آیا رابطه جنسی راهی برای تحریک زایمان است؟
کد خبر: ۲۱۰۴۲۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2021 May 02    -    ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
نظر به افسانه‌های دیگر درباره سایر روش‌های تحریک زایمان، باید بگوییم که در خصوص تأثیر خوردن غذاهای تند در هفته‌های آخر بر زودتر به دنیا آمدن بچه هم هیچ مدرکی وجود ندارد. خوردن روغن کرچک هم همین حکم را دارد و آدم را به جای اتاق زایمان، یکراست روانه دستشویی می‌کند.

آیا رابطه جنسی راهی برای تحریک زایمان است؟

آیا رابطه جنسی راهی برای تحریک زایمان است؟«تابناک باتو» ـ رابطه جنسی، همانی که پای شما را به مسیر بارداری باز می‌کند، آیا در بیرون کشاندنتان از این مسیر هم موثر است؟

سالانه از هر پنج زایمان در بریتانیا، یکی به روش تحریک دارویی انجام می‌شود و چنانچه زنی به طور طبیعی تا هفته چهل‌ودوم بارداری، وضع حمل نکند، زایمان به صورت تحریکی خواهد بود. اما زایمان تحریکی هم خطرات و مشکلات خود را دارد و به همین دلیل، ممکن است زنان به دنبال روشی جایگزین برای آن باشند.

بنا بر یک پژوهش در آمریکا، نیمی از زنانی که به موعد زایمان نزدیک می‌شوند، می‌کوشند تا به روش‌های غیردارویی خود را برای زایمان، تحریک کنند. در اینترنت، روش‌های بسیار زیادی برای خودتحریکی وجود دارد و یکی از معمول‌ترین توصیه‌ها، برقراری رابطه جنسی است. اما آیا رابطه جنسی واقعا به تحریک زایمان می‌انجامد؟

به دلایل زیست‌شناختی منطقی، داشتن رابطه جنسی نزدیک به موعد زایمان ممکن است موجب تسریع در به دنیا آمدن بچه شود: نخست این که اسپرم، منبع طبیعی پروستاگلاندین‌ است؛ ماده‌ای که از انواع مصنوعی آن در آماده‌سازی رحم برای زایمان استفاده می‌کنند. دوم این که تحقیقات نشان داده است رابطه جنسی چه همراه با اوج لذت جنسی باشد و چه نه، فعالیت رحم را افزایش می‌دهد. بنا بر گفته محققان، تحریک نوک پستان‌ها نیز می‌تواند به تحریک رحم و القای زایمان کمک کند.

اما به رغم توجیه‌پذیری زیست‌شناختی و محبوبیت این روش در جامعه، در خصوص تأثیر مثبت رابطه جنسی در تحریک زایمان، شواهد علمی بسیار کمی وجود دارد.

آیا رابطه جنسی راهی برای تحریک زایمان است؟

یک پژوهش نشان می‌دهد که بین رابطه جنسی همراه با دخول در هفته‌های آخر بارداری و زایمان زودرس، رابطه‌ وجود دارد اما همین پژوهشگران، با تکرار این بررسی به نتیجه‌ عکس آن رسیدند؛ یعنی دریافتند احتمال زایمان ناگهانی زنانی که در روزهای آخر بارداری، رابطه جنسی داشتند نسبت به آن‌‌ها که رابطه جنسی نداشته‌اند، در واقع کمتر بوده است.

درستی این نتایج در یک پژوهش آمریکایی هم تأیید شد. بر اساس نتایج این بررسی، در وضعیت رحم زنانی که نزدیک موعد زایمان فعالیت جنسی داشتند، نسبت به آن‌ها رابطه جنسی نداشتند، تغییری رخ نداده است. این نتایج، درستی نظریه اثرگذاری رابطه جنسی بر آماده‌سازی رحم را به چالش کشید.

پس اگر شواهدی علمی دال بر مفید بودن این روش در تحریک زایمان وجود ندارد، چرا بیش از سه‌چهارم زنان باردار از این افسانه باخبرند و چرا حدود نیمی از زنان آن را باور دارند؟

پاسخ این است که در هفته چهلم بارداری، چه رابطه جنسی داشته باشیم و چه نه، هر لحظه احتمال دارد که روند زایمان به ناگاه شروع شود؛ به همین دلیل، زنان خیلی ساده و اما به غلط، رابطه جنسی را عامل وقوع زایمان می‌دانند، حال آن که در واقع ممکن است هیچ ربطی به هم نداشته باشند.

بنا بر بررسی‌های روانشناختی، وقتی اتفاقی برای ما می‌افتد، به احتمال زیاد خیال می‌کنیم آن اتفاق برای همه می‌افتد؛ به همین دلیل است که افراد بسیاری می‌گویند این موضوع باعث تحریک زایمان می‌شود. همچنین چون ارائه یک تعریف فراگیر از فعالیت جنسی دشوار است، ارزیابی آن نیز آسان نیست. مثلا، تحریک نوک پستان را هم می‌توان یک فعالیت جنسی دانست و هم نه. نقش پروستاگلاندین موجود در منی هم به استفاده از کاندوم، حجم منی خارج‌ شده و غلظت پروستاگلاندین موجود در آن، بستگی دارد.

ممکن است برخی زنان ترجیح دهند نزدیک موعد زایمان، رابطه جنسی نداشته باشند. یکی از دلایل نسبتا مهم این است که رابطه جنسی به انعطاف بدنی نیاز دارد. برخی زنان هم در این دوره ناراحتی، انقباضات خفیف در ناحیه شکم یا فشار به جداره رحم را احساس می‌کنند؛ بنابراین، احتمال «پا دادن» آنان به شریک جنسی‌شان کمتر است؛ ضمن این که این علائم ممکن است نشانه نزدیک بودن موعد زایمان باشد. در نتیجه، احتمال زایمان ناگهانی در کسانی که در هفته‌های آخر بارداری از رابطه جنسی می‌پرهیزند، بیشتر است.

نظر به افسانه‌های دیگر درباره سایر روش‌های تحریک زایمان، باید بگوییم که در خصوص تأثیر خوردن غذاهای تند در هفته‌های آخر بر زودتر به دنیا آمدن بچه هم هیچ مدرکی وجود ندارد. خوردن روغن کرچک هم همین حکم را دارد و آدم را به جای اتاق زایمان، یکراست روانه دستشویی می‌کند.

بر اساس گزارش‌ها، مردم برخی قبیله‌های بومی آمریکا اعتقاد دارند ترساندن زن باردار موجب تعجیل در زایمان می‌شود. در بعضی فرهنگ‌ها هم معتقدند گرسنگی دادن به مادر در هفته آخر بارداری، باعث می‌شود تا بچه در جست‌وجوی غذا زودتر بیرون بیاید. سوای این که هیچ مدرک علمی‌ دال بر اثر مثبت ترساندن یا گرسنگی دادن به بچه وجود ندارد، به کار بردن چنین روش‌هایی برای استقبال از دلبند شیرین ما، چندان مهربانانه به نظر نمی‌رسد.

به گفته یک تارنمای چینی‌ تعیین جنسیت اینترنتی، که پیش‌بینی‌هایش ۵۰ درصد درست از آب در می‌آید! داشتن و نداشتن رابطه جنسی در هفته‌های آخر بارداری به یک میزان می‌تواند موجب تحریک زایمان شود.

پس حالا با این نمی‌توانید شست پایتان را ببینید، اگر بارداری پرخطری ندارید و پزشک شما را به پرهیز از رابطه جنسی توصیه نکرده،‌ می‌توانید از رابطه جنسی، معاشقه یا هر دو لذت ببرید.
ایندیپندنت فارسی

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
15
8
رابطه جنسی زاهی برای تحریک شهوات و ارضای شهوات هست لاکن انشسان اگر از شهوات دوری نماید و یا رابطه جنسی را تا قبل از انزال خاتمه دهد بسیار برای ایشان سودمند تر است. انزال در مزدان باعث تحلیل و ضعف جسمی و نازاحتی های روانی میشود و علاوه بر این اگر منجر به حاملگی شود آن هم در این شرایط فلاکت بار کشور هزینه های سنگین اقتصادی برای خانواده ببار خواهد آورد.
بزرگ کردن یک کودک که از نظر روانی و جسمی سالم باشه و رساندن اون به سعادت و آرامش کاری بسیار پر هژینه است
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
کار شناس کی بودی تو
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار