درگذشت پیرترین شهروند آمریکا در سن ۱۱۶ سالگی + عکس
کد خبر: ۲۰۹۷۰۱
تاریخ انتشار: 2021 April 22    -    ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲
هستر فورد، پیرترین شهروند آمریکا در ایالت کارولینای شمالی درگذشت.
فورد بسته به صحت گزارش های سرشماری آمریکا ۱۱۵ یا ۱۱۶ سال داشت. طبق گزارش گروه تحقیقاتی بین المللی کهولت شناسی که افراد ۱۰۰ سال به بالا در دنیا را تحت رصد قرار دارد، سن فورد ۱۱۵ سال و ۲۴۵ روز بود. او تا ۳۰ ژوئیه ی سال گذشته میلادی، پیرترین فرد زنده ی ثبت شده در آمریکا بود.
 
درگذشت پیرترین شهروند آمریکا در سن ۱۱۶ سالگی + عکس
 
فورد روز شنبه پس از پشت سر گذاشتن همه گیری های آنفولانزای سال ۱۹۱۸ و کرونا، دو جنگ جهانی و ظهور جنبش حقوق مدنی، چشم از جهان فروبست. تانیشا پترسون-پو، نتیجه ی فورد، بیانیه ای به مناسبت مرگ وی منتشر کرد.
 
او در این بیانیه نوشت که هستر فورد نمایانگر نه تنها حرکت رو به جلوی خانواده ی آن ها بلکه نژاد و فرهنگ سیاهپوستان آفریقایی-آمریکایی در کشور ایلات متحده آمریکا نیز بود. به گفته ی او، فورد یادآور راه طولانی بود که بشر تا به امروز بر روی کره زمین طی کرده است.
 
هستر فورد متولد شهر لنکستر در ایالت کارولینای شمالی آمریکا بود و در یک مزرعه بزرگ شد. او در آن مزرعه پنبه کاشت و برداشت می کرد، زمین شخم می زد و چوب خرد می کرد.
 
هستر با جان فورد که کارگر یک کارخانه ی فولاد سازی بود، ازدواج کرد و آن ها ۴۵ سال با یکدیگر زندگی کردند. این زوج در سال ۱۹۵۳ به شهر شارلوت در ایالت کارولینای شمالی نقل مکان کردند. هستر فورد از آن زمان در این شهر ماند و جاپای خود را در محل زندگی خود محکم کرد. او مدت ها عضو کلیسای باپتیست ماسدونیا بود و تا پیش از آغاز شیوع کرونا، یکشنبه ی اول هر ماه برای شرکت در مراسم عشای ربانی به آنجا می رفت. سال گذشته سرپرستی بخش مکلنبرگ آمریکا، اول سپتامبر را روز هستر فورد در این بخش اعلام کرد.
 
فورد ۱۲ فرزند، ۶۸ نوه، ۱۲۵ نتیجه و دست کم ۱۲۰ نبیره داشت.
 
منبع: روزیاتو
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار