ماجرای ازدحام در مرکز واکسیناسیون کرونا در شیراز
کد خبر: ۲۱۰۱۸۷
تاریخ انتشار: 2021 April 28    -    ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تایید فیلم مربوط به ازدحام در یکی از مراکز واکسیناسیون شیراز گفت: نباید این اتفاق و شلوغی رخ می‌داد و به دنبال انکار مسئله نیستیم.

 از شب گذشته در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی فیلمی از ازدحام و شلوغی برای زدن واکسن در یکی از مراکز درمانی شیراز منتشر شد که جمعیت بدون هیچ فاصله اجتماعی و به صورت فشرده در یک سالن قرار داشتند که این امر واکنش‌های تند و انتقادآمیزی را از سوی مردم و مخاطبان به همراه داشت.

عبدالرسول همتی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز سه‌شنبه این فیلم را تایید کرد و اظهار داشت: 4 سالن برای واکسیناسیون راه‌اندازی شد که به دلیل حجم زیاد واکسیناسیون و اینکه تا امروز باید واکسیناسیون کادر درمان را تمام کنیم، این اتفاق در یکی از مراکز درمانی شیراز رخ داد.

وی با تایید اینکه نباید این اتفاق و شلوغی رخ می‌داد و به دنبال انکار مسئله نیستیم، گفت: پرسنلی که مراجعه کرده بودند پرسنل درمانگاه‌ها و مراکز درمانی خصوصی بودند که بیشتر از حد اعلام شده، برای تزریق واکسن مراجعه کرده و سبب ازدحام شده بود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: این افراد به دلایل مختلف شاید از ترس تمام شدن واکسن بیش از ظرفیت مجاز سالن مراجعه کرده بودند که سبب شد به مدت یک ساعت آن شلوغی که در فیلم نشان داده شده، رخ دهد.

همتی با بیان اینکه پس از اعلام و گزارش بلافاصله خودم و همکاران در سالن‌ها مستقر شدیم و تا 2 بامداد در محل حضور داشتیم، بیان کرد: یک ساعت این شلوغی رخ داد و بعد افراد را میان سالن‌هایی که ازدحام کمتر بود، تقسیم کردیم و مشکل حل شد.

وی با اشاره به کار بزرگ کادر درمان و بهداشت استان فارس در دوران شیوع بیماری عنوان کرد: کادر درمان و علوم پزشکی شیراز با این حجم واکسیناسیون و کار مقابله و کنترل با بیماری در چند جبهه کار می‌کنند بدون اینکه نیرویی به مجموعه اضافه شود و همچنان نیز کار را خستگی‌ناپذیر انجام می‌دهند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر اینکه قصد انکار موضوع را نداریم، گفت: در کنار همه آن فداکاری‌ها در یک مورد این ازدحام پیش آمده که یک نفر هم در آن میان شیطنت کرده و فیلم گرفته، درست است ما نیز تایید می‌کنیم که نباید این شلوغی رخ می‌داد اما یک ساعت بیشتر نبود و از ساعت 11 شب فضا آرام شد.

همتی با بیان اینکه امروز با نظم بهتری کار واکسیناسیون انجام شد، تصریح کرد: امروز واکسن بیشتری زدیم ولی این ازدحام نشد چون جمعیت به اندازه ظرفیت اعلام شده آمده بودند.

وی خاطرنشان کرد: واکسیناسیون کادر درمان تا پایان امروز هم ادامه دارد و این تعداد باقی مانده به عنوان لکه‌گیری برای کسانی است که به هر دلیل مشکل داشتند و نتوانستند واکسن بزنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: از امروز واکسیناسیون در گروه‌های سنی 80 سال به بالا در استان فارس شروع شده است.

تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار