نان بروسکتا، پرطرفدارترین پیش غذا
کد خبر: ۲۱۱۱۰۶
تاریخ انتشار: 2021 May 09    -    ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
غذا‌های ایتالیایی جاش رو تو سفره ما ایرانی‌ها باز کرده و طرفدار‌های خاص خودشون رو دارن. شاید یکی از مهمترین دلایل این جذابیت برای طرفدارانش، استفاده از مواد اولیه سالم و بسیار متنوع و سه فاکتور اصلی غذا‌های ایتالیایی یعنی گوجه فرنگی، ریحان و پنیر باشه. “بروسکتا” که باید “ت” در آن با شدت تلفظ بشه، از پرطرفدارترین استارتر‌ها یا پیش غذاهاست.

نان بروسکتا چیست ؟ گوجه فرنگی و ریحان روی تکه های نان !

نان بروسکتا چیست ؟ گوجه فرنگی و ریحان روی تکه های نان !اختصاصی «تابناک با تو» - بروسکتا (به ایتالیایی: Bruschetta، تلفظ: [brusˈketta]) نام یک نوع پیش‌غذای ایتالیایی است که در نواحی مرکزی ایتالیا تهیه می‌شود و منشأ و تاریخچهٔ آن به ناحیهٔ توسکانی و سدهٔ پانزدهم می‌رسد. برای تهیهٔ این اشتهاآور، نان را گریل کرده و روی آن‌را سیر می‌مالند، سپس روغن زیتون کاملاً بکر، فلفل و نمک را بر روی آن می‌ریزند. همچنین در انواع مختلف امروزی آن ممکن است رویش را با فلفل قرمز تند، گوجه فرنگی، سبزیجات، انواع لوبیا، گوشت دودی و/یا پنیر بپوشانند. برای تهیهٔ پرطرفدارترین نوع بروسکتا در خارج از ایتالیا نیز از ریحان، گوجه فرنگی تازه، سیر و پیاز یا پنیر موتزارلا استفاده می‌شود.

بروسکتا معمولاً به عنوان اسنک یا اشتهاآور سرو می‌شود.

طرز تهیه بروسکتا یا بروشتا، پیش‌غذای ایتالیایی

غذا‌های ایتالیایی مدتی هست که جاش رو تو سفره ما ایرانی‌ها باز کردند و البته که طرفدار‌های خاص خودشون رو دارن. شاید یکی از مهمترین دلایل این جذابیت برای طرفدارانش، استفاده از مواد اولیه سالم و بسیار متنوع و همچنین سه فاکتور اصلی غذا‌های ایتالیایی یعنی گوجه فرنگی، ریحان و پنیر باشه. “بروسکتا” که باید “ت” در اون باشدت تلفظ بشه یکی از پرطرفدارترین استارتر‌ها یا پیش غذاهاست. این پیش غذا‌های راحت و خوشمزه و البته زیبا به عنوان “اُبتایزر” یا “اشت‌ها آور” هم استفاده میشه. همچنین این روز‌ها که همه برای مهمونی هاشون دنبال فینگرفود می‌گردن، میتونه گزینه آسون و جذابی به حساب بیاد. بروسکتا تنوع بسیار بسیار زیادی داره. امروز با هم اصلی‌ترین نوع اون رو مرحله به مرحله می‌بینیم.

نان بروسکتا

بروسکتا، یکی از بهترین راه‌ها برای لذت بردن از نعمت تابستان است. این پیش غذای کلاسیک ایتالیایی یک روش عالی برای گرفتن طعم و مزه گوجه فرنگی رسیده باغ، ریحان تازه، سیر و روغن زیتون روی تکه‌های نان فرانسوی یا ایتالیایی است.

* زمان آماده سازی: ۱۵ دقیقه
* زمان پخت: ۲۰ دقیقه
* زمان کل: ۳۵ دقیقه
* محصول: ۶ تا ۱۰ نفر

بروشتا (بروسکتا) چیست؟

بروسکتا که در ایران به نام بروشتا یا بروشکتا هم شناخته می‌شود، یکی از پیش غذا‌های ایتالیایی خوشمزه و محبوب در دنیاست که با استفاده از نان باگت (نان سیر)، روغن زیتون بکر و انواع سبزیجات تازه تهیه می‌شود و برای گیاهخواران و افراد وگن ایده آل می‌باشد.

در ایتالیا انواع بروشتا را با استفاده از سبزیجاتی مانند قارچ، بادمجان، گوجه فرنگی و انواع لوبیا تهیه می‌کنند.

ما در این مقاله آموزش درست کردن بروسکتا (بروشکتا) ایتالیایی خانگی خوشمزه با گوجه فرنگی را برای شما ارائه کرده ایم. با ما همراه باشید!

نان بروسکتا چیست ؟ گوجه فرنگی و ریحان روی تکه های نان !

مواد لازم بروسکتا

گوجه فرنگی:۴ عدد درشت
روغن زیتون:به مقدار لازم
ریحان تازه خرد شده:۱۰۰ گرم
جعفری تازه خرد شده:۱۰۰ گرم
پنیر پارمزان یا موتزارلا:۳۰۰ گرم
سیرله شده:۵ حبه
آویشن:۱ قاشق غذاخوری
پیازچه:۱۰۰ گرم
نمک و فلفل:به مقدار لازم
نان تست یا نان باگت کلفت:۱۰ برش

طرز تهیه بروسکتا

فر را قبل از شروع کار با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد یا ۳۵۶ درجه فارنهایت روشن کنید تا گرم شود.

گوجه فرنگی و پیازچه را ریز خرد کنید و به آن روغن زیتون، آویشن، جعفری، ریحان، نمک و فلفل اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید.

در صورت استفاده از نان باگت، آن‌ها را به قطر ۲ سانتیمتر و به شکل اریب برش بزنید.

با یک برس زیر و روی نان‌ها را با روغن زیتون چرب کنید و سیر‌های له شده را روی نان‌ها بمالید.

نان‌ها را در سینی فر بچینید و از مخلوط آماده شده گوجه فرنگی روی نان‌ها بریزید و بعد روی آن‌ها پنیر پارمزان رنده شده بریزید.

سینی فر را داخل فر قرار دهید و بگذارید تا نان‌ها به مدت ۱۰ دقیقه برشته شوند.

بروسکتا‌ها را با چند برگ ریحان تزئین کنید.

نان بروسکتا چیست ؟ گوجه فرنگی و ریحان روی تکه های نان !

نکته:

ریحان ایتالیایی یا بازیل عطر و بوی بهتری دارد که در صورت در دسترس بودن حتماً از این نوع ریحان استفاده نمایید.

برای تهیه بروسکتا از میتوان از ژامبون، حبوبات، پنیر خامه ای، پنیر فتا و انواع سبزیجات استفاده کرد

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار