جنجالی‌ترین تصمیمات کاخ سفید
کد خبر: ۲۰۹۹۳۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2021 April 26    -    ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰
در سال ۱۸۶۸ میلادی هجدهمین رئیس جمهور ایالات متحده به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای سیاست صلح با بومیان آمریکا، اردوگاه‌های ویژه سرخپوستان را تأسیس و مردان سفیدپوست مذهبی را مأمور تبلیغ در آن‌ها کرد.

جنجالی‌ترین تصمیمات کاخ سفید

جنجالی‌ترین تصمیمات کاخ سفیداختصاصی تابناک با تو؛ گزارش امروز درباره چند تصمیم جنجالی کاخ سفید است که زندگی آدمهای زیادی را تحت تأثیر قرار داد. با ما همراه باشید.

 

اردوگاه‌هایی برای سرخپوست‌ها

جنجالی‌ترین تصمیمات کاخ سفید

در سال ۱۸۶۸ میلادی هجدهمین رئیس جمهور ایالات متحده به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای سیاست صلح با بومیان آمریکا، اردوگاه‌های ویژه سرخپوستان را تأسیس و مردان سفیدپوست مذهبی را مأمور تبلیغ در آنجا کرد. این مبلغان مسئولیت نظارت بر سرخپوستان و آموزش تعالیم مسیحیت به آن‌ها را بر عهده داشتند و هر یک از آن‌ها فقط با تصمیم اجرایی رئیس جمهور تأسیس می‌شد.

 

شکار بدون مشعل، سال ۱۸۸۴ میلادی

جنجالی‌ترین تصمیمات کاخ سفید

در منطقه کانال پاناما، رئیس جمهور "وودرو ویلسون" با تصمیم اجرایی، حمل مشعل یا هر منبع روشنایی را هنگام رفتن به ماهیگیری ممنوع کرد، این تصمیم بسیار جنجالی شد، زیرا سؤال اين بود که چگونه می توان در تاریکی ماهیگیری کرد؟

 

دستگیری ژاپنی آمریکایی ها

جنجالی‌ترین تصمیمات کاخ سفید

در ۱۹ فوریه ۱۹۴۲، فرانکلین روزولت دستورالعمل ۹۰۶۶ را صادر کرد، بنا بر این دستور ۱۲۰ هزار ژاپنی_آمریکایی به اردوگاه‌های ایالات متحده منتقل شدند. دولت آمریکا این مساله را در پاسخ به حمله ژاپن به پرل‌هاربر در جنگ جهانی دوم اتخاذ کرد. اعتقاد بر این است که ۶۲ درصد از کسانی که به این اردوگاه‌های اجباری منتقل شدند شهروندان ایالات متحده بوده‌اند!

 

حمله به پاناما بدون دلیل موجه

جنجالی‌ترین تصمیمات کاخ سفید

در سال ۱۹۸۹ ده سال پس از امضای توافق نامه ایالات متحده برای بازگرداندن قدرت به پاناما، رئیس جمهور جورج دبلیو بوش پدر، تصمیم به برکناری دیکتاتور پاناما مانوئل نوریگا گرفت.

صبح روز ۲۰ دسامبر ۱۹۸۹ او تصمیم گرفت به پاناما حمله کند. وی گفت که دلایل حمله به منظور محافظت از آمریکایی‌ها در پاناما و دفاع از دموکراسی و حقوق بشر در آنجا بوده است. این تصمیم باعث آوارگی ۲۰ هزار پانامایی و کشته شدن ۳۰۰۰ نفر دیگر شد.

 

هربرت هوور، ۱۹۳۱، چگونه دستورهای اجرایی را بنویسیم!

جنجالی‌ترین تصمیمات کاخ سفید

رئیس‌جمهور هربرت هوور لیستی تهیه کرد که به موجب آن قانون نگارش همه تصمیمات از جمله دستور زبان، گویش و اندازه کاغذ در آن ذکر شده بود.

 

آبراهام لینکلن، ۱۹۸۱، سیطره بر مریلند

جنجالی‌ترین تصمیمات کاخ سفید

لینکلن به دلیل موقعیت استراتژیک مریلند در نزدیکی واشنگتن دی سی، حق ایالت مریلند که دارای بردگان بود برای حضور در دادگاه را تعلیق و آن را مشمول حکومت نظامی کرد. ایالات متحده به دلیل اختلاف نظر در مورد قانون رهایی بردگان در این دوره ناآرامی ها را سپری می کرد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
6
25
دلایل حمله به منظور محافظت از آمریکایی‌ها در پاناما و دفاع از دموکراسی و حقوق بشر در آنجا بوده است. این تصمیم باعث آوارگی ۲۰ هزار پانامایی و کشته شدن ۳۰۰۰ نفر دیگر شد.
جالبه
برای حمایت از دموکراسی حمله کردن و 3000 انسان رو کشتن و 20000 انسان دیگه رو اواره کردن
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
استفاده از واژه هاي زيباي دمكراسي ، حقوق بشر، عدم اشاعه تسليحات كشتار جمعي و ... توسط آمريكا براي رسيدن به اهداف خاص و استعماري خود شهره عام و خاص شده كه براي نمونه مي توان به حمله اين كشور به افغانستان و عراق يا كمك به تروريستهاي سوريه اشاره كرد.
ناشناس
| |
۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
لطفا آمار اعدامهای ایران و تعدادکسانی که فقط انتقاد کردن و در زندان هستن را در سال گذشته نگاه کن، به امریکا نگاه نکن، ببین تو خونه خودت همه چی میزونه؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
0
4
سال 1370 به همراه تنی چند از دوستان با هزینه وزارت نفت برای یک سفر سیاحتی به لندن رفتیم. آن زمان من و اکثر دوستان دیپلم داشتیم. در طی مدت اقامتمان در لندن اکثر نقاط شهر را گشتیم. یکی از دو ستان پیشنهاد داد که حالا که تا اینجا آمده ایم و فرصت داریم هر کداممان یک مدرک دکترا بخریم تا بتوانیم به کشورمون بهتر خدمت کنیم و در دانشگاه نیز هیات علمی شویم و درس بدهیم. هر کدام بسته به علاقه به یک دانشگاه رفتیم و خوسبختانه توانستیم هر یک با صرف حدود 900 هزار دلار با هزینه شرکت نفت یک مدرک دکترا خریداری کنیم. من از دانشگاه کاونتری مدرک دکترای مدیریت گرفتم.

از اینکه توانسته بودیم به این راحتی مدارک دکترای خود را بگیریم در پوست خود نمیگنجیدیم و همدیگر را دکتر صدا میکردیم.

در باز گشت به ایران من توانستم در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران عضو هیات علمی شوم و علاوه بر گرفتن حقوق از دانشگاه تهران از شرکت نفت هم با حکم ماموریت همچنان حقوقم را دریافت تمایم.

سال ها با خوبی و خوشی گذشت تا اینکه برخی دوستان به من پیشنهاد دادند در انتخابات مجلس نیز شرکت کنم تا به کشور بهتر خدمت کنم و از مجلس نیز یک حقوق دیگر دریافت نمایم چون هزینه های زندگی بالا بود و فرزندانم نیز در امریکا زندگی میکردند و مجبور بودم هر ماه چند صد هزار دلار برای آنها پول بفرستم.

ادامه دارد.....
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار