برای واکسن فرد بالای ۸۰سال کاری باید کنیم؟
کد خبر: ۲۱۰۲۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 April 28    -    ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۲
نگین باقری، خبرنگار در مطلبی به بررسی طرح واکسیناسیون افراد بالای ۸۰سال در ایران پرداخته است.
 
این فعال رسانه رسانه‌ای در رشته تویئتی در حساب کاربری خود نوشت: 
 
ما برای واکسن فرد بالای ۸۰ سال خانواده لازمه کاری کنیم؟ نه گفتند خودشون به آنهایی که پرونده دارن زنگ میزنند. بعد به همه سالمندان (فارغ ازینکه پرونده دارند یا نه) پیامک می زنند .شنبه هم یک شماره اعلام می کنند که اگه کسی واکسن نزده، اطلاع بده. کسی هم که خدمات homecare می‌گیرد خودشان می آیند و تزریق می‌کنند.
 
واکسن سالمندان کی تمام می شود؟ پیش‌بینی کردند تا دوشنبه هفته آینده تمام شود. بعدش نوبت به ۷۵ تا ۸۰ سال می‌رسه که آن روش ثبت نام و اطلاع‌رسانی فرق داره. حالا آیا می شود وقتی نوبتمون رسید برویم مرکز و ببینیم واکسن A را می‌زنند بعد بگویم ما می رویم بعد که B آوردید می‌زنیم؟ نه.
 
وزارت بهداشت پروتکل دقیقی برای جواب به این سوال نداره.  مثلا رییس علوم پزشکی مشهد گفت: « شما نوبتتان که رسید،هر وقت بعدا بیاید ما واکسن می‌زنیم» ولی علوم پزشکی ایران گفت: «نمی شود. چون اگر از نوبت خود استفاده نکنید، دیگه می‌روید ته صف.» پس بهتر است ریسک نکنید.
 
حالا می‌شود یه نفر بگوید واکسن من را بدهید فلانی؟ نه. چون قراره احراز هویت شویم. شماره ملی ما با کد واکسن در پرونده سلامت و سامانه تیتک ثبت می شود.
 
با واکسن‌خواران قرار است چه کار کنند؟ باز هم  پروتکل دقیقی وجود ندارد. تا امروز با هر چهار پنج مورد تخلف که داشتیم متفاوت برخورد شده. آبادان رییس مرکز بهداشت را برکنار کرد. گلستان خود متخلف را اخراج کرد.  اهواز و آبادان هم قرار شده برای مدیران شهرداری پرونده قضایی باز کنند.
 
من فقط خبرنگارم؛ مسئول دولتی نیستم. فقط احساس کردم بقیه هم مثل خانواده خودم ممکن است یک سری سوال داشته باشند که جوابش را وزارت بهداشت به صورت تجمیع شده نداده. این اطلاعات هم از مصاحبه به دست اوردم و حرف خودم نیست.
ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
0
2
یعنی راننده تاکسی و اتوبوس و آژانس و امثالهم واجب نبودند
این بنده های خدا با این سن بالا که تو خانه نشستند و یا زمینگیر هستند .یه خورده در خصوص نوبت بندی تامل و تفکر بفرمایید
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار