آلمان، ۳۰میلیون دوز واکسن روسی خریداری می‌کند
کد خبر: ۲۰۹۷۲۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2021 April 23    -    ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
 آلمان قصد دارد تا ۳۰ میلیون دوز واکسن «اسپوتنیک وی» را در ماه‌های ژوئن، ژوئیه و اوت، به شرط چراغ سبز آژانس دارویی اروپا خریداری کند.
 آلمان قصد دارد تا ۳۰ میلیون دوز واکسن «اسپوتنیک وی» را در ماه‌های ژوئن، ژوئیه و اوت، به شرط چراغ سبز آژانس دارویی اروپا خریداری کند.
 
به گزارش رویترز، « مایکل کرشمر - Michael Kretschmer» نخست وزیر ایالت نیدرزاکسن آلمان روز پنجشنبه در مسکو این خبر را اعلام کرد.
 
«ینس اشپان - Jens Spahn» وزیر بهداشت آلمان اوایل ماه میلادی جاری گفت که این کشور در حال مذاکره با روسیه در خصوص توافق پیش خرید واکسن اسپوتنیک وی است.
 
نخست وزیر ایالت نیدرزاکسن آلمان پیشتر خواستار تلاش‌های بیشتر برای تهیه واکسن کرونا برای کودکان و نوجوانان زیر ۱۶ سال شده بود.
 
نیدرزاسکن یا ساکسونی سفلی یکی از ۱۶ ایالت آلمان است که در شمال غرب این کشور واقع شده‌ و مرکز این ایالت شهر هانوفر است.
 
مسوول امور واکسن ‌کرونا در دولت آلمان حدود یک ماه پیش از ورود احتمالی دومین واکسن کرونای این کشور در آینده نزدیک خبر داده بود. «کریستوف کروپ» به روزنامه «فونکه مدین‌گروپه» گفته بود در صورت صدور مجوز اتحادیه اروپا واکسن کیوروک از نیمه دوم سال جاری به بازار خواهد آمد.
 
آلمان که مدتی استفاده از واکسن آسترازنکا را متوقف کرده بود می‌گوید، توقف استفاده از این واکسن سرعت واکسیناسیون را در این کشور کاهش داده است.
 
بیست روز پیش آلمان به دلیل خطر نادر لخته شدن خون اعلام کرد که در حال تعلیق استفاده منظم از واکسن کووید-۱۹ آکسفورد-استرازِنِکا برای افراد زیر ۶۰ سال است.
 
سازمان نظارت بر مواد دارویی آلمان ۳۱ مورد از یک نوع نادر لخته شدن خون در میان تقریبا ۲.۷ میلیون نفری که در این کشور با استرازنکا واکسینه شده‌اند را شناسایی کرده است.
 
«آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان در تازه‌ترین اظهارات خود خواستار اعطای اختیارات و قدرت بیشتر به بروکسل در زمینه بهداشت و سلامت و مبارزه با همه‌گیری‌ها شده است. او از این حیث اعمال تغییرات در معاهدات اروپایی را ضروری می‌داند
انتخاب
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
0
1
خبر برای ماه پیش هست . این قرار داد ماه پیش امضا شده ولی هنوز تایید اژانس دارویی اروپا را ندارد
ناشناس
|
United States
|
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
0
1
اونا رو برای دپو خریده، چون بدون تکنولوژی پیشرفته هست و نگهداری اون به دمای زیاد پائینی احتیاج نداره.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار