مصرف چند عدد تخم مرغ در هفته منجر به مرگ می شود؟
کد خبر: ۲۱۰۸۶۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2021 May 06    -    ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
مطالعه‌ای تازه نشان داده است که زیاده‌روی در مصرف هفتگی تخم‌مرغ می‌تواند باعث مرگ زودرس افراد شود.
به نقل از روزنامه انگلیسی "The Sun"، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که خوردن فقط سه عدد تخم مرغ در هفته می‌تواند خطر مرگ را در جوانان افزایش دهد.
 
مصرف چند عدد تخم مرغ در هفته منجر به مرگ می شود؟
 
کارشناسان در این مطالعه هشدار دادند که زرده تخم مرغ سرشار از کلسترول و چربی است که می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان، حملات قلبی و سکته مغزی را افزایش دهد.
 
این مطالعه که در مجله "PLOS Medicine" منتشر شد، نشان داده است که مصرف سه عدد تخم مرغ در هفته خطر مرگ زودرس را یک پنجم افزایش می‌دهد.
 
نتایج نشان می‌دهد کسانی که ۳۰۰ میلی گرم کلسترول اضافی در روز مصرف می‌کنند - حدود سه تخم در هفته - ۱۹ درصد بیشتر در معرض مرگ هستند.
 
پروفسور یو ژانگ استاد دانشگاه ژجیانگ چین می‌گوید: در این مطالعه، ارتباط مصرف تخم مرغ با بیماری‌های قلبی عروقی و مرگ ناشی از سرطان بررسی شد.
 
اگر طرفدار تخم مرغ هستید، فقط سفیده آن را مصرف کنید
 
او افزود: افزایش میزان مرگ و میر مرتبط با مصرف تخم مرغ به طور قابل توجهی تحت تأثیر کلسترول قرار گرفت.
 
در دوره گذشته، میزان مرگ و میر ناشی از سرطان و بیماری‌های قلبی عروقی به ترتیب ۲۴ و ۱۶ درصد افزایش یافته است.
 
اکنون کارشناسان از مردم می‌خواهند فقط سفیده تخم مرغ را مصرف کنند.
 
این تحقیق همچنین نشان داد که دوستداران مرغ هم در معرض شدید بیماری‌های دیگر از جمله بیماری‌های تنفسی، آلزایمر و دیابت هستند.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
4
1
من متخصص تغذیه نیشتم لاکن نظرم در خصوص مضر بودن مصرف حتی ۳ تخم مرغ در هفته به نظر پروفسور یوژانگ نزدیک است لذا هموطنان سعی کنند علاوه بر اینکه مصرف تخم مرغ در هفته را به یک عدد کاهش دهند از مصرف مرغ هم جددن خوداری کنند چون در مرغداری های کشور علاوه بر اینکه از میزان زیادی آنتی بیوتیک استفاده میشود به مرغ ها تریاک هم داده میشود تا کمتر یه بیماری مبتلا شوند.

شما اگر یک با به مرغداری بروید یا مرغ های پرورشی رو از نزدیک ببینید حتمن متوجه میشوید که این مرغ ها چقدر خواب آلود و خسته هستند و توانایی حرکت هم ندارند دقیقن مثل یک فرد معتاد حالا شما این مرغ ها رو با مرغ های محلی که در روستا ها پرورش داده میشوند مقایسه کنید. مرغ های محلی مثل جت حرکت میکنند و شما اصلن نمیتونید اونها رو بگیرید اینقدر که چابک هستند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
0
0
این حرفا هیچ مبنای علمی و تجربی دقیقی ندارد هر از گاهی برای شهرت یا اسم و رسم و دلایل دیگه مطرح میشود . هنوز یادمه ابتدای دهه 70 یهو همین موج ضد تخم مرغ اوج گرفت و گفتن فلان کس و فلان موسسه و پژوهشگاه گفته نخورید که کلسترول داره و میکشه و سکته میاره و از این حرفا دقیقا عین همین حرفای بالا بعد از چندین سال باز یه عده از پزشکها و متخصصین تغذیه این نظرات را رد کردن گفتن بخورید و تازه تاکید هم کردن هفته ای 3 عدد برای بدن لازمه حتی برای افراد سالمند !! این تناقض گوئی آنزمان فضای مجازی نبود اما از تلویزیون و روزنامه های بطور وسیع منتشر شد و خیلیها حتما یادشون هست بنابر این تا مرجع معتبر و دقیقی نظر نداده نباید این دست خبرها منتشر بشه .
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار