با این دستور پخت لذیذترین آش جو را درست کنید
کد خبر: ۲۰۹۷۳۱
تاریخ انتشار: 2021 April 23    -    ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
آش جو یکی از آن غذاهای جذاب است که با رعایت فوت و فن‌هایش می‌توانید یک آش لذیذ را درست کنید و از آن لذت ببرید. در این مطلب شما را با طرز تهیه آش جو خوشمزه آشنا می‌کنیم.

با این دستور پخت لذیذترین آش جو را درست کنید

با این دستور پخت لذیذترین آش جو را درست کنید«تابناک باتو» یکی از غذا‌هایی که در سفره‌های افطار ماه رمضان زیاد از آن استقبال می‌شود، انواع آش و سوپ است. در این مطلب شما را با طرز تهیه آش جو خوشمزه آشنا می‌کنیم.

مواد لازم برای تهیه آش جو:

جو پوست کنده: ۱ پیمانه
بلغور گندم یا گندم پوست کنده: ۱/۴ پیمانه
پیاز بزرگ: ۱ عدد
عدس: ۱/۲ پیمانه
نخود: ۱/۲ پیمانه
لوبیا چیتی: ۱/۲ پیمانه
نعنا: ۳ قاشق غذاخوری
آب قلم یا استاک گوشت: به مقدار نیاز
سبزی آش: ۵۰۰ گرم
پیاز داغ، سیر داغ و کشک: به میزان لازم
نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم
روغن برای سرخ کردن: به میزان لازم

طرز تهیه و دستور پخت آش جو:

۱. حبوبات را از ۲۴ ساعت قبل خیس کنید و چند بار آب آن را عوض کنید. جو را هم به همراه گندم خیس کنید.

۲. پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و سپس تفت دهید تا طلایی رنگ شود. بعد نمک، فلفل و زردچوبه را اضافه کنید و سپس آب قلم را به مخلوط اضافه کنید.

۳. اجازه بدهید تا آب به جوش بیاید و بعد جو و گندم پوست‌کنده را اضافه کنید.

۴. بعد از یک ساعتی که از پخت جو گذشت، عدس را اضافه کنید، ولی اگر عدس را جدا پخته بودید، باید بعد از پخت کامل جو آن را به قابلمه اضافه کنید. در قابلمه را به صورتی که کاملاً کیپ نباشد قرار دهید تا جو همراه با عدس بپزد.

۵. وقتی عدس پخت، نخود و لوبیا را بعد از آبکش کردن به آش اضافه کنید. (از قبل حبوبات را بپزید)

۶. سپس سبزی آش را اضافه کنید. آش را چند بار به هم بزنید تا همه مواد درون آش به صورت یکنواخت پخته شوند و در ضمن آش ته نگیرد.

۷. برای درست کردن نعنا داغ، ۶ قاشق غذاخوری روغن را داخل تابه بریزید و بعد از اینکه روغن کمی داغ شد، ۳ قاشق پودر نعنا خشکی را که داشتیم به روغن اضافه کنید.

۸. برای کمتر از ۱ دقیقه نعنا خشک را با روغن تفت دهید و بلافاصله از روی حرارت بردارید؛ چون حرارت بیش از حد خیلی سریع باعث سوختن و تیره رنگ شدن نعنا داغ می‌شود و طعم خیلی تلخی هم پیدا می‌کند.

۹. سپس نعنا داغ را به آش جو اضافه کنید و بعد اجازه دهید تا آش جا بیفتد. در این مدت هم چندین بار آش را هم بزنید تا ته نگیرد.

منبع: ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار