توصیه‌های یک کارشناس برای تخفیف عوارض آلرژی
کد خبر: ۲۱۰۴۲۶
تاریخ انتشار: 2021 May 03    -    ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
کانابیدیول (سی‌بی‌دی) هم به دلیل قابلیت ضدالتهابش، گزینه خوبی است. این سرم مرطوب‌کننده گیاهی دارای روغن دانه کانابیس ساتویا (شاهدانه) است که به‌راحتی میان سایر مواد محافظت از پوستتان جا می‌گیرد. این روغن به قیمت ۱۱.۴۹ پوند در تارنمای داروخانه‌های بوتس.کام یافت می‌شود.

توصیه‌های یک کارشناس برای تخفیف عوارض آلرژی

توصیه‌های یک کارشناس برای تخفیف عوارض آلرژی«تابناک باتو» ـ هوای گرم و آفتابی به ویژه با وجود این‌که مقررات قرنطینه حکم می‌‌کند، معاشرت با دیگران باید به شش نفر یا دو خانوار در فضای باز محدود شود، سخت دلچسب و دلپذیر است.

اما گرم شدن هوا و افزایش گرده‌های گل و گیاه برای اشخاصی که به «تب یونجه» دچارند، مصیبت است. افزایش دمای هوا به معنی افزایش تعداد گرده در هوا و واکنش‌های آلرژی شدید است.

«تب یونجه» عارضه‌ای ناخوشایند شامل آبریزش بینی، خارش گلو و سردرد است که لذت روزی خوش در فضای باز یا پیک‌نیک با دوستان را از میان می‌برد.

بنا بر اعلام نظام درمان عمومی بریتانیا، عوارض تب یونجه برای حدود یک‌پنجم جمعیت این کشور که به این عارضه دچارند، در فاصله ماه‌های مارس و سپتامبر شدیدتر می‌شود. در پژوهش‌ها پیش‌بینی شده است که تعداد افراد مبتلا به تب یونجه در بریتانیا تا سال ۲۰۳۰ دو برابر خواهد شد.

می‌توانید میزان گرده گل در فضا را روزانه با تارنمای سازمان هواشناسی محله‌‌تان چک کنید که ندانسته در روزهایی که میزان گرده‌افشانی بالاست غافلگیر نشوید.

اما خوشبختانه پیش از آن‌که اوضاع رو به وخامت بگذارد، می‌توانید از شیوه‌ها و وسایلی برای جلوگیری از سخت‌ترین عوارض تب یونجه استفاده کنید. با دکتر بورلی آدامزگروم، رئیس اداره پیش‌بینی گرده‌افشانی در دانشگاه ووستر، در مورد شیوه‌های کاهش عوارض تب یونجه گفت‌وگو کرده‌ایم.

توصیه‌های یک کارشناس برای تخفیف عوارض آلرژی

خود را از قبل آماده کنید

دکتر آدامزگروم می‌گوید: «توصیه جدی می‌کنیم داروهای خود را یک یا دو هفته پیش از آغاز فصل تب یونجه آغاز کنید. اگر مبتلایان به تب یونجه از نخستین حمله شدید آن اجتناب کنند، در مجموع فصل را راحت‌تر پشت سر خواهند گذاشت.»

او همچنین توصیه می‌کند که تقویم گرده‌افشانی را در نظر داشته باشید تا بهتر بتوانید علائم را تشخیص بدهید.

در بیشتر موارد، داروهای آنتی هیستامین موثرترین راه جلوگیری از بروز عوارض تب یونجه است

مبتلایان به تب یونجه می‌توانند هنگام خروج از خانه، علاوه بر دارو از مواد بازدارنده مثل کرم و روغن که زیر بینی مالیده می‌شود، استفاده کنند. دکتر آدامزگروم توصیه می‌کند با داروخانه محله‌تان در مورد بهترین داروها و روغن‌های بازدارنده مشورت کنید.

او می‌افزاید: «اغلب به ترکیبی از محصولات ضد تب یونجه مثل قرص‌های آنتی هیستامین، روغن و اسپری‌های بینی نیاز دارید. گاه مردم باید آن‌قدر تجربه کنند تا بهترین درمان را برای خود برگزینند.»

در بیشتر موارد، داروهای آنتی هیستامین موثرترین راه جلوگیری از بروز عوارض تب یونجه است. دکتر آدامزگروم می‌گوید این‌گونه داروها میزان ترشح هیستامین را داخل سلول‌های بینی هنگام ورود گرده متوقف می‌کند.

آدامزگروم می‌گوید: «اما در مواقعی که تعداد گرده‌های گل در هوا بسیار بالاست، علائم تب یونجه به‌هرحال بروز می‌کند. در این قبیل موارد، دارو یا شیوه دیگری را هم به درمانتان بیفزایید و سعی کنید از خانه خارج نشوید.»

چگونه می‌توان از شدت علائم کاست؟

دکتر آدامزگروم می‌گوید ماندن در خانه و بستن درها و پنجره‌ها از ورود گرده به داخل جلوگیری و به مبتلایان به تب یونجه کمک می‌کند.

او توصیه می‌کند هنگام ورود به خانه لباس‌هایتان را عوض کرده و پشم گربه یا سگتان را هم با یک پارچه نم‌دار پاک کنید تا گرده‌های گل از آن زدوده شود.

او می‌افزاید: «اگر باید از خانه خارج شوید، از ماسک صورت استفاده کنید تا جلوی ورود گرده به داخل بینی‌تان را بگیرد. استفاده از عینک آفتابی نیز از نفوذ گرده به درون چشم‌هایتان جلوگیری می‌کند. درها و پنجره‌ها را ببندید و دستگاه تهویه هوای داخل اتومبیل را هنگام رانندگی روشن کنید.»

توصیه‌های یک کارشناس برای تخفیف عوارض آلرژی

آیا باید از مصرف غذای خاصی پرهیز کرد؟

اگر مبتلا به تب یونجه هستید، بهتر است از برخی مواد غذایی پرهیز کنید تا گرفتار واکنش مضاعف، که به آن سندروم آلرژی دهانی (سندروم حساسیت اورال) گفته می‌شود، نشوید.

به گفته دکتر آدامزگروم اگر به درخت توس حساسیت دارید باید از مصرف بادام، سیب، زردآلو، هویج، کرفس، گیلاس، فندق، کیوی، جعفری، هلو، بادام زمینی، گلابی، آلو و سویا پرهیز کنید.

چه محصولاتی به کاهش عوارض تب یونجه کمک می‌کنند؟

در عوض تحمل عوارض ناراحت‌کننده تب یونجه، مواد و وسائل بسیاری وجود دارد که می‌تواند به مشکل آبریزش از بینی، خارش و قرمزی چشم و پوست کمک کند.

نظام درمان عمومی بریتاینیا اسپری بینی «بِکلوُمتازون» را توصیه می‌کند که التهاب بینی ناشی از تب یونجه را تخفیف می‌دهد. از آن دو بار در روز استفاده کنید و هر دفعه دو بار اسپری کنید.

برای محیط داخل خانه از دستگاه تهویه هوای «هوُمدیکس اِی پی ۱۵» استفاده کنید. این فیلتر ازمیزان گرده، هیره‌های موجود در خاک خانه و مواد آلرژی‌زای هوای خانه و آنچه سگ و گربه خانگی با خود می‌آورند، می‌کاهد. این دستگاه دارای سه سرعت ملایم، متوسط و سریع است. این تهویه هوا سه سال گارانتی دارد و فیلتر آن را هر ۱۸ ماه یک بار باید عوض کرد.

برای تسکین خارش و آبریزش و رفع قرمزی چشم قطره تب یونجه ۲ درصد موجود در داروخانه‌های «بوتس» این علائم را تخفیف می‌دهد. از این قطره دو بار در روز و هر بار دو قطره در چشمانتان بریزید. اگر بهتر نشدید، برای توصیه موثرتر به پزشک مراجعه کنید.

کمپرس چشم هم به‌ویژه اگر گرفتار التهاب و تورم هستید، می‌تواند مفید باشد. کمپرس «آی دکتر» برای تب یونجه را می‌توانید از تارنمای آمازون بریتانیا به مبلغ ۷.۹۴ پوند خریداری کنید. این کمپرس از پارچه خنک‌کننده به‌شکل چشم‌بندهای خواب درست شده و در دو طرف بندهایی برای تنظیم اندازه دارد. این کمپرس را چند دقیقه پیش از استفاده در یخچال بگذارید.

برای حفاظت از چشم‌هایتان از گرده‌های گیاهان، زدن عینک آفتابی موثر است. 

دستمال‌های پاک‌کننده ضد آلرژی «نیو اِیج» برای تب یونجه می‌تواند گرده‌های گیاهان، خاک و سایر ذرات آلرژی‌زا را از روی پوستتان پاک کند. از این دستمال‌ها برای کاهش تورم دور چشم نیز استفاده می‌شود.

کانابیدیول (سی‌بی‌دی) هم به دلیل قابلیت ضدالتهابش، گزینه خوبی است. این سرم مرطوب‌کننده گیاهی دارای روغن دانه کانابیس ساتویا (شاهدانه) است که به‌راحتی میان سایر مواد محافظت از پوستتان جا می‌گیرد.

روغن کانابیدیول پوست را التیام می‌بخشد و با استفاده مرتب، از سرخی و لکه‌های آن کم می‌کند. در عین حال، به سرعت جذب می‌شود و از خود رسوب روغنی به جا نمی‌گذارد.

یک گزینه دیگر تعویض بالشتان است. بالش‌های پر‌شده از مواد طبیعی مثل پر می‌تواند موجب خارش و تحریک پوست، چشم و بینی شود و در برخی موارد، علائم تب یونجه را تشدید می‌کند.

ایندیپندنت فارسی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار