شناسایی ۷هزار فرزند دورگه با مادر ایرانی در قم
کد خبر: ۲۰۹۷۱۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2021 April 22    -    ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۵
معاون سیاسی، امنیتی استانداری قم گفت: هفت هزار و ۸۶۳ فرزند حاصل از ازدواج مردان خارجی با زنان ایرانی در قم شناسایی شدند که در این خصوص یکهزار و ۲۰۰ پرونده تشکیل و ۱۰۰ شناسنامه ایرانی برای متقاضیان صادر شده‌است و در سال‌جاری تمام این افراد تعیین تکلیف خواهند شد.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری قم گفت: هفت هزار و ۸۶۳ فرزند حاصل از ازدواج مردان خارجی با زنان ایرانی در قم شناسایی شدند که در این خصوص یکهزار و ۲۰۰ پرونده تشکیل و ۱۰۰ شناسنامه ایرانی برای متقاضیان صادر شده‌است و در سال‌جاری تمام این افراد تعیین تکلیف خواهند شد.

بیژن سلیمانپور در تشریح دستاوردهای یک سال گذشته معاونت سیاسی و امنیتی استانداری قم، افزود: از ۱۱ کشور مختلف دنیا برای اعطای شناسنامه به فرزندان حاصل از مادران ایرانی پرونده تشکیل شده‌است.

وی در ادامه اظهار داشت: اولویت استان قم در سال گذشته پرهیز از تقلیل مسائل کلان سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در سطح جهت گیری‌های سیاسی و احزاب و تشکل‌ها بود و به همین منظور از هر امری که موجب تشتت در جامعه بود خودداری شده‌است.

وی عنوان کرد: ۵۳ شعبه و ۴۵ دفتر فرعی احزاب سیاسی سال گذشته در قم مجوز فعالیت گرفته و شناسنامه دار شدند و در همین خصوص جلسات مستمری با این احزاب در جهت رشد و توسعه استان برگزار شد.

دستگیری ۶ هزار سوداگر مرگ در قم

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سال گذشته، ۷ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان قم کشف شده و ۶ هزار و ۲۱۴ نفر در این رابطه دستگیر شدند.

به گفته سلیمانپور، یکی از مهمترین عوامل بالابودن آمار کشفیات و دستگیری سوداگران مرگ در قم قرار گرفتن این استان در محور مواصلاتی ۱۷ استان کشور و عبور و مرور ناگزیر انواع وسایل نقلیه از محورهای آن است.

به گفته وی، در استان قم ۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی با ۱۶۰ هزار فرصت شغلی و ۸۵ تشکل کاری فعال است و در سال گذشته با وجود مشکلات اقتصادی حاکم بر کشور تنشی در حوزه کارگری در قم ایجاد نشد.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری قم خاطرنشان کرد: در استان قم ۷۰ هزار دانشجو در ۳۱ مرکز آموزش عالی مشغول تحصیل هستند و روند آموزش این موسسات با شیوع کرونا بصورت غیرحضوری تداوم یافته است.

وی اظهار کرد: قم به دلیل ویژگی های خاصی که در آن حاکم است به یکی از نقاط مهاجرپذیر کشور تبدیل شده و در همین خصوص سند مدیریت راهبردی اقوام با هدف رفع تعارضات و پرهیز از دوری و تشتت و حرکت در مسیر جامعه ای منسجم، تدوین شده است.

سلیمانپور ادامه داد: در جهت پردازش کارکردها و ارتقای شاخص های مدیریت سیاسی سامانه پایش مدیریت سیاسی استان در دستور کار است تا بصورت مستمر واحدها و اقدامات مرتبط با حوزه سیاسی را مورد رصد قرار دهد.

آمادگی کامل قم برای برگزاری انتخابات

معاون سیاسی، امنیتی استانداری قم ابراز کرد: درفاصله دو ماه به انتخابات ۲۸ خردادماه، قم آمادگی کامل برای برگزاری باشکوه انتخابات پیش رو را دارد.

به گفته وی، تک شهرستانی در طول دو دهه اخیر آسیب‌های زیادی به استان زده بود و به عامل مهمی در جلوگیری از توسعه و رشد قم تبدیل شده بود که برای رفع این کاستی دو بخش جعفریه و کهک به دو شهرستان جدید و واحد مستقل سیاسی تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: طرح تبدیل شدن یکی از شهرهای تابعه سلفچگان یا خلجستان به شهرستان نیز امسال به وزارت کشور ارائه خواهد شد و با شکل گیری این اقدام روند توسعه بخش ها و روستاهای استان بهبود می‌یابد.

استان قم دارای یک شهرستان به همین نام و پنج بخش مرکزی، جعفریه، سلفچگان، کهک و خلجستان است.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری قم ادامه داد: ایجاد چند پارکینگ ویژه موتورسیکلت ها در هسته مرکزی قم و کاهش آمار سرقت این وسیله نقلیه و مدیریت مطلوب حمل و نقل درون شهری از اقدامات قابل توجه در سال گذشته بود.

نصب ۲۱۰ دوربین پایش تصویری در قم

وی روند اجرای سامانه پایش تصویری استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: تعداد دوربین های هوشمند شهری به ۲۱۰ عدد رسیده ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب همچنان فاصله زیادی وجود دارد.

سلیمانپور خاطرنشان کرد: الزام قانونی سازندگان واحدهای مسکونی و مجتمع ها به نصب سیستم‌های مانیتورینگ از اقدامات امنیتی مهم در سال ۹۹ بود.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری قم در ادامه ابراز داشت: استقرار نظام برنامه ریزی در حوزه فرهنگی و اجتماعی برای جلوگیری از موازی کاری و اتلاف منابع کار مهمی بود که در سال گذشته اجرا شد.

وی اضافه کرد: همچنین سند بالادستی تحول راهبردی اجتماعی و فرهنگی قم برای رفع دغدغه های فرهنگی استان در سال گذشته تدوین شده و با برش درون دستگاهی به ادارات مختلف ابلاغ شده است.

سلیمانپور ادامه داد: برای اجرای این سند ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که ۴۰ میلیارد تومان تاکنون جذب شده و ۱۶۰ میلیارد تومان باقی مانده نیز طی سالهای آینده جذب خواهد شد.

وی اظهار کرد: اجرای طرح ریشه کنی بیسوادی، ارتقای سرمایه اجتماعی و حقوق شهروندی، رعایت حقوق بیماران در مطب های پزشکی و مراکز درمانی و اصلاح فرایند نوبت دهی برای کاهش حضور بیمار در مطب، صیانت از سلامت مردم در ارتقای کیفیت مواد غذایی با نصب دروبین های مدار بسته در کلیه رستورانها و مطبخ ها و کارخانحات موادغدایی، تامین مسکن اقشار مستضعف، ساماندهی پساب فاضلاب، ممنوعیت آبیاری مزارع کشاورزی با پساب و بهداشت نانوایی ها از طرح های مهمی بود که در سال ۹۹ عملیاتی شد.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری قم گفت: کنترل و کاهش آسیب مناطق حاشیه نشین هم از برنامه‌های دیگری است که در مسیر کاهش آسیب ها در دو سال گذشته اجرا شده است.وی افزود: دو دفتر تسهیل گری در منطقه شهر قائم و امین آباد در همین رابطه تشکیل شده و تلاش می‌شود توسعه اجتماع محور محله با تعامل روحانیون و مردم را پیش ببرد و تلاش می شود این دفاتر در ۱۰ محله دیگر حاشیه ای هم راه اندزی شود.

سلیمانپور گفت: فعال سازی تشکل‌ها در مناطق حاشیه‌ای به همراه طرح توسعه و پیشرفت محلات کم برخوردار با همکاری ۱۰ تشکل مردم نهاد در حال انجام است و هم اکنون قم از مرحله احصای مشکلات به مرحله اجرا ارتقا یافته است.

وی تصریح کرد: بهبود وضعیت محلات حاشیه‌ای به عنوان یکی از سیاست های شورای اجتماعی کشور به تصویب رسیده و به ستاد بازآفرینی شهری کشور نیز تاکید شده‌است تا کلیه خدمات اجتماعی خود را به محلات حاشیه‌ای سوق بدهد.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری قم ابراز داشت: در مرکز صیانت از بنیان خانواده قم در سال جاری مباحث مربوط به ترغیب جوانان به ازدواج صحیح، آموزش و مشاوره به زوجین، آموزش های حین و بعد از ازدواج و تحکیم بنیان خانواده به تمام زوجینی که در ۵ سال اول زندگی مشترک قرار دارند، ارائه خواهد شد.

وی یادآور شد: در مرکز صیانت از بنیان خانواده قم در طول ۵ سال مشاوره در زمینه مسائل اقتصادی، عاطفی و روانی به زوجین ارائه می گردد.

سلیمانپور عنوان کرد: مشارکت برای احداث ۵ بوستان ویژه زنان، مشارکت در ساخت بیمارستان بیماران خاص، افزایش تعداد اورژانس های اجتماعی به ۵ واحد و ساماندهی موسسات خیریه و جهت دهی به کمک های مومنانه از اقدامات مهم حوزه اجتماعی استانداری قم بود.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری قم ادامه داد: گروه های مردمی قم در سال گذشته ۱۲۰ میلیارد تومان کمک های مومنانه در مسیر مقابله با بیماری کرونا داشته اند.

وی با انتقاد از پروژه قم هراسی در ابتدای شیوع کرونا در ایران، خاطرنشان کرد: همزمان با شیوع کرونا در سال گذشته تمام اتباع خارجی به کشورهای خود بازگردانده شده و تعدادی از اتباع که علائم مشکوک به کرونا داشتند پس از گذراندن دوره درمان به کشورهای خود عودت داده شدند.

وی با اشاره به روند نگران کننده بیماری کرونا در قم، عنوان کرد: از مردم استان درخوست داریم با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی مانع از بروز مرگ و میر بیشتری توسط این ویروس منحوس باشیم.

اتباع فعال اقتصادی مجوز اقامت در قم می‌گیرند

وی در بیان کرد: سال گذشته ۵ هزار تبعه غیرمجاز عمدتا افغانستانی و پاکستانی پس از شناسایی به کشورهای خود عودت داده شدند.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری قم ادامه داد: در استان قم ۵۶ هزار و ۳۳۲ تبعه مجاز و ۳۴ هزار و ۲۳۴ تبعه غیرمجاز شناسایی شده‌است.

وی ادامه داد: هر کدام از اتباع و مهاجرین خارجی که ۲۵۰ هزار دلار سرمایه وارد این استان کند و در فعالیت اقتصادی سهیم شود مجوز اقامت ۳ تا ۵ سال دریافت می‌کند، از آذرماه سال ۹۹ مقدمات سکونت فعالان اقتصادی اتباع در قم آغاز شده و تاکنون برای ۲۶ سرمایه گذار خارجی مجوز سکونت صادر شده‌است.

سلیمانپور افزود: در آموزش و پرورش استان قم ۳۴ هزار تبعه از کشورهای مختلف به همراه ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجوی خارجی مشغول تحصیل هستند، همچنین در این استان ۴۰ هزار تبعه و کودک با اجازه و موافقت مقام معظم رهبری از کمک های آموزشی بهره مند می‌شوند.

ایرنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
0
0
بدبختی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
0
0
کارخانه تولید محصولات خارجی شده قم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار