تأثير عجیب کرونا روی قلب
کد خبر: ۲۱۰۲۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 April 30    -    ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
نتایج مطالعه نشان می‌دهد کووید-۱۹ به سلامت قلب آسیب می‌رساند و یک رنج اضافی بر دوش مبتلایان به کرونا قرار می‌دهد و تعداد مرگ و میر‌ها را در میان آن‌ها به ویژه در موارد عفونت شدید با ویروس، افزایش می‌دهد. حتی اگر بیماران کرونا سابقه بیماری قلبی نداشته باشند، "Covid-۱۹" می‌تواند عضله قلب آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهد،

تأثير عجیب کرونا روی قلب

تأثير عجیب کرونا روی قلباختصاصی تابناک با تو؛ بزرگترین اثر کرونا در ریه‌ها ظاهر می شود و می‌تواند به ذات الریه حاد و سپس به نارسایی ریه تبدیل شود و سپس مرگ رخ می‌دهد؛ اما یک مطالعه اخیر نشان داد که خطر این بیماری در مرزهای ریه متوقف نمی‌شود، بلکه می‌تواند قلب را نیز شامل شود.

محققان مرکز علوم بهداشتی دانشگاه تگزاس و انستیتوی قلب تگزاس در ایالات متحده توضیح دادند که ویروس تاجی‌شکل کرونا می‌تواند عواقب شدیدی برای سلامت قلب حتی در افرادی که قبلاً به بیماری قلبی عروقی مبتلا نشده‌اند، داشته باشد.

محققان در مطالعه مرجع خود که در مجله انجمن پزشکی آمریكا (JAMACardiology) منتشر شد، اظهار داشتند كه عفونت "Covid-19" می تواند باعث التهاب رگ‌های خونی و عضله‌قلب و ضربان نامنظم قلب شود.

تأثير عجیب کرونا روی قلب

محمد مجید استادیار قلب و سرپرست تیم تحقیق در مصاحبه با "ساینس" گفت: نتایج مطالعه نشان می‌دهد کووید-۱۹ به سلامت قلب آسیب می‌رساند و یک رنج اضافی بر دوش مبتلایان به کرونا قرار می‌دهد و تعداد مرگ و میر‌ها را در میان آن‌ها به ویژه در موارد عفونت شدید با ویروس، افزایش می‌دهد. وی افزود حتی اگر بیماران کرونا سابقه بیماری قلبی نداشته باشند، "Covid-۱۹" می‌تواند عضله قلب آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهد، اما این اثر در کسانی که قبلاً از مشکلات قلبی رنج می‌برند به طور طبیعی بیشتر است.

ذات الریه معمولی اغلب به قلب منتقل نمی‌شود، اما التهاب ناشی از ویروس کرونا و ویروس‌های آنفلوانزا شدید می‌تواند، التهاب ویروسی عضله قلب را ایجاد کند و بر عضله قلب تأثیر بگذارد، به ویژه به دلیل آنچه سیستم الکتریکی شناخته می‌شود، توانایی قلب را در پمپاژ خون کاهش می‌دهد و باعث ایجاد اختلال در ریتم قلب می‌شود و لخته ایجاد می‌کند و سرانجام منجر به سکته یا حمله قلبی می‌شود.

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نرو سمیه
|
United States
|
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
2
1
انیستیتوی قلب تگزاس !!!!!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار