راهنمای ورود به سایت ضمن خدمت فرهنگیان
کد خبر: ۲۰۹۵۳۳
تاریخ انتشار: 2021 April 20    -    ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰
در کنار دانشگاه‌های فرهنگیان که عهده دار امر آموزش در مسیر توانمندسازی معلمان می‌باشند، وزارت آموزش و پرورش با هدف ارتقا کیفیت آموزش و سطح عملی آموزگاران، دوره‌هایی را تحت عنوان “دوره ضمن خدمت” برگزار می‌نماید.

راهنمای ورود به سایت ضمن خدمت فرهنگیان

در کنار دانشگاه‌های فرهنگیان که عهده دار امر آموزش در مسیر توانمندسازی معلمان می‌باشند، وزارت آموزش و پرورش با هدف ارتقا کیفیت آموزش و سطح عملی آموزگاران، دوره‌هایی را تحت عنوان “دوره ضمن خدمت” برگزار می‌نماید. این فرآیند که پس از استخدام فرهنگیان با همکاری مرکز برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش انجام می‌پذیرد، مختص آموزش معاونین پرورشی، دبیران، مدیران، آموزگاران و همچنین هنرآموزان، در دستور کار مراجع مربوطه قرار گرفته است.

به منظور ثبت نام فرهنگیان در دوره‌های مذکور، سامانه‌ای تحت عنوان “سامانه ضمن خدمت فرهنگیان” راه اندازی شده است که داوطلبان می‌توانند در مدت زمان مقرر با ورود به این سامانه، نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند که در این مقاله قصد داریم علاوه بر معرفی سامانه فوق، نحوه ورود به آن را نیز مورد بررسی قرار دهیم.

لینک مستقیم ورود به سامانه ضمن خدمت دانشگاه فرهنگیان

راهنمای ورود به سایت ضمن خدمت فرهنگیان

معرفی سامانه ضمن خدمت فرهنگیان

همان طور که در بخش اول اشاره کردیم، آموزش فرهنگیان تنها به دوره تحصیل آن‌ها در دانشگاه محدود نمی‌شود، بلکه آن‌ها می‌بایست پس از جذب در آموزش و پرورش نیز دوره‌هایی را در راستای بالا بردن کیفیت روند آموزش دانش آموزان و حتی سطح عملی خود، پشت سر بگذارند.

سامانه جامع مدیریت یادگیری و آموزش فرهنگیان به نشانی ltms.medu.ir مختص انجام کلیه امور مرتبط با برگزاری دوره‌های ضمن خدمت فرهنگیان از جمله ثبت نام متقاضیان طراحی شده است. نکته قابل توجه در رابطه با این سامانه آن است که علاوه بر فرهنگیان شاغل در مدارس دولتی، کادر اداری و آموزشی مدارس غیردولتی نیز می‌توانند با ثبت اطلاعات خود در سامانه مذکور، در دوره‌های ضمن خدمت فرهنگیان شرکت نمایند.

راهنمای ورود به سامانه ضمن خدمت فرهنگیان

تمامی پرسنل اداری و آموزشی مدارس دولتی و غیردولتی می‌توانند با مراجعه به سامانه ltms.medu.ir و وارد نمودن اطلاعات مورد نیاز، نسبت به ایجاد حساب کاربری خود اقدام نموده و به تکمیل مراحل نام نویسی خود در دوره‌های آموزشی کوتاه مدت مورد نظر بپردازند. در ادامه نیز راهنمای ثبت نام فراگیران مرحله به مرحله شرح داده شده است.

پس از ورود به سامانه جامع مدیریت یادگیری و آموزش فرهنگیان به آدرس ltms.medu.ir، با صفحه زیر رو به رو می‌شوید که دارای بخش‌های مختلفی از جمله آزمون‌های پرسنل، مدیر دوره، پنل موسسات و… می‌باشد که جهت نام نویسی بایستی بر روی گزینه “ثبت نام متقاضیان مدرس” کلیک کنید.

راهنمای ورود به سایت ضمن خدمت فرهنگیان

حال صفحه زیر برایتان نمایان می‌شود. در این مرحله لازم است به دقت مندرجات موجود در این بخش را مطالعه نموده و سپس تیک عبارت “مطالب فوق را مطالعه کردم و مایل به ثبت نام می‌باشم” را فعال نمایید.

راهنمای ورود به سایت ضمن خدمت فرهنگیان

با انجام اقدام فوق، کادری همانند تصویر زیر نمایش داده می‌شود که لازم است دستگاه، استان و منطقه مورد تقاضای خود برای تدریس را به ترتیب انتخاب نموده و کلید “تایید و ادامه” را بفشارید.

راهنمای ورود به سایت ضمن خدمت فرهنگیان

در این مرحله، فرم ثبت نام دوره‌های ضمن خدمت فرهنگیان در دسترس است که بخش اول آن مربوط به وارد نمودن اطلاعاتی همچون مشخصات فردی، مدرک تحصیلی، سهمیه ایثارگری، مهارت در فناوری اطلاعات و… می‌باشد.

راهنمای ورود به سایت ضمن خدمت فرهنگیان

در بخش دوم فرم ثبت نام اینترنتی نیز بایستی اطلاعات مورد درخواست را در کادر‌های مربوطه درج نموده و در نهایت، روی عبارت “ثبت اطلاعات” کلیک کنید.

راهنمای ورود به سایت ضمن خدمت فرهنگیان

چنانچه در هر یک از مدارس غیردولتی مشغول به فعالیت می‌باشید، می‌توانید با انتخاب گزینه “ثبت نام کادر اداری و آموزشی مدارس غیردولتی” در صفحات بعدی، اطلاعات مورد نیاز را درج نمایید و سپس کلید “ارسال اطلاعات” را بفشارید که در این حالت یک نام کاربری و یک رمز عبور در اختیار شما قرار می‌گیرد.

حال مجددا به صفحه ابتدایی بازگشته و گزینه “فراگیران” را انتخاب نمایید.

راهنمای ورود به سایت ضمن خدمت فرهنگیان

جهت ورود به پنل شخصی خود باستی “نام کاربری” و “رمز عبور” را در کادر‌های مربوطه ثبت کنید و در نهایت گزینه “ورود به سامانه” را بفشارید.

راهنمای ورود به سایت ضمن خدمت فرهنگیان

فراموش نکنید که حتما بعد از ورود و تکمیل هر یک از قسمت‌های “مشخصات فردی” و “وضعیت کاری فراگیر”، روی عبارت “ذخیره اطلاعات” کلیک نمایید.

توجه نمایید در صورتی که تمامی مراحل فوق با موفقیت انجام شوند، سامانه کدی را به عنوان “کد رهگیری” صادر می‌کند که لازم است آن را به منظور ورود مجدد به حساب کاربری خود، نزد خود نگه دارید.

حال اگر فرآیند ثبت نام خود را با موفقیت به پایان رسانده اید، اما به هر دلیل قصد ویرایش اطلاعات خود را دارید و یا می‌خواهید به حساب کاربری خود دسترسی پیدا کنید، می‌توانید با درج نام کاربری (کد ملی)، رمز عبور (کد رهگیری) و کد امنیتی مندرج در صفحه، وارد پنل شخصی خود در قسمت فراگیران شوید و اصلاحات لازم را انجام دهید.
در صورت فراموشی رمز ورود به سامانه ضمن خدمت فرهنگیان چه باید کرد؟

ممکن است برخی از افراد بعد از ثبت نام در سایت ضمن خدمت فرهنگیان‏، رمز ورود به سامانه را فراموش کنند. در صورت مواجه شدن با این مشکل می‌بایست به صفحه اصلی سایت ضمن خدمت فرهنگیان مراجعه نمایید و با توجه به شرایط خود یکی از دو گزینه “فراموش کردن رمز فراگیران” و یا “فراموش کردن رمز مدیران” را انتخاب کنید.

در صورت انتخاب گزینه “فراموش کردن رمز فراگیران” صفحه‌ای مانند تصویر ذیل برای شما نمایان می‌گردد که لازم است در هر کدام از کادر‌های مربوطه‏، کد پرسنلی، شماره همراه (موبایل)، کد ملی و کد امنیتی موجود در صفحه را برای تغییر و یا بازیابی رمز عبور درج نمایید.

فراموشی رمز ورود به سامانه ضمن خدمت فرهنگیاندر صورتی که به هر دلیلی موفق به تغییر رمز عبور نشده اید و یا امکان برقراری ارتباط با پشتیبانی سایت برای شما فراهم نبود، می‌بایست شخصا به بخش فناوری اطلاعات اداره آموزش و پرورش شهر محل تدریس خود مراجعه نمایید و به صورت حضوری مشکل فراموشی رمز سایت ضمن خدمت خود را بیان کنید تا هر چه سریع‌تر این مسئله رفع گردد.

توجه داشته باشید که شرکت در دوره‌های آموزشی ضمن خدمت فرهنگیان مستلزم برخورداری از شرایطی همچون مرتبط بودن رشته تحصیلی با موضوع درسی مورد تدریس می‌باشد؛ بنابراین پیش از آن که بخواهید اقدامی را در راستای ثبت نام خود انجام دهید، لازم است از شرایط لازم که از طریق سامانه ltms.medu.ir به اطلاع داوطلبان می‌رسد، آگاهی لازم را بدست آورید.

سوالات متداول

۱- چگونه می‌توان در دوره‌های ضمن خدمت فرهنگیان ثبت نام کرد؟

فرهنگیان متقاضی شرکت در دوره‌های ضمن خدمت می‌توانند با مراجعه به سامانه ltms.medu.ir، فرآیند نام نویسی خود را به انجام برسانند.
۲- برای ورود به سامانه ضمن خدمت فرهنگیان به چه اطلاعاتی نیاز دارم؟

جهت ورود به سامانه مذکور، نام کاربری و رمز عبور نیاز است که برای دریافت آن‌ها ابتدا باید در سامانه ثبت نام نمایید.
۳- من در یک مدرسه غیردولتی فعالیت دارم. آیا می‌توانم از طریق سامانه ضمن خدمت فرهنگیان در دوره‌های مربوطه شرکت نمایم؟

بله، امکان ثبت نام کادر اداری و آموزشی مدارس غیردولتی جهت شرکت در دوره‌های ضمن خدمت نیز از طریق سامانه مذکور فراهم می‌باشد.

ایران مشاوره

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار