عکس روز: موج سفرهای بزرگ در چین
کد خبر: ۲۱۰۵۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 May 03    -    ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶
با این تصاویر نگاهی می‌افکنیم به جهان پیرامون‌مان. تصاویری از رویدادهای خارق‌العاده یا روزمره، از زیبایی‌ها و زشتی‌ها. و البته در این تصاویر همیشه انسان‌ها و حیوانات جایگاهی خاص دارند.

عکس روز: موج سفرهای بزرگ در چین«تابناک باتو» ـ با این تصاویر نگاهی می‌افکنیم به جهان پیرامون‌مان. تصاویری از رویدادهای خارق‌العاده یا روزمره، از زیبایی‌ها و زشتی‌ها و البته در این تصاویر همیشه انسان‌ها و حیوانات جایگاهی خاص دارند.

عکس روز: موج سفرهای بزرگ در چین

روزی روزگاری ترابی
این ماشین ساده و بی زرق و برق سال‌ها زیر پای مردم آلمان شرقی بود و سوژه لطیفه پردازی و دست انداختن. "اتول مقوایی" بعد از فروریزی دیوار برلین از خط تولید خارج شد اما دوستداران وفادار خود را از دست نداد؛ تا آنجا که در ده سال گذشته ۳۰۰۰ ترابی صاف‌کاری و بهسازی شده‌اند. حالا خودروی بی‌ادعای آن روزگاران، عضو کلوب ماشین‌های کلاسیک است و در بورس کلکسیونرها.

عکس روز: موج سفرهای بزرگ در چین

در جست‌وجوی هلال ماه
یکی از اعضای کمیته رؤیت ماه در نزدیکی ریاض در عربستان سعودی با کمک یک تلسکوپ تلاش دارد هلال ماه را رؤیت کند. با رؤیت هلال ماه در آسمان شب، ماه رمضان در تقویم مسلمانان شروع می‌شود. این که برای این منظور حتما باید هلال ماه دیده شود یا این که محاسبات نجومی در این مورد کفایت خواهد کرد از منطقه‌‌ای به منطقه دیگر متفاوت است.

عکس روز: موج سفرهای بزرگ در چین

این چرخ فلک که ما در آن حیرانیم
کسی که ترس از ارتفاع دارد، شاید به دریغ و افسوس دچار شود. چرخ فلک عظیمی که در کنار دریاچه ناچانگ در ساحل دریاچه پویانگ می‌چرخد سرنشینان را به ارتفاع ۱۶۰متری می‌برد. و زمانی که مه هوای اطراف دریاچه را پر کرده باشد منظره شاید جذاب‌تر هم می‌شود و حیرت سرنشینان هم.

عکس روز: موج سفرهای بزرگ در چین

به یاری مسیح پیش به سوی المپیک
هیچ کشوری همانند برزیل از پاندمی کرونا آسیب ندیده است. اما ۱۰۰ روز مانده به آغاز بازی‌های المپیک، افکار عمومی جذب ورزش شده است. به این مناسبت تصویر لباس ورزشکاران برزیلی المپیک بر روی تندیس عیسی مسیح بر فراز کلان‌شهر ریو دو ژانیرو نقش بسته است. اینکه مشعل المپیک در ماه ژوئیه در توکیو شعله‌ور شود، در سایه پاندمی کرونا، هنوز در هاله‌ای از ابهام است.

عکس روز: موج سفرهای بزرگ در چین

"چشم"، اثر هنری تونی تاسِت در دست ترمیم
اثر هنری تونی تاسِت در مرکز شهر دالاس آمریکا. در ۱۵ آوریل ۲۰۲۱ کارگری در حال کار روی این اثر هنری با قطر بیش از ۹ متر است تا اثرات خرابکاری افرادی ناشناس در این تصویر را رفع و رجوع کنند.

عکس روز: موج سفرهای بزرگ در چین

آدم برفی در آتش به امید تابستانی گرم و طولانی
صحنه‌ای تماشایی در تنگه شولنن سوییس: یک آدم برفی سه و نیم متری که سرش پر از مواد آتش‌زاست، بر روی تلی از هیزم به صورت کنترل‌شده آتش زده می‌شود. جشن بهاری "برپایی آتش" هر ساله در نیمه یا اواخر ماه آوریل در سوییس با این مراسم آغاز می‌شود تا امیدی باشد برای تابستانی گرم و طولانی؛ چیزی که در اروپا تقریبا محال است!

عکس روز: موج سفرهای بزرگ در چین

وداع در میان شعله‌های آتش
هند از نظر ابتلای روزانه به کرونا و فوت ناشی از آن رکورد جدیدی ثبت کرد. طبق آمار وزارت بهداشت هند در روز چهارشنبه اول اردیبهشت، دو هزار نفر در عرض ۲۴ ساعت جان خود را در این کشور از دست داده و ۲۹۵ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا شناسایی شده است. بستگان یکی از قربانیان در دهلی با پوشیدن لباس مخصوص پیکر مردی را که بر اثر کرونا فوت کرده، طبق رسوم هندوها به آتش سپرده‌اند.

عکس روز: موج سفرهای بزرگ در چین

ماراتون کارزار برای آزادی حشیش
در مکزیک راه درازی طی شد تا بحث مجازکردن حشیش به مجلس سنا رسید. ولی کنشگران هوادار آزادی حشیش، تا سناتورها هم رای خود را ندهند، قصد پایان‌دادن به کارزارشان را ندارند. آنها از هفته‌ها پیش مشغول تظاهرات بوده‌اند. در صورت رای مثبت سنا، مکزیک پس از اروگوئه و کانادا سومین کشور جهان است که حشیش را برای مصرف شخصی آزاد می‌کند. هدف از این قانون، پایان دادن به موجودیت مافیای مواد مخدر هم اعلام شده است.

عکس روز: موج سفرهای بزرگ در چینمدفون در زیر زغال
نگران نشوید؛ پاهایی که از تل زغال سنگ بیرون زده واقعی نیست. یک عروسک نفس نمی‌کشد، اما آلودگی سوخت‌های فسیلی، نفس انسان‌ها، موجودات زنده، گیاهان و طبیعت را ذره ذره می‌گیرد. اجلاس رهبران جهان برای تغییرات اقلیمی در جریان است و دوستداران و کنشگران محیط زیست در استرالیا با این چیدمان‌ به دولت‌ها گوشزد می‌کنند که یک چهارم انرژی مورد نیاز دنیا هم‌چنان از زغال سنگ آلاینده تامین می‌شود.

 

عکس روز: موج سفرهای بزرگ در چین

بوی گل را از که جوییم از گلاب
اردیبهشت ماه شکفتن و موسم گل است و اینجا گلزاری ۱۵۰۰ هکتاری در میمند فارس. دشتی با محصول سالانه ۵هزار تن گل محمدی و عطری که در شیشه‌های گلاب رسوب می‌کند. قبل از پاندمی کرونا، جشنواره گل و گلاب میمند تا دو میلیون گردشگر به خود جذب می‌کرد. آیین گلاب‌گیری در کاشان کمی دیرتر شروع می‌شود.

عکس روز: موج سفرهای بزرگ در چین

جفتک فرحبخش بهاری
آسمان صاف، هوای مطبوع و آفتابی که شادابی و سرحالی می‌آورد. این گاو پس از زمستان تاریک در آغل، دوباره به مرتع برگشته و از خوشحالی به هوا پریده است. اکثر حیوانات پس از بازگشت به طبیعت و هوای آزاد از شوق جست و خیز می‌کنند. اینجا کوهپایه‌ای درسوئد است و کیفور شدن گاوها در چراگاه‌ فرصتی برای گردشگران نیز هست تا از جلوه‌های زندگی لذت ببرند.

عکس روز: موج سفرهای بزرگ در چین

یک خیز تا "اَبَرماه صورتی"
موتورسواری به هنگام حرکت بر پستی‌بلندی تپه‌ها به سوی قرص کامل ماه صورتی است؛ گویی که با چند گام می‌تواند به آن دست یافت. اینکه ماه تا این اندازه خود را نزدیک نشان می‌دهد به این دلیل است که با ۳۵هزار و ۳۸۰کیلومتر به نزدیک‌ترین فاصله خود به زمین رسیده است. این پدیدار را "اَبَرماه" یا "ماه صورتی" می‌نامند. بدر ماه در شامگاه دوشنبه ۶ اردیبهشت (۲۶ آوریل) در این وضعیت قرار داشت.

عکس روز: موج سفرهای بزرگ در چین

دریایی از صدف در ساحل خزر
انواع صدف های دریایی و گوش ماهی‌های بزرگ و کوچک رنگی ساحل دریای خزر را در این فصل سال آراسته‌اند، در همه خط باریک سبز و ساحلی که از آستارا در استان گیلان تا استان گلستان امتداد می‌یابد. جمعیت صدف‌ها با برداشت‌های غیرمجاز برای کارخانه‌های صدف‌کوبی در معرض خطر است و دغدغه هواداران محیط زیست هم رو به فزونی. عکس از خبرگزاری میزان.ر

عکس روز: موج سفرهای بزرگ در چین

دل در گرو سرگرمی‌ کودکانه و جاودان شدن در کتاب گینس
پرسیوال لاگو اهل فیلیپین است و برای سرگرمی از سن پنج سالگی در کار جمع‌کردن اسباب‌بازی‌های شرکت‌های غذایی فست‌فودی مانند مک‌دونالد، برگرکینگ و ... بوده است. لاگو حالا ۵۰ سال دارد و کلکسیونش که حدود ۲۰ هزارقطعه اسباب‌بازی را شامل می‌شود تا سقف می‌رود. نام او از چند سال پیش در گینس، کتاب ثبت رکوردهای جهان، هم وارد شده است.

عکس روز: موج سفرهای بزرگ در چین

ابراز عشق با درخت ماه مه
در بسیاری از نقاط آلمان مردان جوان برای ابراز عشق و علاقه خود به محبوشان در اول ماه مه درختی را تزئین کرده و در جلوی خانه محبوبشان نصب می‌‌کنند. معمولا از درخت غان (توس) برای این منظور استفاده می‌شود. امسال به علت محدودیت‌های کرونایی در شب، برخی مردان جوان در اولین ساعات بامداد درخت بر دوش در خیابان‌های شهرهای مختلف آلمان دیده می‌شدند.

عکس روز: موج سفرهای بزرگ در چین

موج سفرهای بزرگ در چین
در ایام تعطیل در حول و حوش روز جهانی کارگر معمولا در چین موج بزرگی از مسافرت‌ها آغاز می‌شود. امسال میزان سفرهای داخلی به سطح سال ۲۰۱۹ رسیده و برخی معتقدند که حتی میزان سفرها بیشتر از دو سال گذشته است. به دلیل بسته بودن مرزها دیدار با خانواده یا بازدید از نقاط تفریحی در کانون توجه گردشگران چینی است. به نظر می‌رسد زندگی در جمهوری خلق چین تقریباً هم‌مانند دوران پیش از کرونا شده است.

منبع: dw.com

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
0
0
لعنت بر چین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار