معدن طزره دامغان تا اطلاع ثانوی تعطیل شد
کد خبر: ۲۱۰۹۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 May 07    -    ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
در پی وقوع حادثه ریزش تونل ۴۲ و k۱۳ زغال‌سنگ البرز شرقی در منطقه طزره دامغان و جان باختن ۲ کارگر این معدن، فعالیت در این کارگاه از معدن زغال‌سنگ تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

در پی وقوع حادثه ریزش تونل ۴۲ و k۱۳ زغال‌سنگ البرز شرقی در منطقه طزره دامغان و جان باختن ۲ کارگر این معدن، فعالیت در این کارگاه از معدن زغال‌سنگ تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

قرار است در پی این حادثه گزارش اداره بازرسی کار استان سمنان در سریع‌ترین زمان ممکن به مراجع قضایی دامغان تحویل شود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان سمنان ضمن اظهار تأسف از جان باختن میلاد روشنایی و سید اصغر افضلی کارگران محبوس در تونل شماره 42 معدن طزره دامغان گفت: در پی این حادثه تلخ معدن 42 زغال‌سنگ طزره دامغان تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

اسماعیل غنیان با بیان اینکه با کشف اجساد 2 کارگر تونل 43 از معدن زغال‌سنگ در منطقه طزره دامغان، عملیات 6 روزه نجات که بی‌وقفه با تلاش شبانه‌روزی 150 نفر از اعضای تیم‌های امداد و نجات و کارگران باتجربه شرکت زغال‌سنگ البرز شرقی در جریان بود؛ به پایان رسید افزود: گزارش دقیق وقوع حادثه در سریع‌ترین زمان ممکن پس از تکمیل بررسی‌ها، کشف عوامل اصلی وقوع حادثه و بررسی جوانب امر و نیز جمع‌بندی نهایی موضوع، از سوی اداره بازرسی کار استان تنظیم و به مراجع ذی‌صلاح تحویل خواهد شد.

وی با اشاره به صدور دستور تعطیلی معادن ریزش کرده تا اطلاع ثانوی بیان کرد: بلافاصله پس از اتمام عملیات امداد و نجات و کشف پیکر بی‌جان کارگران محبوس، تمام فعالیت‌های تونل‌های k12 و k13 و تونل 42 تا زمان تعیین تکلیف قطعی وضعیت آن، تعطیل و همه کارگران از محیط کارگاه خارج می‌شوند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان سمنان همچنین از تعطیلی کامل همه بخش‌ها و کارگاه‌ها و تونل‌های معدن 42 زغال‌سنگ شرکت البرز شرقی در طزره دامغان تا تعیین تکلیف و ارزیابی قطعی وضعیت معدن، با هماهنگی دادستان دامغان، معاون معدنی‌ و مدیر ایمنی شرکت البرز شرقی خبر داد.

تونل k12، k13 و نیز تونل شماره 42 معدن زغال‌سنگ شرکت البرز شرقی واقع در منطقه طزره دامغان، حوالی ساعت 12 روز شنبه، یازدهم اردیبهشت‌ماه دچار ریزش شده و 2 معدنچی این معادن در یکی از این تونل‌ها محبوس شدند.

بلافاصله پس‌ازاین حادثه عملیات نجات این 2 کارگر محبوس در معدن ریزش کرده آغاز شده و 150 نیروی متخصص معدن در قالب پنج گروه 30 نفره به صورت شبانه‌روزی کار آواربرداری و نجات این کارگران را انجام دادند.

سرانجام و پس از 6 روز از آغاز عملیات نجات، ساعت 19 روز گذشته پیکر بی‌جان این 2 کارگر در یکی از تونل‌های ریزش کرده پیدا شده و عملیات نجات نیز پایان یافت.

تسنیم

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
0
0
به صورت شبانه روزی؟؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار