قارچ بخورید تا سرطان نگیرید
کد خبر: ۲۰۹۷۲۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2021 April 23    -    ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰
نتایج تحقیقات نشان می‌دهد مصرف روزانه ۱۸ گرم قارچ می تواند تا ۴۵ درصد خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد. به علاوه خانم هایی که در وعده های غذایی خود قارچ مصرف می‌کنند کمتر در معرض سرطان قرار می‌گیرند.
 در این پژوهش، محققان نتایج ۱۷ مطالعه در زمینه سرطان را از سال‌های ۱۹۶۶ تا ۲۰۲۰ مورد بررسی قرار داده و تجزیه و تحلیل داده‌های مربوط به به بیش از ۱۹۵۰۰ بیمار مبتلا به سرطان متوجه شدند که رابطه‌ مستقیمی بین مصرف قارچ و کاهش خطر ابتلا به سرطان وجود دارد.
 
قارچ بخورید تا سرطان نگیرید
 
قارچ سرشار از انواع ویتامین‌ها، مواد مغذی و آنتی اکسیدان است. یافته‌های این تیم تحقیقاتی نشان می‌دهد که این غذای فوق العاده مغذی  می‌تواند ما را در مقابل سرطان محافظت کند. شاید این سوال پیش بیاید که کدام یک از انواع قارچ‌ها چنین خاصیتی دارند. پژوهشگران تاکید می‌کنند که همه مدل‌ قارچ چنین خاصیتی دارد و بهتر است در رژیم غذایی به خوردن قارچ توجه ویژه‌ای نشان داده شود.
 
محققان می‌گویند افرادی که در رژیم غذایی خود هر روز قارچ مصرف می‌کنند، کمتر در معرض ابتلا به سرطان قرار می‌گیرند. طبق یافته‌های این مطالعه، مصرف روزانه ۱۸ گرم قارچ می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را تا ۴۵ درصد کاهش دهد.
 
«جیبریل امبا» از محققان از مطالعه می‌گوید:
«قارچ بالاترین منبع غذایی ارگوتیونئین است. به دلیل آنتی اکسیدان بالایی که دارد سلول‌ها را در مقابل سرطان محافظت می‌کند. درواقع آنتی اکسیدان می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را به شدت کاهش دهد.»
 
بررسی‌های محققان نشان می‌دهد که مصرف قارچ در رژیم غذایی روزانه ارتباط مستقیمی با کاهش ابتلا به سرطان سینه دارد. خانم‌هایی که به صورت منظم قارچ می‌خورند، به صورت قابل توجهی کمتر از بقیه که چنین ماده مغذی را در رژیم غذایی خود ندارند، به سرطان سینه دچار می‌شوند. نتایج این تحقیق در نشریه  Advances in Nutrition منتشر شده است.
 
 بهداشت نیوز
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
0
2
زیر فشار گرونی ما هر روز در حال قااااارچ خوردنیم
ناشناس
|
United States
|
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
0
0
اشتباه است
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار