چگونه از پوستمان در فصل گرما مراقبت کنیم؟
کد خبر: ۲۰۹۷۵۷
تاریخ انتشار: 2021 April 23    -    ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
پوست شما متناسب با تغییر فصل به برنامه مراقبتی نیاز دارد. در این مطلب ۶ راه مهم آماده‌سازی پوست برای فصل بهار گفته شده است.
همزمان با گرم‌تر شدن دمای هوا، طبیعی است که محصولات مراقبتی پوست هم باید از میان انواع سبک‌تر و باطراوت‌تر انتخاب شوند. همه این توضیحات به ما نشان می‌دهند که باید پوست خودمان را برای ورود فصل بهار آماده کنیم. در ادامه این مطلب، ۶ راه مهم به‌منظور آماده‌سازی پوست برای فصل بهار را با همدیگر مرور می‌کنیم.
 
۱. استفاده از مایع لایه‌بردار برای مقابله با کدرشدگی پوست
 
آیا پوست صورت شما هم پس از پایان زمستان کمی کدر به نظر می‌رسد؟ اگر پاسخ شما به این سوال مثبت است، می‌توانید از محصولات ملایمی که با عنوان مایع لایه‌بردار به فروش می‌رسند، استفاده کنید. فرمولاسیون این محصولات براساس یک ساختار دوفاز خلاقانه ساخته شده است و از اسید لیپوـ‌هیدروکسی، ویتامین E و مایسل‌ها برای لایه‌برداری ملایم پوست بدون خشک کردن آن کمک می‌گیرد. شما می‌توانید یک بار در روز از مایع لایه‌بردار برای پوست صورت استفاده کنید تا چهره‌ای روشن‌تر، لطیف‌تر، صاف‌تر و شاداب‌تر داشته باشید.
 
۲. پاکسازی عمیق پوست با ماسک خاک رس
 
اگر پوست شما برای ورود به فصل بهار به پاکسازی عمیق نیاز دارد، ماسک خاک رس می‌تواند از طریق پاکسازی روزنه‌های پوستی به شما کمک کند. محصولات استانداردی که با استفاده از خاک رس ساخته می‌شوند، این توانایی ویژه را دارند که ناخالصی‌ها را از روزنه‌های پوستی بیرون بکشند و همچنین روزنه‌های پوستی بیش از حد بزرگ را تا حد چشمگیری کوچک‌تر کنند.
 
۳. طراوت‌بخشی به پوست صورت با اسپری یا میست صورت
 
امروزه محصولاتی با عنوان میست صورت (Facial Mist) یا اسپری صورت به فروش می‌رسند که می‌توانند آبرسانی برای پوست صورت را خیلی سریع و با کیفیت خوبی به انجام برسانند. هنگام انتخاب این محصولات حتما سراغ انواعی بروید که حاوی ترکیبات معدنی فعال باشند. اگر میست صورت انتخاب‌شده حاوی ترکیبات معدنی و رطوبت‌رسان باشد، از یک‌سو می‌تواند به تقویت عملکرد سد دفاعی پوست کمک کند و از سوی دیگر برای محافظت از پوست در مقابل عوامل تهاجمی زیست‌محیطی هم عملکرد مطلوبی دارد.
 
۴. رفع پف‌کردگی زیر چشم‌ها با کرم چشم کافئین‌دار
 
اگر آلرژی‌ها باعث پف‌کردگی چشم‌های شما می‌شوند، بهتر است از کرم چشم کافئین‌دار برای روشن‌سازی پوست زیر چشم و همچنین تسکین پف‌کردگی آنها استفاده کنید. البته بهتر است که محصول انتخابی شما حاوی ویتامین C و کافئین باشد و ساختارش هم برپایه ژل طراحی شده باشد تا خیلی زود اثراتش را نمایان کند.
 
۵. آبرسانی به پوست با کرم‌های سبک و ملایم
 
در فصل بهار به‌جای استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده غلیظ و سنگین باید از محصولات سبک و ملایم استفاده کنید. این کرم‌ها در فصل بهار سریع‌تر توسط پوست جذب می‌شوند و درخشندگی مطلوب و خوشایندی را به پوست می‌بخشند.
 
۶. استفاده از اسکراب پا برای لایه‌برداری
 
برای این‌که از تجمع سلول‌های پوستی خشک و مُرده در قسمت پاشنه‌ها و انگشتان پاها جلوگیری کنید، باید از اسکراب پا کمک بگیرید. ضمنا بهتر است انواعی را انتخاب کنید که دارای بافت سنگی هستند چون بافت سنگی در جداسازی لایه‌های خشک و پینه‌ها عملکرد بهتری دارد. در کنار این کار هم حتما از مرطوب‌کننده بدن برای تغذیه پوست پاها استفاده کنید.
روزپلاس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار