استفاده از ضدتعریق بعد از دوش صبح‌گاهی اشتباه است!
کد خبر: ۲۱۰۷۶۴
تاریخ انتشار: 2021 May 07    -    ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
مراقبت از زیبایی و پوست یک روال بسیار حساس و گا‌ه دارای ترفند‌ها و هک‌های بسیار کوچک، اما مهم است. مثلا در هنگام دوش گرفتن از نرم‌کننده برای لطافت بیشتر موی سر استفاده کنید یا بلافاصله پس از دوش گرفتن، هنگامی که هنوز پوست بدن شما مرطوب است، از لوسیون استفاده کنید تا هیدراتاسیون یا آب‌رسانی کافی به بدن شما انجام شود.

استفاده از ضدتعریق بعد از دوش صبح‌گاهی اشتباه است؛ چه زمانی بهترین کارایی را دارد؟

استفاده از ضدتعریق بعد از دوش صبح‌گاهی اشتباه است؛ چه زمانی بهترین کارایی را دارد؟«تابناک با تو» - مراقبت از زیبایی و پوست یک روال بسیار حساس و گا‌ه دارای ترفند‌ها و هک‌های بسیار کوچک، اما مهم است. مثلا در هنگام دوش گرفتن از نرم‌کننده برای لطافت بیشتر موی سر استفاده کنید یا بلافاصله پس از دوش گرفتن، هنگامی که هنوز پوست بدن شما مرطوب است، از لوسیون استفاده کنید تا هیدراتاسیون یا آب‌رسانی کافی به بدن شما انجام شود.

اما شاید در برنامه پس از دوش چیزی هست که باید در انجام آن تجدیدنظر کنید: استفاده از ضد عرق سریعا پس از خشک کردن بدن با حوله برای اینکه در تمام روز بدن شما بوی نامطبوعی ندهد!

«تیلر هولمیگ»، مدیر جراحی پوست، لیزر و زیبایی دانشگاه تگزاس در آستین می‌گوید: «ضد عرق‌ها هنگام استفاده روی پوست تمیز و خشک بهترین عملکرد را دارند.»

اما این متخصص زیبایی و مراقبت از پوست ادامه می‌دهد: «از آن‌جا که ما به طور معمول شب‌ها کمتر عرق می‌کنیم؛ استفاده از ضد عرق‌ها در غروب و اوایل شب به بهبود کارایی کمک می‌کند.»

پس، می‌توان این‌طور گفت که کار درست دوش گرفتن در طول شب و استفاده از ضد عرق‌ها پس از استحمام آن ساعت است. شاید بهتر باشد دوش‌های خود را به جای ابتدای صبح به آخر شب و پیش از خواب تغییر دهید.

چرا زدن ضد تعریق‌ها پیش از خواب بهترین کارایی را دارد؟

استفاده از ضدتعریق بعد از دوش صبح‌گاهی اشتباه است؛ چه زمانی بهترین کارایی را دارد؟

دکتر هولمیگ توضیح می‌دهد بیشتر ضد تعریق‌ها براساس آلومینیوم ساخته شده‌اند. آلومینیوم مجاری عرق را مسدود می‌کند تا میزان عرق رسیده به سطح پوست کاهش پیدا کند.

وقتی از ضد تعریق‌ها روی یک پوست خشک و تمیز استفاده می‌کنید؛ نمک‌های آلومینیوم با عرق‌ها مخلوط شده تا دهانه غدد عرقی را ببندند.

اما اگر یک مام ضد عرق را درست پس از دوش گرفتن و با بدن خیس و مرطوب یا در حالتی که بدن گرم و عرق کرده است، استفاده کنید، نمک‌های آلومینیوم قبل از ورود به پوست با عرق‌ها مخلوط می‌شوند. بنابراین، لایه مسدودکننده پیش از آنکه وارد پوست شده و مانع از ترشح غدد عرقی شود، در یک لایه بالاتر از سطح پوست شکل می‌گیرد. در این صورت فایده‌ای ندارند جز اینکه سریع شسته شده و از بین می‌روند.

دکتر هولمیگ می‌گوید: «ضد تعریق‌ها دقیقا همانند درپوش وان هستند. باید درست در زمان و موقعیت مناسب استفاده شوند وگرنه کارایی خود را از دست داده و فقط در وان آب شناور می‌شوند.»

دئودورانت چطور؟

استفاده از ضدتعریق بعد از دوش صبح‌گاهی اشتباه است؛ چه زمانی بهترین کارایی را دارد؟

دئودورانت‌ها با ضد تعریق‌ها متفاوت هستند.

دکتر هولمیگ می‌گوید: «در واقع دئودورانت‌ها به کاهش عرق بدن کمک نمی‌کنند؛ در عوض، آن‌ها با خنثی‌سازی باکتری‌ها و با انتشار رایحه‌ای که بوی بدن را پنهان می‌کند، بوی بد عرق را از بین می‌برند.»

چون محصولات زیادی در بازار هست که برخی ضد تعریق، برخی دئودورانت و برخی هم ترکیبی از این دو هستند؛ بهتر است پیش از خرید کمی درباره محصول تحقیق کرده و مطمئن شوید چه نوعی است و برای چه زمانی می‌خواهید مصرف کنید. آیا دنبال محصولی برای از بین بردن بوی عرق هستید یا محصولی که مانع از عرق کردن شما می‌شود؟

اگر مطمئن نیستید چه محصولی می‌خرید؛ بهتر از متخصص پوست خود سوال کنید.

اگر صبح دوش می‌گیرید …

استفاده از ضدتعریق بعد از دوش صبح‌گاهی اشتباه است؛ چه زمانی بهترین کارایی را دارد؟

اگر عادت داریم صبح‌های زود دوش بگیریم و بعد از خانه بیرون برویم؛ کدام‌یک از ضد تعریق یا دئودورانت را استفاده کنیم؟

دکتر هولمیگ می‌گوید: «این یکی از موضوعاتی است هر شخص براساس تمایل و نوع فعالیت خود می‌تواند یک ضد تعریق یا خوشبویی را انتخاب کند.»

اگر صبح زود دوش می‌گیرید و پس از آن ضد تعریق می‌زنید، چون دوست دارید احساس طراوت و بدون عرق داشته باشید؛ شاید خوب باشد و نیازی نیست فشاری برای تغییر این عادت قرار دهید.

اگر عادت دارید از دئودورانت استفاده کنید و فقط دنبال از بین بردن بوی عرق هستید و نیازی به جلوگیری از عرق‌ریزی ندارید؛ باز نیازی نیست که تغییر عادت دهید و سراغ ضد تعریق‌ها بروید.

اما اگر کاری که انجام می‌دهید، جوابگو نیست و مثلا هر روز یکی دو ساعت پس از خروج از خانه سراسر خیس عرق می‌شوید؛ بهتر است سراغ گزینه بعدی بروید و محصول خود را تغییر دهید. مثلا، اگر تا کنون از دئودورانت استفاده کردید، ولی نیاز دارید از تعریق جلوگیری شود، باید سراغ یک محصول ضد تعریق قوی بروید.

به هر حال، ایده‌آل‌ترین حالت دوش گرفتن در پیش از خواب و تمیز کردن کامل بدن و استفاده از ضدتعریق‌ها است تا فردا صبح تا حدودی عرق‌ریزی نداشته باشید. فقط پیش از خواب زمان کافی بدهید تا جلوی عرق‌ها گرفته شود.

منبع: یک پزشک

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار