روغن‌های طبیعی برای درمان سلولیت
کد خبر: ۲۱۱۰۴۲
تاریخ انتشار: 2021 May 09    -    ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
در طول قرن‌های گذشته، روغن‌های طبیعی در درمان بسیاری از بیماری‌ها، چه بیماری های پوستی یا انواع بیماری های داخلی بدن مورد استفاده قرار گرفته‌اند و بیش از 90 نوع روغن اساسی وجود دارد که توسط متخصصین پوست برای درمان بسیاری از بیماری‌ها توصیه می‌شود.

روغن‌های طبیعی برای درمان سلولیت

روغن‌های طبیعی برای درمان سلولیتاختصاصی تابناک با تو؛ در طول قرن‌های گذشته، روغن‌های طبیعی در درمان بسیاری از بیماری‌ها، چه بیماری های پوستی یا انواع بیماری های داخلی بدن مورد استفاده قرار گرفته‌اند و بیش از 90 نوع روغن اساسی وجود دارد که توسط متخصصین پوست برای درمان بسیاری از بیماری‌ها توصیه می‌شود.


سلولیت یکی از مشکلات شایع پوستی است که بسیاری از خانم ها از آن رنج می برند و بیشتر در لگن، ران، باسن و شکم به دلیل تورم چربی جمع شده در زیر پوست، ظاهری کلوخه ای دارد.

سلولیت فقط در افراد دارای اضافه وزن وجود ندارد و به احتمال زیاد ژنتیک نقش بیشتری در شکل‌گیری سلولیت دارد. به گزارش Health Line سلولیت یک بیماری پزشکی جدی نیست، اما ممکن است ظاهر آن برای برخی ناراحت کننده باشد، زیرا یک مطالعه در سال 2014 نشان داد که تا 90٪ از زنان پس از بلوغ نگرانی های زیبایی در مورد سلولیت دارند در حالی که فقط 2٪ از مردان از همین نگرانی رنج می برند.

روغن‌های طبیعی برای درمان سلولیت

۱. روغن ارس (سرو کوهی): روغن ارس به دلیل خواص خارق العاده خود، سلولیت را به طور موثر و سریع درمان می‌کند. زیرا باعث کاهش احتباس مایعات در زیر پوست می‌شود و این باعث کاهش سلولیت می شود.

۲. روغن لیمو: روغن لیمو به دلیل دارا بودن فواید دارویی فراوان از محبوبیت گسترده ای برخوردار است زیرا به دفع سموم کمک می‌کند و همچنین حاوی ترکیباتی است که به عنوان ادرار آور عمل می‌کنند، که از احتباس مایعات در بدن جلوگیری می‌کند که به از بین بردن سلولیت کمک می کند.

روغن‌های طبیعی برای درمان سلولیت

۳. روغن گریپ فروت: از روغن گریپ فروت که با روغن زیتون رقیق شده است می توان برای ماساژ قسمتهای سلولیت دار بدن استفاده کرد، زیرا برای دفع سموم از سلول‌ها کار می‌کند، گفتنی است خوردن روغن گریپ فروت با مقداری آب گرم در صبح به کاهش اشتها کمک می‌کند و پرخوری را از بین می‌برد.

از روغنهای اساسی نباید مستقیماً روی پوست استفاده شود زیرا روغنهای بسیار قوی هستند و باعث تحریک پوست می شوند، بنابراین روغنهای اساسی باید با روغنهای حامل مخلوط شوند و روغنهای حامل رایج موجود در هر خانه شامل روغن نارگیل یا روغن زیتون است.

می توانید این مخلوط را با افزودن یک تا 5 قطره روغن ارس، روغن لیمو یا روغن گریپ فروت به یک قاشق چای ‌خوری روغن نارگیل یا روغن زیتون آماده کنید و ناحیه‌ای که سلولیت دارد را ماساژ دهید و این فرآیند را دو بار در روز تکرار کنید تا نتیجه بدهد.

شاید برایتان سوال به وجود بیاید: چگونه روغن لیمو و یا گریپ‌فروت داشته باشیم

طرز تهیه روغن لیمو ترش در خانه

روش اول

به گزارس وبسایت "کوکا" لیمو ترش های تازه و ارگانیک رسیده که رنگ آن ها زرد روشن باشد را خریداری کرده و خوب بشویید و خشک کنید. (6 تا لیمو ترش استفاده کنید.)

پوست لیمو ترش ها را جدا کنید، با یک دستمال نخی تمیز خوب خشک کنید و بگذارید یک ساعت دیگر در محیط بمانند تا کاملا خشک شوند و رطوبت نداشته باشند. اگر پوست های لیمو مرطوب باشند احتمال رشد باکتری ها و کپک زدن روغن بیشتر می شود.

پوست لیمو ترش ها را جدا کنید، حالا آن ها را در یک ظرف شیشه ای بریزید. (توجه داشته باشید که فقط پوست ها را می توان برای تهیه روغن لیمو ترش استفاده کرد نه میوه ی آن را)

بر روی آن ها روغن زیتون بکر بریزید، روغن زیتون باید بر روی پوست لیمو ها را بپوشاند. (برای 6 عدد لیمو ترش باید 3 فنجان روغن زیتون استفاده کنید.) و بگذارید 2 هفته بماند.

درب ظرف شیشه ای را محکم ببندید و برای 2 هفته در یک جای خشک و خنک و دور از نور مستقیم خورشید نگه دارید.

پس از 2 هفته، روغن را از صافی رد کنید تا پوست لیمو ها گرفته شود. روغن لیمو آماده است، آن را در ظرفی شیشه ای بریزید و در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

 

روش دوم

لیمو ترش های تازه و ارگانیک رسیده که رنگ آن ها زرد روشن باشد را خریداری کرده و خوب بشویید و خشک کنید. (6 تا لیمو ترش استفاده کنید.)

لیمو ترش ها را با آب سرد بشویید.

پوست لیمو ترش ها را جدا کنید، با یک دستمال نخی تمیز خوب خشک کنید و بگذارید یک ساعت دیگر در محیط بمانند تا کاملا خشک شوند و رطوبت نداشته باشند. اگر پوست های لیمو مرطوب باشند احتمال رشد باکتری ها و کپک زدن روغن بیشتر می شود.

پوست لیمو ترش ها را جدا کنید.

حالا آن ها را در یک قابلمه استیل بریزید. (توجه داشته باشید که فقط پوست ها را می توان برای تهیه روغن لیمو ترش استفاده کرد نه میوه ی آن را.)

بر روی آن ها روغن نارگیل خانگی بریزید، روغن نارگیل باید بر روی پوست لیمو ها را بپوشاند. (برای 6 عدد لیمو ترش باید 3 فنجان روغن نارگیل استفاده کنید.)

ظرف را بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم بگذارید و اجازه دهید تا روغن و پوست لیمو ها به مدت 5 دقیقه بجوشند.

ظرف حاوی پوست لیمو ترش و روغن نارگیل را بر روی حرارت بگذارید تا 5 دقیقه بجوشد

از روی حرارت بردارید و اجازه دهید به مدت چند ساعت در همان حال بماند تا عصاره ی پوست لیمو خوب در بیاید.

از صافی رد کنید، در یک ظرف شیشه ای تمیز و خشک بریزید و در یخچال یا کابینت نگهداری کنید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار