آموزش تزیین خانه برای جشن الفبا
کد خبر: ۲۱۰۷۶۵
تاریخ انتشار: 2021 May 06    -    ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
تمام شدن سال تحصیلی برای یک کلاس اولی آغاز راهی جدید است در مسیر کسب دانش و مطالعه و کسب آگاهی. پس جشن الفبا تنها برای پایان آموزش الفبا نیست، بلکه با جشن الفبا آغاز این راه پر فراز و نشیب را به فرزندتان نوید می‌دهید و به او می‌آموزید که برای سختی‌های این مسیر شادمان و امیدوار باشد.

آموزش تزیین خانه برای جشن الفبا

آموزش تزیین خانه برای جشن الفبا«تابناک با تو» - تمام شدن سال تحصیلی برای یک کلاس اولی آغاز راهی جدید است در مسیر کسب دانش و مطالعه و کسب آگاهی. پس جشن الفبا تنها برای پایان آموزش الفبا نیست؛ بلکه با جشن الفبا آغاز این راه پر فراز و نشیب را به فرزندتان نوید می‌دهید و به او می‌آموزید که برای سختی‌های این مسیر شادمان و امیدوار باشد. امسال هم مانند سال گذشته به خاطر موج جدید شیوع بیماری کرونا جشن الفبای کلاس اولی‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود. برای اینکه فرزندان بتوانند لذت جشن را از نزدیک تجربه کنند بهتر است این کار را در خانه انجام دهید. پس به ایده‌ها و آموزش تزیین خانه برای جشن الفبا نیاز خواهید داشت.

آموزش تزیین خانه برای جشن الفبا

ایده برای تزیین میز جشن الفبا

در ابتدای آموزش تزیین خانه برای جشن الفبا بهتر است با تزیینات شروع کنیم. تزیینات مناسب می‌توانند بسیار مهیج باشند و فرزندتان را برای جشن الفبای جمع وجور خانگی سر ذوق بیاورد. پس دست به کار شوید و یک میز زیبا و دلنشین برای کلاس اولی تان بچینید. ایده‌های مختلفی برای این کار وجود دارد و شما می‌توانید با ساده‌ترین وسایل یک میز زیبا برای جشن الفبا بچینید.

قبل از هر کاری لازم است به حال دیوار پشت میز فکری کنید. ساده‌ترین کار استفاده از ریسه‌های کاغذی است. اگر فرصت و ذوق ساختن کاردستی دارید، می‌توانید با کمک فرزندتان یک ریسه بلند بسازید و حروف الفبا را روی آن بچسبانید. سعی کنید از مقوا‌های رنگارنگ برای این کار استفاده کنید تا جلوه بصری شادابی ایجاد کند.
بادکنک‌ها ساده‌ترین و جذاب‌ترین تزیینی‌هایی هستند که می‌توان برای هر مناسبتی استفاده کرد. می‌توانید بادکنک‌هایی تهیه کنید که حروف الفبا روی آن‌ها چاپ شده اگر پیدا نکردید، می‌توانید چند نمونه از حروف الفبا را از روی مقوای رنگی برش بزنید و از بادکنک‌های باد شده آویزان کنید.
نی‌های بادکنک هم ایده‌های خوبی برای قرار دادن آن‌ها روی میز هستند. با کمک نی‌ها می‌توانید بدون نیاز به گاز هلیوم بادکنک‌ها را به شکل ایستاده نگه دارید و حروف الفبا را از آن‌ها آویزان کنید.
مهره‌های ریز رنگی را از سیم مفتول گل سازی رد کنید و رشته‌های حدود ۳۰ یا ۴۰ سانتی درست کنید. حالا می‌توانید با خم کردن این رشته‌ها آن‌ها را تبدیل به حروف الفبا کنید و روی دیوار یا پایین رومیزی نصب کنید.
با مقوا‌های رنگی اشکال هندسی بزرگ برش بزنید و روی هر کدام با رنگ متضاد یکی از حروف الفبا را بچسبانید و مثل بادکنک از دیوار یا سقف آویزان کنید.
فوم‌ها هم وسیله‌های مناسبی در تزیین خانه برای جشن الفبا هستند. می‌توانید حروف الفبا را از فوم برش بزنید. سپس ورقه‌های فوم را به شکل بادبزن درست کنید و دو سر بادبزن‌ها را به هم وصل کنید و حروف الفبا را از آن‌ها آویزان کنید. این تزیینات را می‌توانید هم روی دیوار بچسبانید هم از سقف آویزان کنید.
درست کردن حروف نمدی هم تزیین خانه برای جشن الفبا را زیباتر می‌کند. البته اگر حوصله و زمان کافی برای دوخت و دوز داشته باشید. می‌توانید چند حرف الفبا را برای نمونه و در سایز بزرگ بدوزید و روی دیوار نصب کنید.
ایده دیگری که برای تزیین میز جشن الفبا وجود دارد تهیه حروف الفبا به تعداد زیاد است. می‌توانید از مقوا یا فوم تعداد زیادی حروف الفبا را دوربری کنید و روی رومیزی به شکل پراکنده پخش کنید. حتی روی قسمت آویزان رومیزی هم حروف الفبا را به شکل پراکنده بچسبانید.
یک دایره بزرگ از مقوای رنگی تهیه کنید و روی رومیزی نصب کنید و پیام تبریک جشن الفبا را به نام فرزندتان روی آن بنویسید.

آموزش تزیین خانه برای جشن الفبا

آموزش تزیین خانه برای جشن الفبا

هدیه مناسب برای جشن الفبا

در قدم بعدی آموزش تزیین خانه برای جشن الفبا به سراغ هدیه‌ها می‌رویم. هدیه‌های مختلفی می‌توانید برای جشن الفبای فرزندتان تهیه کنید؛ اعم از کتاب‌های مناسب سن او، دفتر و لوازم تحریر، یا هدیه‌های دست ساز. هر هدیه‌ای که تهیه می‌کنید آن‌ها را طوری بسته بندی کنید و روی میز بچینید که مکملی در تزیین خانه برای جشن الفبا باشد.

می‌توانید از همان ایده حروف نمدی استفاده کنید و حروف اسم فرزندتان را با نمد درست کنید و به شکل پراکنده روی یک تکه پارچه نمدی بچسبانید و با گل و برگ نمدی آن را تزیین کنید. این پارچه را داخل یک قاب مناسب بگذارید و به عنوان یادگاری از جشن الفبای ۱۴۰۰ آن را امضا کنید.
دایره‌های نمدی متوسط به اندازه سیب به تعداد حروف الفبا برش بزنید و به صورت دوتایی با چسب حرارتی به هم وصل کنید و یک سیخ چوبی بین آن‌ها قرار دهید. وقتی چسب محکم شد حروف الفبا را روی هر کدام بچسبانید و به عنوان هدیه یا گیفت روز جشن الفبا به اعضای خانواده هدیه بدهید.
کتاب‌های مناسب سن فرزندتان هم هدیه مناسبی برای جشن الفبا هستند؛ چون هم او را خوشحال می‌کنند و هم تمرین مناسبی برای تثبیت حروف الفبا و آموزش روخوانی صحیح به او خواهد بود.
جورچین‌های الفبا هم هدیه‌های خوبی هستند؛ هم با مناسبت جشن الفبا جور در می‌آیند هم به فرزندتان کمک می‌کنند که آموخته‌های خود را تثبیت کند. این جورچین‌ها انواعی دارند؛ از جمله جورچین‌های پازلی، جورچین‌هایی که کودک برای تصویر کلمه می‌سازد یا جدول‌های کلمات.

آموزش تزیین خانه برای جشن الفبا

شکل کلاه برای جشن الفبا

تزیین خانه برای جشن الفبا یک طرف کلاه جشن الفبا یک طرف. بچه‌ها معمولا علاقه زیادی به گذاشتن کلاه‌ها و تاج‌های تولد و جشن دارند و با این کار ذوق زیادی پیدا می‌کنند. پس با تهیه کلاه با تم جشن الفبا می‌توانید فرزندتان را خوشحال کنید. کلاه جشن الفبا به صورت آماده در بازار در تنوع فراوان موجود است. اما کار اختصاصی و ویژه لذت متفاوتی دارد. می‌توانید کلاه جشن الفبای فرزندتان را خودتان درست کنید.

ایده کلاه فارغ التحصیلی جشن الفبا در منزل را برای فرزندتان جذاب خواهد کرد. کلاه فارغ التحصیلی از یک مربع و یک مستطیل بلند تشکیل شده است. به این صورت که دو سر مستطیل را طبق اندازه سر فرزندتان به هم می‌چسبانید، استوانه‌ای تشکیل می‌شود. سمت بالای آن را برش‌های دو سانتیمتری با فاصله سه یا چهار سانت بزنید و برش‌ها را به داخل تا کنید. با این کار سطحی ایجاد می‌شود که به راحتی می‌توانید قسمت مربع را روی کلاه قرار دهید. یک شرابه با رنگ متضاد روی کلاه بچسبانید تا روی صورت فرزندتان آویزان شود.
کلاه‌های بوقی، شکل ساده و همیشگی کلاه برای جشن‌ها بوده اند. می‌توانید این کلاه را از جنس مقوا تهیه کنید و روی آن را با حروف الفبای مختلف از جنس مقوا یا فوم یا نمد تزیین کنید.
تاج هم ایده‌ای است که می‌توانید با استفاده از فوم یا مقوا درست کنید و روی آن عکس فرزندتان را بچسبانید یا نام او را با حروف الفبای کاغذی بنویسید و روی سرش بگذارید.

آموزش تزیین خانه برای جشن الفبا

پذیرایی جشن الفبا

وقتی تزیین خانه برای جشن الفبا را تکمیل کردید، لازم است برای خودتان و خانواده وسایل پذیرایی مهیا کنید.

کیک رایج‌ترین وسیله پذیرایی و اولین گزینه‌ای است که برای جشن الفبا لازم است که می‌توانید آن را با نوشتن حروف الفبا یا عبارت «جشن الفبا مبارک» تزیین کنید.
کیک‌های فنجانی هم از خوراکی‌های جذابی هستند که می‌توانید هم به عنوان پذیرایی از آن استفاده کنید هم با نوشتن حروف الفبا روی هر کدام از آن‌ها زیبایی بیشتری به تزیین خانه برای جشن الفبا بدهید.
اگر اهل چالش‌های شیرینی پزی هستید بیسکویت‌های کوچک رنگارنگ پیشنهاد خوبی برای پذیرایی هستند. می‌توانید بیسکویت‌های ساده درست کنید و با کرم‌های رنگی حروف الفبا را روی آن بنویسید. در ضمن می‌توانید خمیر بیسکویت را به شکل حروف الفبا داخل فر بگذارید که بعد از پخته شدن نیازی به تزیین خاصی نداشته باشد.
میان وعده‌هایی مانند ذرت بوداده و تافی‌های رنگی هم می‌توانند به عنوان تزیین خانه برای جشن الفبا به کار روند. میان وعده‌ها را هم می‌توانید داخل پاکت‌های مقوایی آماده با تم جشن الفبا بریزید هم داخل پاکت‌های مقوایی که خودتان درست کرده اید و با حروف الفبای مقوایی روی آن را تزیین کرده اید.
آبمیوه‌های آماده هم مکمل مناسبی برای پذیرایی جشن الفبا هستند. برای تزیین میز جشن الفبا می‌توانید روی پاکت آبمیوه کاغذ رنگی بچسبانید و روی هر کدام یکی از حروف الفبا را بنویسید. یا می‌توانید از جلد‌های آبمیوه آماده که با تم اصلی هماهنگ است استفاده کنید.

درست است که امسال مثل سال‌های قبل امکان برگزاری جشن الفبا با جمعیت زیاد وجود ندارد، اما اصل کار فرزند شماست که به افتخار یادگیری الفبا و به پایان رساندن یک سال تحصیلی برای او جشن می‌گیرید. بنابراین، حتی در ابعاد کوچک و ساده تزیین منزل برای جشن الفبا را انجام دهید و پایان سال اول دبستان را برای او به همراه خاطرات شیرین رقم بزنید.

منبع: خوگر نیوز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار