاده کنید

از لوازم مهم در دکوراسیون حمام می‌توان به وام اشاره کرد که هویتش را مشخص می‌کند. در صورتیکه فضای حمام شما قابلیت اسفاده از وان را دارد و بودجه شما نیز به خرید وان می‌رسد از استفاده آن دریغ نکنید. وان‌ها میتوانند به فضای حمام هویت بدهند. در هنگام خرید وان حمام، چند نکته کوچک را رعایت نمایید تا دچار مشکل نشوید. قابلیت شستشوی آسان برای وان حمام یکی از این نکات است. اجسام جرم گیر که آلودگی آن‌ها به راحتی تمیز نمی‌شود برای وان حمام به هیچ وجه مناسب نیستند همچنین در خرید وان حمام توجه کنید که جنس لغزنده نباشد تا دچار لغزش پا و سانحه در حمامنگردید. از دیگر نکاتی که در انتخاب مدل وان حمام باید رعایت نمایید انتخاب ابعاد وان به اندازه حمام شماست تا مسیر حرکت در حمام باز باقی بماند.

دکوراسیون حمام و نکاتی درخصوص چیدمان آن

هنگام تغییر دکوراسیون حمام بهتر است ابتدا نکات و ایده‌های جدید دکوراسیون را بررسی نمایید

* از توالت فرنگی دیواری استفاده کنید

اغلب از یک توالت فرنگی در فضای حمام، استفاده می‌شود. در طراحی دکوراسیون حمام، بهتر است کوچک‌ترین نوع توالت فرنگی را برای اینکه فضای کمتری اشغال کند، خریداری کنید و همچنین بر روی دیوار نصب کنید.

* حمام و دستشویی منزلتان را اصولی نورپردازی کنید

اغلبِ حمام و دستشوییِ خانه‌ها، دارای پنجره‌های کوچکی هستند و یا اصلاً فاقد پنجره هستند، به همین علت نور مناسبی وارد فضای آن‌ها نمی‌شود. بدین ترتیب برای داشتن دکوراسیون حمام زیبا باید نورپردازی آن‌ها را، به صورت اصولی و مناسب انجام دهید تا علاوه بر ایجاد جلوه‌ای زیبا، انجام دادن کار‌ها در آن هم برایتان آسان و بدون دردسر باشد و این نقص‌ها جبران شود.

توجه کنید، نور سقف حمام و یا سرویس بهداشتی که از پشت سَر به آینه روشویی تابیده می‌شود، در صورتتان سایه ایجاد می‌کند. براین اساس برای جلوگیری از بروز این مشکل و داشتن دکوراسیون حمام زیبا، از دیوارکوب‌هایی با لامپ سفید که دمای رنگ ۶۰۰۰ کلوینی دارند، در دو طرف آینه استفاده کنید تا بتوانید صورتتان را به رنگ واقعی خودش و بدون سایه ببینید، ولی در حالتی که نمی‌توانید در دو طرف آینه، دیوارکوب نصب کنید واز چراغی در بالای آینه به صورت افقی استفاده کنید.

دکوراسیون حمام و نکاتی درخصوص چیدمان آن

وان حمامی که در دکوراسیون حمام خود به کار می‌برید نباید فقط زیبا باشد

اگر فضای حمام یا دستشویی منزلتان بسیار بزرگ است و تمام محیط بوسیله چراغ‌های کنار آینه روشن نمی‌شوند، در طراحی دکوراسیون حمام از آویز یا چراغ‌های سقفی با نور زرد استفاده کنید تا به این وسیله نور محیط موردنیاز شما تامین شود. از چراغ سقفی توکار ضد آب برای نورپردازی بخشی که دوش می‌گیرید و یا بخشی که وان حمام قرار دارد، استفاده کنید تا آب و بخار آب سبب آسیب رساندن به آن نشود.

* با آینه فضای حمام را دلباز کنید

با انعکاس نور به آینه، فضای داخلی موردنظرتان بزرگتر و دلبازتر می‌شود. پس با اضافه کردن آینه در دکوراسیون حمام علاوه بر استفاده از آینه به زیبایی فضای حمام اضافه کنید. سعی کنید با اشکال هندسی مختلف آینه‌ها را خریداری کنید تا فضای حمام جلوه‌ای متفاوت‌تر داشته باشد.

* از ست سرویس بهداشتی متناسب استفاده کنید

ست سرویس بهداشتی باید با استایل کلی آن فضا هماهنگی و تطابق داشته باشد. از ست‌های به روز برای سرویس بهداشتی مدرن و امروزی استفاده کنید و از ست‌های کلاسیک برای سرویس بهداشتی سنتی استفاده کنید. در دکوراسیون حمام توجه کنید که جنس، طرح و رنگ ست سرویس بهداشتی باید با سایر وسایل موجود در آن مطابقت داشته باشد.

* انتخاب شیرآلات بهداشتی

صنعت تجهیزات بهداشتی ساختمانی مانند گذشته نیست و در تولید انواع شیرآلات بهداشتی تنوع بسیار زیادی بوجود آمده است. بعد از آنکه برای کاشی کاری و رنگ سرامیک تصمیمتان را گرفتید باید شیرآلات را انتخاب کنید. برای خرید شیرآلات حتماً به سبک دکوراسیون حمام توجه کنید. هر شیرآلاتی متناسب با فضای خاص خودش است.

* از پرده حمام غافل نشوید

ساده‌ترین راه برای تغییر دکوراسیون حمام، استفاده از پرده حمام است. در حالی که وان، دوش، سینک و سایر وسایل حمام از قبل نصب شده و ثابت هستند، پرده‌های حمام را به راحتی میتوان تعویض کرد و در نتیجه ظاهر حمام را متناسب با دکوراسیون تغییر داد.

دکوراسیون حمام و نکاتی درخصوص چیدمان آن

در طراحی دکوراسیون حمام، استفاده از فضای کافی برای دوش گرفتن و نور مناسب در حمام مهم است

منبع: سرپوش

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
1
5
دلت خوشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار